Eurokurs i PayPal?
Mig bekendt er valutakurs forskellen bare "icing on the cake" for Paypal. Udover at de tjener på vekselkursen tager de et gebyr på hver eneste transaktion. Dette gebyr betales typiske af sælger, så det ser man ikke som køber. Hvis Paypal kun tjente på valutakursen så var der ikke meget indtjening blandt de mange handlende der ikke havde brug for at veksle til eller fra EUR.

Med andre ord - det er naturligvis helt fair at paypal tager sig betalt for sin ydelse, men dette afspejler sig i det gebyr som sælger typisk betaler. Som køber burde man ikke have omkostninger (og kan derfor med fordel vælge at afregne i lokal valuta) - medmindre man naturligvis har aftalt med sælger, at køber betaler paypal gebyret.

Just my 5 cents.
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
Mortenkoch Skrev:Dette gebyr betales typiske af sælger, så det ser man ikke som køber. ... dette afspejler sig i det gebyr som sælger typisk betaler. Som køber burde man ikke have omkostninger (og kan derfor med fordel vælge at afregne i lokal valuta) - medmindre man naturligvis har aftalt med sælger, at køber betaler paypal gebyret.
Jeg har tre gange købt ur fra udenlandsk sælger og betalt via PayPal. Alle tre gange har sælges bedt køber/mig betale PayPay fees. Jeg har desuden været i dialog med andre sælgere, som alle entydigt har tilkendegivet, at PayPal gee ligges oveni prisen. Ellers kan jeg betale via bankoverførsel.

Selvsagt er det fair, at PayPal tjener på sin service. Jeg ønsker bare størst mulig gennemsigtighed - og at minimere mine udgifter :)
Svar
Hvad er jeres erfaring/holdning med/til bankoverførsel (Vorkasse)?
/
Kristen
Svar
khbk Skrev:Hvad er jeres erfaring/holdning med/til bankoverførsel (Vorkasse)?
/
Kristen

Det er jo en helt anden verden uden den store sikkerhed, den betragtes jo ligeledes som en ganske normal kontant betaling. Når pengene en gang er overført, ja så er toget kørt og så må man håbe at varen dukker op Icon_e_wink

Det sikreste du kan gøre er at benytte IBAN og SWIFT, dette sikrer dig at pengene lander det rigtige sted, og at transaktionstiden minimeres. Sidst nævnte er naturligvis en oplagt fordel for sælger.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Så fandt jeg omregningsfunktionen i PayPal. Man betaler d.d. 778,03 kr for hver 100 euro, sælger ønsker for sin vare (plus fees selvfølgelig).
İmage
Svar
Husk - du kan vælge at paypal afregner i den pågældende valuta, så du ikke betaler paypals kurs men dagens bankkurs når pengene hæves på din konto - det er en del billigere
/Anders
Lidt fattigere ... men meget rigere
Svar
Hvor angiver man dette, Glatnakken?
Svar
Ja det vil jeg også meget gerne se en guide på Icon_e_smile jeg kan simpelhen ikke finde det eller google mig til det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)