Kermit eller alm sub?
Som altid sad jeg og kiggede lidt på de nye ure der kom til salg, i den forbindelse faldt jeg over en 16610LV.
Eller hvad?

[url]"http://www.dba.dk/dykkerur-rolex-submariner/id-1004940330/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/dykkerur-rolex-submar ... 004940330/[/url]

Jeg har har ikke selv erfaring med præcis denne ref. men jeg ville gå ud fra at der på certifikatet ville stå 16610LV og ikke 16610. At der så også medfølger et sort lünette indlæg, gør det ikke bedre.

Er jeg helt galt på den her?

P.S. Så bør det lige nævnes, at det ikke er et ur jeg overvejer at købe på nogen måde.
Svar
Tror du ikke bare, at det er en 16610, hvor ejeren har tilkøbt et grønt lynetteindlæg ............... og nu bliver det så forsøgt solgt som en LV i håbet om, at det bringer en tusse eller to mere !? Icon_rolleyes
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det var også min tanke, hvilket også var grunden til at jeg lige ville høre Jeres input :)
Svar
Det er nu ikke bare såen lige at få sig et nyt grønt indlæg til sin sub! Disse kan ikke købes hos AD'eren og koster KNASTER på chrono24 eller andre steder de sælges... Uret på dba er desuden med det første indlæg, som ses på det flade 4-tal som også er angivet som et fat four i salgsteksten Icon_e_wink

Derudover er uret med maxi dial som en normal sub 16610 ikke har! (større lumen dot/markeringer) Jeg har selv haft et par Kermits gennem tiden og kan ærligt ikke huske hvorvidt det var angivet på certifikat at det var et LV - altså om der stod 16610LV som ref nr.

Jeg er 99.9% sikker på at uret er et 100% org kermit og ikke "bare" et Sub som er moderniseret! Tror faktisk det ville være dyrere at modernisere et Sub end bare at skulle ud og købe en Kermit Icon_e_surprised

Edit: Jeg har intet med uret at gøre, eller for den sags skyld kender sælger!
Simon Hedegaard
Svar
Calle Skrev:Det var også min tanke, hvilket også var grunden til at jeg lige ville høre Jeres input :)

Jeg ved det ikke ......... det er kun et gæt fra min side. Jeg kender ikke nok til Kermits historie til at kunne udtale mig med vægt ! Men det at certifikatet siger 16610 gør, at jeg ikke har meget tiltro til den som en LV :-)

Hedegaard Skrev:Det er nu ikke bare såen lige at få sig et nyt grønt indlæg til sin sub!

Som sagt, jeg er ikke ekspert - men der kan altså købes i rå mængder af "aftermarket" indlæg til 16610 i alverdens farver på "bugten" ! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hedegaard Skrev:Det er nu ikke bare såen lige at få sig et nyt grønt indlæg til sin sub! Disse kan ikke købes hos AD'eren og koster KNASTER på chrono24 eller andre steder de sælges... Uret på dba er desuden med det første indlæg, som ses på det flade 4-tal som også er angivet i salgsteksten Icon_e_wink

Derudover er uret med maxi dial som en normal sub 16610 ikke har! (større lumen dot/markeringer) Jeg har selv haft et par Kermits gennem tiden og kan ærligt ikke huske hvorvidt det var angivet på certifikat at det var et LV - altså om der stod 16610LV som ref nr.

Jeg er 99.9% sikker på at uret er et 100% org kermit og ikke "bare" et Sub som er moderniseret! Tror faktisk det ville være dyrere at modernisere et Sub end bare at skulle ud og købe en Kermit Icon_e_surprised

Edit: Jeg har intet med uret at gøre, eller for den sags skyld kender sælger!

De er ikke nemme at få fat i de grønne indlæg, men det kan vel stadig lade sig gøre med lidt god vilje ;)

Jeg havde ikke lige skænket en tanke til maxi dial, men det kan jeg da tydeligt se nu du siger det.
Det var nu nok også mest certifikatet der triggede mig, til at tænke noget var galt.
Svar
Har lige tjekket mine gamle billeder igennem og det ene jeg har haft som kom med plastic kort, er der angivet "16610lv" på certifikatet! Har desværre ikke nogle billeder af et Papir certifikat!

Hedegaard Skrev:Det er nu ikke bare såen lige at få sig et nyt grønt indlæg til sin sub!

pbr Skrev:Som sagt, jeg er ikke ekspert - men der kan altså købes i rå mængder af "aftermarket" indlæg til 16610 i alverdens farver på "bugten" ! Icon_e_wink

Jo, jo! Men så skal du jo også ud og have fat i et sæt nye visere og en ny skive... Jeg vil stadig vove påstand at det ikke rigtig kan betale sig at modificere et 16610 om til et 16610lv!

Calle Skrev:De er ikke nemme at få fat i de grønne indlæg, men det kan vel stadig lade sig gøre med lidt god vilje ;)

Jeg havde ikke lige skænket en tanke til maxi dial, men det kan jeg da tydeligt se nu du siger det.
Det var nu nok også mest certifikatet der triggede mig, til at tænke noget var galt.

Selvfølgelig kan de fåes fat i, min pointe var bare at de ikke bare sælger dem hos AD'erne og ved ikke om man kan liste sig til et med lidt snilde... men hvis du skal ud og have et Org. flat four indlæg til din Kermit, er de som nævnt godt pebrede... Så en "cost benefit" på at skulle lave et org. 16610 om til et 16610LV med org. dele kan imo ikke betale sig!
Simon Hedegaard
Svar
Jeg er helt enig i at det bestemt ikke kan betale sig, samt at det ville være splid af tid.

Overvejer selv en kermit, så tænkte at dette var en god mulighed for at lære lidt mere om modellen :)
Svar
Her er lidt nørderi omkring Kermitten Icon_e_wink [url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=4072293&rid=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 2293&rid=0[/url] ... Den har lidt år på bagen, så mener ikke, at den er helt komplet da der vist mangler et par af de sidste "udgaver" som kom af Kermitten Icon_e_confused
Simon Hedegaard
Svar
Hedegaard Skrev:Jo, jo! Men så skal du jo også ud og have fat i et sæt nye visere og en ny skive... Jeg vil stadig vove påstand at det ikke rigtig kan betale sig at modificere et 16610 om til et 16610lv!

Det er selvfølgelig rigtigt - når skive og visere også adskiller sig fra en 16610, så kan jeg godt se, at det taler for, at det er en LV. Jeg har ikke nok viden om Kermit til at kunne se, at det er et "flat four" indlæg :-)
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)