07-06-2014, 11:58 AM
Stensbjerg Skrev:Jeg kommer ALDRIG til at forstå cykel freaksene men hver sig lyst![]()
Det eneste der kan tænde mig af er når de kommer kørende,
og er overbevist om at vejen er lukket af kun til deres afbenyttelse og de derfor kan køre som gjaldt det VM.
Finder det dybt urimeligt at jeg som bilist får pålagt skylden i et evt uheld,
Som de ene og alene med deres dumdristighed er skyld i.
De glemme at de er underlagt de samme regler på cykel som feks. Børn på vej til skole og alle andre i normalt tøj,
så snart de stramme shorts og Rudy projekt solbrillerne er monteret.
Jeg tror du og andre lever i en forkert verden. Er sikker på i møder flere som i tænker kører råddent i bil, end på cykel. Og ja bilister skal give plads, men glem ikke at vejene er til alle og ikke kun dem, som er for dovne til at cykle.
Her er hvad der står i færdselsloven:
Særlige regler for cykler
§ 49. Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af hinanden, hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe. Gives der signal til overhaling, må cyklister ikke køre ved siden af hinanden, medmindre færdselsforholdene tillader eller nødvendiggør dette. Cykel med tre eller flere hjul må dog aldrig føres ved siden af anden cykel.
Så 2 cykler må faktisk gerne køre ved siden af hinanden. Hvis en bil vil overhale så trækker man ind og lader den passere. Og ja det vil betyde at bilen måske skal sænke farten lidt, før den kan passere.
Ved godt det er surt at folk i biler ikke må have vejen for dem selv, men så kør frem og tilbage på en motorvej, den har i for jer selv.
Så godt der kun findes et lille antal smålige bilister - og kommentaren om stramme shorts er lidt latterlig og upassende. Men jeg kan godt lide dig Jacob, så det går nok
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)