Lys på lampen --- billedtråd til "lume shots"
Gad vide om lume ikke er opfundet til ure som skal virke under mørke forhold,
Tænker bla. På pilot og dykker ure.

En dykker skal bare have en god lume,
ellers tænker jeg med det samme at det udtrykker noget det ikke er.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Gad vide om lume ikke er opfundet til ure som skal virke under mørke forhold,
Tænker bla. På pilot og dykker ure.

En dykker skal bare have en god lume,
ellers tænker jeg med det samme at det udtrykker noget det ikke er.

Jeg har det på samme måde og et flyverur uden lumen, nej vel Icon_e_wink

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg har dykket en del og kan ikke helt se hvorfor lumen er vigtig. Men det er så bare mig.
Svar
Black Seal Skrev:Jeg har dykket en del og kan ikke helt se hvorfor lumen er vigtig. Men det er så bare mig.

Du har nok ret. Fordi man som dykker har en seperat dybdemåler etc. Men oprindeligt må det betegnes som værende vigtigt.
I min verden er det mærkeligt at lave et dykkerur med dårlig lumen!
Svar
Kraftig lumen er vel ikke en garanti for god lumen, det er vel mere tiden den brænder der er vigtig.. Hvordan ser lumen ud på et pingo?
Svar
Nogle som måske kan poste et lume shot fra dybt eller mørkt vand, bare så jeg kan blive overbevist om at det er nødvendig på et dykkerur?
Svar
İmage
Her fra et AutoZilla
Svar
İmage
Helson
Svar
Pingo'en lyser mindre.
Svar
Det jeg har dykket har det ikke været nødvendigt med et ur med kraftig lumen.. Har sagtens kunne aflæse skiven, har så kun haft uret med ned for sjov.. Bruger jo computer istedet... Der kommer LW jo ind i billedet med deres Reef så giver god mening men man kan jo få meget grej + ganske udemærket computer for det deres reef koster.... Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)