Jes Dorph Seadweller årgang 2008
#11
Citat:Er der point for at give udtryk for at man er hævet over at bruge tid på TVet

Ja, det er der. Nu, skynd dig ud & grille med de andre, Jacob. Så bliver du glad igen Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#12
Øh... hvad er "grille"? En "grille"?
/
Kristen
Svar
#13
Kære Kristen,

Lad mig hjælpe dig. Du har åbenbart seriøse problemer med sprogbeherskelsen. Lad mig vide hvis jeg også skal forklare "fjernsyn".

"Grille" kan benyttes som substantiv og verbum. Tio Malo benytter det som verbum. Se eksplicitte forklaringer nedenfor.

grille1 substantiv, fælleskøn
BØJNING -n, -r, -rne
UDTALE [ˈgʁilə] tip
OPRINDELSE via latin grillus fra græsk gryllos 'fårekylling, græshoppe', betydningen 'tåbeligt indfald' skyldes forbindelsen have griller i hovedet, jævnfør have fluer i hovedet
Skjul Betydning
Betydninger

sært, urimeligt eller tåbeligt indfald; fiks idé
SE OGSÅ nykke
EKSEMPLER få grillerikon for korpussøgning

da jeg foreslog det [: separation] i efteråret, ville min kone ikke høre tale om det. Hun mener, at det hele er en grille fra min side FamJour83

grille2 verbum
BØJNING -r, -de, -t
UDTALE [ˈgʁilə] tip
OPRINDELSE kendt fra 1958 dannet af substantivet grill, jævnfør grillere
Skjul Betydning
Betydninger

1.
stege på en grill eller under grillen i en ovn
SYNONYM grillstege SE OGSÅ riste
BESLÆGTEDE ORDBETA ...vis
GRAMMATIK NOGEN/NOGET griller (NOGET)

Hvis vejret er til det, grilles aftensmaden på en stor grill i gårdhaven UdSe92

1.a
OVERFØRT udsætte for stærk varme, ild eller anden hård, fysisk eller psykisk behandling
GRAMMATIK NOGEN/NOGET griller NOGEN/NOGET

Han kunne lige se Gog ligge i det hvideste strandsand og lade sig grille og riste hele vejen rundt KELars88
Skjul Betydninger
Svar
#14
Tak for omsorgen. Icon_e_biggrin1
Der var bare et forgæves forsøg på at være morsom, foranlediget af Johns indlæg.
Der er (mindst) fire " ting" jeg gerne ville kunne sige, at jeg ikke ejede, og det er
et fjernsyn, en Weber-grill, en tørre-tumbler og en smart-phone.
Under hensyntagen til min familie er det kun lykkedes mig at holde stand for det to sidste tings vedkommende.
/
Kristen
(og min Weber er kun 47 cm)
Svar
#15
TioMalo Skrev:
Citat:Er der point for at give udtryk for at man er hævet over at bruge tid på TVet

Ja, det er der. Nu, skynd dig ud & grille med de andre, Jacob. Så bliver du glad igen Icon_e_wink

Vh. John

Har på intet tidspunkt været sur der overvurder du dig selv,
Er også netop blevet færdig med at grille i gårdhaven det tiltag havde du heller ingen indflydelse på.

Ok så må du gøre op med dig selv hvor mange point du har behov for,
Jeg syntes du skulle LØBE. Icon_e_biggrin1

Ha en super weekend Icon_cool
I know I Will. Icon_drinks
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)