Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Omegaen har tydligere læsbar skive, er større, er mere vandtæt og kan tåle mere magnastisme

.
Men spøg til side. Det er underordet mht. vandtætheden og magnatismemodstanden. De er begge super.
Dog ville jeg ønske at Omega brugte det fine 904 L stål.
•
som erklæret Rolex fanatiker, må jeg sige at Milgauss aldrig har sagt mig en bønne.... Omega AT har dog ALTID ramt et eller andet hos mig, hvad enten det var Golf versionen, Gauss eller Skyfall.... Så jeg valgte også Omegaen til hver en tid..... Skyfall havner også hos mig på et tidspunkt, det er jeg slet ikke i tvivl om. AT er bare (næsten)hele vejen igennem et pragtfuldt ur.... Når det får gennemgående skruer i lænken så spiller det 100%
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Givet Likes: 6
Da screw-and-pin systemet er patenteret, skal du nok ikke regne med gennemgående skruer lige forløbigt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Givet Likes: 6
stenstrupigen Skrev:Dog ville jeg ønske at Omega brugte det fine 904 L stål.
Det kunne være interessant at høre hvorfor 904 frem for 316?
904 indeholder mere nickel og kan dermed poleres mere blankt. Endvidere er det mere sø- og rustbestandigt. Men er ikke nær så hårdt som 316.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Jeg kan lide ting blive poleret fint blank. Mit gamle Rolexurmager hos Ragnar, tog sit sub og gjorde den 100 % poleret. Smukt synes jeg. Og når man ikke dykker ved hajer gør det ikke noget at uret skinner

. Desværre er 904 L stål en del dyrere end 316 L. Mindst dobbelt op har jeg hørt. Én sagde endda 3 gange så dyrt.
Men når Rolex tager 8.000 - 11.000 kr for en stållænke, er det jo så sandelig også dyrt betalt.
Mht. rustbestandig, så kan 316 L stål vel ikke ruste overhovedet (eller kan det) ?
•