Årets første indkøb
Tillykke med uret, det er virkelig flot.
Vidste ikke at Omega havde den model som kun åbnes fra fronten.

Vintage ure er jo normalt ikke større end de nu er. Mit Omega fra 1945 er 35 mm. og ser slet ikke lille ud på håndleddet… og selv om det er noget anderledes end min Obris Morgan på 42 mm. så er det alligevel en fornøjelse at tage på, for det fortæller en helt anden historie, tænk at det har kunne svinge så mange år… og tænk hvis vores vintage ure kunne tale…. Jeg får den samme fede følelse når mit Cricket fra 1971 kommer på håndleddet….. Vi kan alle have en ide om størrelserne, men vintager bliver ikke større end de er. Lad os bære dem og nyde dem….
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Jeg kan ikke sige mig helt fri for at lade moden påvirke mig og om det er derfor jeg føler at ure kræver en bestemt størrelse før JEG synes det ser rigtigt ud på mig ved jeg ikke. Men jeg overvejer (og har gjort længe) at prøve noget vintage på 35/36mm i en periode og se hvordan det vil gå.

Personligt tror jeg vane har meget at gøre med hvordan man selv føler det ser ud.

Palle - jeg har jo set dig med denne type ure masser af gange og synes det ser perfekt ud på dig. Endnu engang tillykke med det.
Svar
KimT Skrev:Jeg kan ikke sige mig helt fri for at lade moden påvirke mig og om det er derfor jeg føler at ure kræver en bestemt størrelse før JEG synes det ser rigtigt ud på mig ved jeg ikke. Men jeg overvejer (og har gjort længe) at prøve noget vintage på 35/36mm i en periode og se hvordan det vil gå.

Personligt tror jeg vane har meget at gøre med hvordan man selv føler det ser ud.

Palle - jeg har jo set dig med denne type ure masser af gange og synes det ser perfekt ud på dig. Endnu engang tillykke med det.
Moden er helt sikkert med til at påvirke os. Bare se på, hvordan vi nogen gange påvirker hinanden.
Der har jo skyllet en mindre AP bølge ind over forummet det sidste års tid Icon_e_biggrin1
Mht til at vænne sig til at gå med lidt mindre ure, tager det kun et par dage...så er det mindre ur blevet det `normale`.
Jeg har faktisk oplevet , at der er flere der har kommenteret et ældre dress-ur, end der er nogen der har lagt mærke til, at jeg har haft et dykker-ur på.
Kim- jeg ved, at du er lidt forelsket i Pie Pan udgaven fra Omega. Men der er jo også meget flotte vintage ure i den nævnte størrelse fra IWC og JLC.
Selv er jeg lidt lun på en Longines Flagship..
Min PiePan i stål er en tur hos Dr. Halse i de her dage. Jeg prøver at tage et gruppebillede når den er hjemme igen.
Mvh Palle
Svar
Mht til størrelse på ure så syntes jeg at min max størrelse er omkring de 47mm, bliver det større syntes jeg det ser lidt fjollet ud til mig.

Mit største problem er hvis de bliver for små, og det er alt under 42-43mm. Jeg føler simpelthen at disse ure virker feminine til mig, en følelse jeg ikke bryder mig om. Tog jeg f.eks. et 39mm ur på håndleddet, er det jo ikke fordi jeg straks ville blive stoppet på gaden og gjort til grin, så det er jo nok oppe i mit hovede den er gal Icon_e_wink

Jeg ville nok kunne vende mig til mindre ure, men jeg har egentligt ikke lyst, for hvorfor tvinge sig til det?

Jeg har bare så svært hvergang jeg ser et lille ure på et stort håndled, det har altid og vil altid se forkert ud for MIG.

PS Tillykke med det fine Omega Palle, det skylder jeg vist lige at sige.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Palleurup Skrev:Kim- jeg ved, at du er lidt forelsket i Pie Pan udgaven fra Omega.
Fra dag et.......
Og jeg kan mærke det ikke varer længe Icon_e_wink
Svar
Henrik A Skrev:Jeg ville nok kunne vende mig til mindre ure, men jeg har egentligt ikke lyst, for hvorfor tvinge sig til det?
Det skal man da heller ikke nødvendigvis. Man skal jo bare gøre som man har lyst til Icon_e_biggrin1
Svar
KimT Skrev:
Henrik A Skrev:Jeg ville nok kunne vende mig til mindre ure, men jeg har egentligt ikke lyst, for hvorfor tvinge sig til det?
Det skal man da heller ikke nødvendigvis. Man skal jo bare gøre som man har lyst til Icon_e_biggrin1

Tak Icon_mrgreen
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
KimT Skrev:
Palleurup Skrev:Kim- jeg ved, at du er lidt forelsket i Pie Pan udgaven fra Omega.
Fra dag et.......
Og jeg kan mærke det ikke varer længe Icon_e_wink
Kim..så er det nu du skal slå til, og så får du det hele på en gang. Guld..PiePan..vintage..die ganze molevitte Icon_e_biggrin1
[url]"http://www.lauritz.com/da/auktion/omega-constellation-i-18-kt-guld-med-pie-pan-skive/i3252000/#" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.lauritz.com/da/auktion/omega ... i3252000/#[/url]
Mvh Palle
Svar
Den bliver for dyr ifht. hvad jeg har lyst til at bruge på at prøve det. Icon_e_wink
Svar
KimT Skrev:Jeg kan ikke sige mig helt fri for at lade moden påvirke mig og om det er derfor jeg føler at ure kræver en bestemt størrelse før JEG synes det ser rigtigt ud på mig ved jeg ikke. Men jeg overvejer (og har gjort længe) at prøve noget vintage på 35/36mm i en periode og se hvordan det vil gå.

du skal bare sige ja til at prøve en af mine vintage jumbo'er kim - det har jeg jo budt dig mange gange? :-)

37, 5mm uden krone..

kan du ikke med den størrelse så glem constellation ml. 34-36mm....

det skal kun koste dig en kop kaffe? :-)

ansvaret er helt på min side - no problemos! :-)

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)