Doxa SUB 5000T
#11
Joepete Skrev:Vintage modellerne er også lækre, men idet producenten har holdt så godt fast i de distingte designelementer, så er de nye modeller også et nærmere bekendtskab værd Icon_e_wink SUB 5000T modellerne har kraftigere lænker, kraftigere spænde, ratchet diver extension, stålindrammede markeringer og ETA 2892-2, som små forbedringer ifht de øvrige modeller. Jeg har altid været begejstret for 750T modellen i orange, men dén er jo ikke til at lokke ud af folk, så 5000T i Caribbean udgaven er et godt alternativ - det perfekte jeans ur Icon_e_wink Icon_e_smile Icon_cool
Jeg er helt enig - Den der fisk på bagsiden - er Jennys oprindelige symbol, og de har holdt godt fast i designet. Du kan jo skaffe dig en Soxa i stedet - er der ikke en mod. seiko der går under det navn i orange?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
Joepete Skrev:Vintage modellerne er også lækre, men idet producenten har holdt så godt fast i de distingte designelementer, så er de nye modeller også et nærmere bekendtskab værd Icon_e_wink SUB 5000T modellerne har kraftigere lænker, kraftigere spænde, ratchet diver extension, stålindrammede markeringer og ETA 2892-2, som små forbedringer ifht de øvrige modeller. Jeg har altid været begejstret for 750T modellen i orange, men dén er jo ikke til at lokke ud af folk, så 5000T i Caribbean udgaven er et godt alternativ - det perfekte jeans ur Icon_e_wink Icon_e_smile Icon_cool
Hi John,I have always liked Doxa they have a very good tradition for making good watches for a very good price.I rate their dive watches in the same category as Rolex.You just do not pay for the name.They have a great history of making some of the worlds best dive watches.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#13
@Willy: you rate their watches as Rolex? Hmm... their movements are simple "standard" rated ETAs or Selita (adjusted to 3 positions) and basically all their cases are done in China...

Not that I'm a Rolex lover, but comparing the two is far off IMO. But hey, both companies are located at the same street in Bienne, so maybe that counts for something Icon_e_wink

That being said, I do like their orange diver which is a classic.
Svar
#14
issing Skrev:@Willy: you rate their watches as Rolex? Hmm... their movements are simple "standard" rated ETAs or Selita (adjusted to 3 positions) and basically all their cases are done in China...

Not that I'm a Rolex lover, but comparing the two is far off IMO. But hey, both companies are located at the same street in Bienne, so maybe that counts for something Icon_e_wink

That being said, I do like their orange diver which is a classic.
Citat:
willy The caliber inside a Rolex Sub is nothing to shout about it is a mass produced basic caliber with not much of a finish.It is strong and reliable and that is all there is to say about it.A reworked ETA caliber inside any IWC is of a higher standard.Doxa are well known and respected in the dive world as one of the best.Rolex mass produce nearly 1.000,000 watches a year.And everything i have read about how they assemble their watches reminds me of a car factory.Doxa have i would say recieved more acknowledgements for their dive watches than Rolex.Doxa are respected all over the world for their research and development of dive watches.And i would say they are true tool dive watches unlike modern Rolex watches that are highly polished dress divers.And any CT machine placed in China can make the same case has the same CT machine placed in the swiss alps.I like Rolex and i respect them but at the same time i know exactly what they are . Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#15
Hej

98% af et Doxa er lavet i Schweiz, og mig bekendt inkluderer det også urkassen, som iøvrigt bliver håndsamlet i Schweiz, og med hensyn til kvaliteten er den meget tæt på Rolex, dog er et flot finniseret Eta værk ikke så fint som et Rolex værk, men ellers når Rolex uret kun op på højde med Doxa, stort set ikke over, og rent historisk kan Doxa faktisk toppe Rolex, men det er jo som bekendt historie, for dem som gider at læse Doxas historie. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#16
willy Skrev:And i would say they are true tool dive watches unlike modern Rolex watches that are highly polished dress divers.
Willy
Ikke et ondt ord om Doxa, men sidst jeg så en Sub eller SD var den børstet og ikke highly polished.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#17
Doxa har da fin historie - også omkring deres sub 300T - men vi taler ved ca 1967 og kort efter var de eller Rolex først med helium ventilen (den diskuteres jo bredt og er vel ret ligegydlig)-. hvor også Jacques Cousteau brugte det - på skift med mange aquatimers, omega, BP fitfy fatoms - og rolex ure., Siden gik urmærket vel ned omkring 1980 - og dukkede først op igen omkring 2002, hvor Jenny familien, som også var ejere i de gode gamle dage + havde deres eget mærke Jenny og Jenny Caribian - igen satte gang i en række ure i stil med tidligere under det gode navn Doxa.

