Lænke til 168.0023
Jeg ved ikke om andre fulgte auktionen på Lauritz i går men jeg vandt en auktion på sådan et ur. En Seamaster med day date cal 751 og chronometercertificeret. Et af de største dressure fra tiden og også ganske sjælden.

Jeg vil gerne have lænke på uret - tror jeg.

Den oprindelige 1098 kan ikke købes længere med 1125 med de rette endlinks skulle passe og kan købes til ca 2 K.

Og det er også ok, men jeg har tit spekuleret på hvorfor alle andre lænker som passer til 19 mm mellem hornene og en rund kasse ikke kan forventes at passe - eller kan de det?

Nogen der har eksperimenteret? eller ved noget?

Passende lænke købes gerne brugt, hvis nogen har noget liggende.

vh Baun
Svar
baun Skrev:Jeg ved ikke om andre fulgte auktionen på Lauritz i går men jeg vandt en auktion på sådan et ur. En Seamaster med day date cal 751 og chronometercertificeret. Et af de største dressure fra tiden og også ganske sjælden.

Jeg vil gerne have lænke på uret - tror jeg.

Den oprindelige 1098 kan ikke købes længere med 1125 med de rette endlinks skulle passe og kan købes til ca 2 K.

Og det er også ok, men jeg har tit spekuleret på hvorfor alle andre lænker som passer til 19 mm mellem hornene og en rund kasse ikke kan forventes at passe - eller kan de det?

Nogen der har eksperimenteret? eller ved noget?

Passende lænke købes gerne brugt, hvis nogen har noget liggende.

vh Baun

Jeg ved ikke så meget om præcis den ønskede lænke Per!

Men jeg ved at jeg solgte en lænke tilhørende en ref. 166.0141 der er af samme type(cal. 750 day date) som dit nye ur - blot i en firkantet version....

Jeg kan faktisk ikke finde billeder af den lænke på denne bærbar her men måske på en derhjemme....

Uret har jeg iøvrigt stadig....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Den kasse er meget anderledes - og kræver el lænke som har end links der gå lige over. det kan man selvfølgelig også vælge til et ur med rund kasse, så passe de fleste lænker i den rette bredde vist.

vh baun
Svar
baun Skrev:Den kasse er meget anderledes - og kræver el lænke som har end links der gå lige over.......
vh baun

True!

Uret jeg har er det samme som nummer 2 fra venstre på det her billede - dog med skive som det yderst til venstre!

http://www.old-omegas.com/pics/caten74/p2829.jpg

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)