Hodinkee: Paul Newman Daytona
Er man fan af denne særdeles eftertragtede Daytona (skive variation) er her en fin artikel med gode billeder. Interessant at se at der også er blevet plads til en enkelt Vulcain.
[url]"http://www.hodinkee.com/features/reference-points-the-paul-newman-daytona" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hodinkee.com/features/refere ... an-daytona[/url]
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Meget spændende læsning, omend jeg aldrig får sådan et ur Icon_e_wink
Svar
Tak for et meget interessant link. Særdeles lærerigt og forklaringen på auktionspriserne hos Kaplans.

JK
Svar
Jeg kan ikke lige få øje på forklaringen Icon_e_sad
Kaplan uret blev solgt for tre gange priserne der nævnes i linket. Har jeg overset noget?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Jeg kan ikke lige få øje på forklaringen Icon_e_sad
Kaplan uret blev solgt for tre gange priserne der nævnes i linket. Har jeg overset noget?
Mvh
Klaus

I afsnittet om ref. 6263 står der:
"Again, you will not find a black dial 6263 Paul Newman with "ROC" signature, but you will find a few with "RCO." And by a few, I mean really a few. It is estimated that less than 20 black dial screw-down Paul Newmans are known, and when they come up for sale, they do really, really well. Like, you know, over $1,000,000 well. While the panda dial 6263's are certainly more common than your black dial RCO's, they are by no means common, and finding an original Oyster PN in good condition is becoming increasingly difficult. As such, the asking price of any nice 6263 Paul Newman is now over $200,000, where a silver dial, non-PN 6263 is around $40,000 in mint condition. Crazy, but true."

Den Daytona, som blev solgt hos Kaplan d. 18/5-13 var en 6263 med sort skive og tekst RCO (rækkefølgen på teksten). Den gik for hammerslag på 1.9 mill. Skr. Den burde ifølge ovenstående have kostet MEGET mere, så det var nok en god handel.
Den senest solgte 6263'er hos Kaplans havde hvid skive. Den gik for 1.67 mill. Skr. Ifølge Hodinkee udbydes udbydes pæne hvide eksemplarer til 200.000$. Det svarer til ca. 1.3 mill Skr. Den handel var måske knap så god Icon_e_wink

JK
Svar
Tak for forklaring JK. Godt der er nogen der kan hjælpe når man stirrer sig blind.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)