En byttehandel gik i vasken
Dette er en lille historie, som jeg har været ude for og som jeg godt vil dele, uanset andres holdninger til nedenstående.

Jeg finder et ur på et site! skriver til pågældende om jeg kunne bytte et ur ind, og efter nogle fremsendte billeder og data om uret
kom der efter et par dage en tilbagemelding om en byttepris, jeg skriver tilbage eftersom der nu var åbnet en dialog mellem urhandleren og undertegnede, en mindre pris end den han nævnte. og den blev afvist .. ok med det.

Jeg bruger en god dags tid til tænke over det, og vælger at skrive tilbage til ham, med et højere bud i bytte + noget tilbehør af anden art, det bliver også afvist med grunden at han havde tilbehør nok...og at prisen var fast.

Nu viste jeg for første gang at bytteprisen var fast, jeg skriver så igen, at hvis jeg sendte mit ur som værdipost selvfølgelig betalt af mig selv, og skrev videre om han så sendte uret til mig, som værdipost til mig som han betalte......!

Så får jeg en mail, hvor han skriver uret er solgt, til trods for at det stadig er på hans side, jeg skiver igen for at høre, for det kunne jo være at jeg havde misforstået noget omkring uret, som jeg gerne ville bytte mig til.
Jeg får en mail tilbage om at uret var solgt, men at siden ikke var blevet opdateret, der er jo fair nok, men når jeg kan se at uret stadig er til salg, og at der er kommet flere ure ind på hans side, og andre fjernet, så må jeg formode at siden er opdateret ....?

Hvor er det lige det går galt, jeg mener, hvis ikke man kan tåle, lidt mail korresspondance frem og tilbage uden at man bliver fornærmet, SÅ UNDSKYLD MIG MINE ORD, SÅ SKULLE MAN EFTER MIN MENING BESKÆFTIGE SIG MED NOGET ANDET.
Svar
Hej Dam.
Det fremgår ikke helt af dit indlæg at forhandleren var blevet fornærmet.
At siden ikke er opdateret ville jeg ikke hidse mig op over. Det er ikke første gang det er set Icon_e_surprised
Når i to gange ikke er blevet enige om en handel er det vel ok at uret sælges til anden side. Skulle han have sendt dig en email om at nu var det sidste chance og afvente dit svar? Det havde været god stil men jeg ved ikke om jeg havde gjort det. Man kan sige at i begge havde mulighed for at springe fra den handel. Havde du haft mulighed for også at bytte til anden side havde du måske ikke ventet på en tilbagemelding fra forhandleren.
Men øv at det ikke blev til en god handel for jer begge Icon_e_sad
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Med mindre jeg er blevet helt enig med en køber om en pris og han har bedt mig reservere uret sælger jeg hvis jeg får et acceptabelt bud.

Jeg skiver aldrig at det nu er sidste chance, for det er jeg bange for, kan blive misforstået som pres.

Vh Baun
Svar
Jeg forventer ikke, at man skal skrive til mig, at det ur jeg har set på er solgt !

Der hvor jeg tror, at det er gået galt er, at vedkommende er blevet fornærmet, eller hvad ved jeg.
Og istedet siger uret er solgt, men når det er på siden små 2 uger efter,

jeg mener bare at HVIS ikke der skal mere til før man bliver småsur, så tror jeg han skal finde noget uden mail korr
Frem og tilbage.

Hvis han af den ene eller anden grund har fortrudt, måske han gav mig en bedre pris end han ville, måske han helst vil sælge i ren handel..... Eller måske, han var ude med aviser, hvad ved jeg !

Så kan man skrive jeg har sku fortrudt med den byttepris, so what...
Men når uret er på siden, og der er kommet flere til samt, fjernet nogle,så kan jeg kun komme frem til at vedkommende ikke vil handle med mig Icon_dontknow
Svar
Jeg ville aldrig skrive til en mulig kunde at det er sidste chance. Bliver et ur solgt inden man når at beslutte sig, er der nok en mening med det.

Der ville i øvrigt aldrig gå et par dage før jeg svarede på et muligt salg Icon_e_surprised Et par timer måske.....

Er det en Dansk urhandler ?
Svar
Syntes det er ærgerligt at du ikke fik "dit" ur Vil ikke gøre mig klog på hvis skyld det er,
faktum er at du i et eller andet forhold føler dig dårligt behandlet,
og hvis man vil drive en butik seriøst er det det, der tæller

Giv dig selv den glæde ALDRIG at handle med butikken igen Uanset hvad han har på hylderne,
der er masse af andre muligheder og det ur du søger skal nok dukke op, jeg taler af personlig erfaring. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg synes også man skal melde rent ud. Er man ikke interesseret længere så sig det. Jeg synes iøvrigt at i begge var i jeres gode ret til at springe fra idet i ikke var enige om en handel.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Svært at vurdere om sælger er blevet sur baseret på kun den ene side af historien. Men må da tilstå at det virker mærkeligt at uret stadigvæk er på salgssiden, trods adskillige opdateringer.

Jeg finder det til gengæld ikke specielt underligt at sælge det til anden side, sålænge en endelig aftale ikke har fundet sted ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
T.Hansen Skrev:Svært at vurdere om sælger er blevet sur baseret på kun den ene side af historien. Men må da tilstå at det virker mærkeligt at uret stadigvæk er på salgssiden, trods adskillige opdateringer.

Jeg finder det til gengæld ikke specielt underligt at sælge det til anden side, sålænge en endelig aftale ikke har fundet sted ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Icon_+1
Ure:
Rolex Sea-Dweller (2002)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://instagram.com/mnicolaisen8700" onclick="window.open(this.href);return false;">http://instagram.com/mnicolaisen8700</a><!-- m -->
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ex: alt fra Omega, Panerai, Breitling, Tag Heuer, IWC, Audemars Pigeut
Svar
Claus, jeg ved hvor hurtig du er Icon_e_biggrin1 det husker jeg fra mit anonimo køb og iøvrigt de andre som jeg tidligere har handlet med enten i dk eller italien hvor jeg også har købt, Jeg tænker vel at det er i ens egen interesse.

Og ja det er en i dk.

Er der noget der er helt sikker, så er det at det ikke er sikker Icon_crazy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)