At det skulle overgå Rolex' samlede historie - med oystercase osv. synes jeg er let overdrevet i kampens hede - men jeg forstår heller ikke kærligheden til at alt skal vejes på en vægt mod hinanden.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#18
hannover_dk Skrev:Doxa har da fin historie - også omkring deres sub 300T - men vi taler ved ca 1967 og kort efter var de eller Rolex først med helium ventilen (den diskuteres jo bredt og er vel ret ligegydlig)-. hvor også Jacques Cousteau brugte det - på skift med mange aquatimers, omega, BP fitfy fatoms - og rolex ure., Siden gik urmærket vel ned omkring 1980 - og dukkede først op igen omkring 2002, hvor Jenny familien, som også var ejere i de gode gamle dage + havde deres eget mærke Jenny og Jenny Caribian - igen satte gang i en række ure i stil med tidligere under det gode navn Doxa.

At det skulle overgå Rolex' samlede historie - med oystercase osv. synes jeg er let overdrevet i kampens hede - men jeg forstår heller ikke kærligheden til at alt skal vejes på en vægt mod hinanden.

vh
Citat:
Willy,
Just compairing it with something John not saying better or worse.I do not like to see a brand with Doxa`s history put down as a cheap made in china watch.And all watches can be compaired there are no rules about that are the? Your last comment is not about watches as usual
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#19
Jenny familien ejer ikke Doxa i dag, den er ejet af en kinesisk businessman (kan ikke huske navnet lige nu) og deres kasser er lavet i Kina.

Jeg har flere gange besøgt et af deres søster-firmaer i Bienne (Walca SA) der ligger på samme adresse som Doxa og ejes af samme mand. De producerer kasserne til Doxa og dette bliver med sikkerhed gjort i Kina/Asien. Walca er et såkaldt "private label" firma der laver ure til mindre virksomheder som ikke selv har tilgang til forskellige leverandører af ur-komponenter.

Jeg kunne forestille mig at deres skiver og visere er lavet i Schweiz, med den kendskab jeg har til Walca.

Når alt dette så er sagt, så har Doxa ganske rigtigt en meget fin historie (omend en smule ukendt for pøblen) der klart beretter deres position på markedet for dykkerure, men vil dog stadig holde fast i at eksempelvis en Rolex Submariner er af noget højere kvalitet og finish. Men det er selvfølgelig subjektivt.
Svar
#20
issing Skrev:Jenny familien ejer ikke Doxa i dag, den er ejet af en kinesisk businessman (kan ikke huske navnet lige nu) og deres kasser er lavet i Kina.

Jeg har flere gange besøgt et af deres søster-firmaer i Bienne (Walca SA) der ligger på samme adresse som Doxa og ejes af samme mand. De producerer kasserne til Doxa og dette bliver med sikkerhed gjort i Kina/Asien. Walca er et såkaldt "private label" firma der laver ure til mindre virksomheder som ikke selv har tilgang til forskellige leverandører af ur-komponenter.

Jeg kunne forestille mig at deres skiver og visere er lavet i Schweiz, med den kendskab jeg har til Walca.

Når alt dette så er sagt, så har Doxa ganske rigtigt en meget fin historie (omend en smule ukendt for pøblen) der klart beretter deres position på markedet for dykkerure, men vil dog stadig holde fast i at eksempelvis en Rolex Submariner er af noget højere kvalitet og finish. Men det er selvfølgelig subjektivt.
Citat:
I will not dispute that Rolex maybe have a slightly higher quality than a Doxa.I just said that as a dive tool watch Doxa are at least the equal of rolex and maybe better.Doxa have always seemed to be a very serious producer of dive watches with a very fine history. Icon_e_wink willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)