Hjælp vedrørende drømme Rolex
#11
Jeg tænkte godt over stifterne, men jeg tror det er stifterne der er forkerte. Kassen er poleret men ikke så voldsomt at et par originale stifter ville stikke sådan igennem. Så ville hornene have været meget smallere. Jeg er enig med Klaus i at man skal se uret irl for at fange evt. misoverensstemmelser som nyere visere, lænkens stand, bagkassen osv. Et kæmpe minus ved BR er at deres billedemateriale er så piv hamrende elendigt med de billeder, så man kun kan vurdere meget begrænset. Det holder bare ikke, men det er jo også tilfældet med alle andre store auktionshuse. Latterligt man ikke har fuldt med tiden her med mange flere billeder fra alle vinkler.

Det 1665 er jeg også lidt mistænksom på. Certifikatet må være et re-make, da de altid kommer med punched papers i det ref. fra det tidspunkt. Og hvorfor er serie nr ikke skrevet på? Kan det være Klarlund der har forlagt det under et service efterfølgende, og så har måttet lave sådan et certifikat? Det er set før. Men ok... prisen er så også sat lidt lavere og de 80 k for et Rail dial som dette er en ok pris. Men ryger der salær oven i så det koster 100 k mener jeg nok det er lige dyrt nok.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#12
Hvad med visere og skive på den 1665? Synes begge ser meget lyse ud? Kan de være skiftet? Eller hvad tror I? Ser man på feks den GMT fra 1970-71 så har den jo meget patineret skive og visere, men det kan måske også være fordi den har været brugt mere? Personligt synes jeg patineringen på ældre ure passer rigtig godt og ser flot ud!
Svar
#13
De ser meget lyse ud (visere og skive) men der findes ikke en luminova Rail Dial skive hvis det var det du tænkte.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#14
Ja jeg tænkte om der på anden måde kunne være sket ændringer med skiven/viserne? Jeg undre mig tit over hvor stor forskel der kan være på patineringen af visere og skive, er det lys der spiller mest ind, eller er der mon årgange som har haft nemmere ved at få patinering? Er der nogen der ved noget om dette? Icon_e_wink
Svar
#15
Der er ikke nogen logiske forklaringer på tritiums patinering. Man kan tage to ens ure i model og årgang hvor det ene er meget mere patineret end det andet, af mere eller mindre uforklarlige årsager. Mine er faringer er dog at Great White 1665 sjældent er voldsomt patineret. Det kan være fordi de er fra 1975 og frem hvor patineringen sjældent er så fremskredet som 60-start 70'er ure.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#16
Det skal også nævnes at skive og visere kommer fra hver deres leverandør så i princippet lever de hver deres liv i uret og patina kan udvikle sig forskelligt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#17
Lige for at lave en krølle på 5513eren, så er jeg temmelig sikker på, at forklaringen på at stiften i øverste højre hjørne stikker sådan frem er, at det er en fra en datejust, der sidder monteret. Denne stifttype er netop noget anderledes og tyndere i den ene ende i forhold til SUBen men "passer" stadig.
/ JH
Svar
#18
jlhansen Skrev:Lige for at lave en krølle på 5513eren, så er jeg temmelig sikker på, at forklaringen på at stiften i øverste højre hjørne stikker sådan frem er, at det er en fra en datejust, der sidder monteret. Denne stifttype er netop noget anderledes og tyndere i den ene ende i forhold til SUBen men "passer" stadig.

Jeg er enig i at de er anderledes, idet de er tyndere, men de er ikke bredere, så de rager udenfor hornene. Har set masser af sportsmodeller med de tynde DJ stifter og eneste problem er tykkelsen så de ikke sidder perfekt i hullet, men dog uden at rage ud af hullerne.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#19
TimeToWatch.dk Skrev:
jlhansen Skrev:Lige for at lave en krølle på 5513eren, så er jeg temmelig sikker på, at forklaringen på at stiften i øverste højre hjørne stikker sådan frem er, at det er en fra en datejust, der sidder monteret. Denne stifttype er netop noget anderledes og tyndere i den ene ende i forhold til SUBen men "passer" stadig.

Jeg er enig i at de er anderledes, idet de er tyndere, men de er ikke bredere, så de rager udenfor hornene. Har set masser af sportsmodeller med de tynde DJ stifter og eneste problem er tykkelsen så de ikke sidder perfekt i hullet, men dog uden at rage ud af hullerne.

/Mads

Synes bare jeg købte en 16750 på Jubilee på et tidspunkt, hvor den tynde stift netop stak ud, da den ikke var bred nok. Og da jeg så fik tilpasset, så der kunne sidde en alm. sports-stift, var der ingen problemer... Men jeg kan da tage fejl - Hvis datejust og sportsstifterne er lige brede, når de ligger ved siden af hinanden umonteret, burde det naturligvis ikke kunne forekomme. Kan lige prøve næste gang jeg har lænken af.
/ JH
Svar
#20
Ha faktisk så sent om i sidste uge siddet med en 16750 i hånden, og undret mig big time over at stifterne stak ud i siderne.

Var dog ikke bekendt med problemet fra tidligere ure, men det må jo utvivlsomt være noget omkring størrelsen eller diameteren af de stifter.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)