Går og påtænker køb af AP, men
Så dukkede denne op på youtube da jeg sad og søgte lidt på nogle AP modeller.

[youtube]--87YORgm_E[/youtube]

Nu har jeg tidligere haft både RO og ROO modeller og har ikke oplevet nogen problemer, men jeg har omvendt også hørt en ret nedslående statistik fra en af de store online dealere herhjemme.. Skal man være nervøs for at købe AP?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Om man skal være nervøs ved jeg ikke, men man skal selvfølgelig være grundig. Ham Archie er en meget speciel fyr (har du set flere af hans videoer?) men nogle af hans pointer er ok. Jeg aner ikke om problemerne med 5402 som han er inde på, er så udbredte?

Jeg vil meget gerne føje flere AP til det jeg har, men personligt fokuserer jeg også på at uret skal have enten en "god" AP servicehistorik, handles som nyere eller hos en brugthandler således at der er garanti.

Jeg har haft to AP uden problemer og vil helt sikkert købe AP RO/ROC/ROO igen.
Svar
Servicepriser på AP ligger en smule over gennemsnittet, så sørg for at købe noget der i god stand og hvor service er overholdt.
Et af de vigtigste kriterier for mig, da jeg købte mit ROO var at værket skulle være i orden.
Mit er serviceret for ca et år siden og det holder tiden helt perfekt... Så jeg skulle gerne kunne sove trygt om natten de næste par år! ;)
Det er klart der er ting der kan gå galt, men jeg har taget de forholdsregler jeg kan.

//Berg
Svar
berg Skrev:Så jeg skulle gerne kunne sove trygt om natten de næste par år! ;)
Har jeg ikke set dit AP sat til salg?

Rubberclad er - endnu - en AP-model, jeg gerne ville købe, hvis jeg havde finanserne ;)
Svar
Jeg har haft 1 stk AP… det var serviceret for 6 måneder siden. Det gik meget for hurtigt og i stå så det måtte ind til klarlund i 3 uger og blive ordnet. Jeg havde ikke regnet med et ur i den klasse og ny serviceret fik de problemer , men det er jo mekanik..

det vil dog ikke afholde mig fra engang måske igen at købe Ap, men som andre skriver så fra forhandler eller med god service historik…

p.s Jesper c det ur jeg fået lavet var du tidligere ejer af…. Icon_e_wink

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
Jeg har haft 2 RO og 3 ROO og oplevede ikke selv problemer men jeg ved at en senere ejer af den ene Offshore måtte have værket til rep. Min opfattelse af AP er at deres værker ikke er så robuste som eks. Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Sociologen Skrev:
Har i stort set altid min samling til salg, da jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg "skal" sælge.
Vil langt hellere stå i en situation hvor jeg kan vælge om jeg vil sælge eller ej.
Men jeg gør ikke nogen "særlig" indsats for at få det solgt da jeg synes det er et fantastisk ur. :)

//Berg
Svar
Hej JesperC

Jeg har lige tilladt mig at lægge videoen direkte ind i tråden Icon_e_wink
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Hvis man søger lidt rundt, så støder man på mange AP'er som har været til rep., eller fået service inden for få år. Jeg ved ikke hvorfor, men der må være noget kvalitetskontrol som fejler.

Dette synes jeg ikke man støder på hos andre ure, så man skal nok være klar til at ville betale det lidt dyre service, når man erhverver sig et AP.
Svar
berg Skrev:
Sociologen Skrev:
Har i stort set altid min samling til salg, da jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg "skal" sælge.
Vil langt hellere stå i en situation hvor jeg kan vælge om jeg vil sælge eller ej.
Men jeg gør ikke nogen "særlig" indsats for at få det solgt da jeg synes det er et fantastisk ur. :)
En god indstilling, som jeg måske skal kopierer, idet mine ure er altid til salg - hvis prisen (for mig) er korrekt :)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)