HJÆLP?? Mit omega skal til service!!
Tak for den gode feedback!

Mht til at trække uret helt op og lade det ligge, hvis man ikke kan høre det der klik, hvor mange omgange vil i så skyde på det skal have for at være helt trukket op.

De to morgener hvor det har gået i stå kort tid efter jeg har taget det på har jeg drejet en 20 omgange vil jeg skyde på og derefter haft det på 10-12 timer, (trods det gik uret stadig i stå morgenen efter)

Har kontaktet Halse, men mon ikke at han skal have 3000 kr+ lige som Ragner... Mon ikke!
Svar
Hvis du er i nærheden af Odense, er Bruun i Overgade en god urmager at konsultere. Om ikke andet for et godt råd.
/
Kristen
Svar
Hej LKF
Hvis det er en caliber som Baun skriver i sit første indlæg: Omega caliber 1120.
Så skal du kunne høre en mega svag klikken når du trækker det manuelt op, men også nogle hjul der kører hurtigt rundt, de kan godt overdøve lyden af klikkene fra fjederen, det er jo det der med jeg ved hvilken lyd jeg skal lytte efter, men cal. 1120 har riller i kanten af fjederhuset som fremkalder de klik lyde jeg skriver om.... på den klik lyd kan man nogle gange faktisk finde fejlen i uret, ikke for at gøre dig bange, men det kan komme på tale at du skal have et nyt fjederhus.... Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad lidt tidligt i min optik, men ikke første gang vi har den oppe at vende, men det har været på vintageure det har været oppe at vende. Så her er det vist første gang, men et tilbagevendende problem for mange af ETA's værker og da det jo er dem der står for produktionen af Omega.....tja..... Icon_rolleyes
Bliver spændende om de har løst problemet i de nye calibre, men det hører vi jo nok ikke om... sådan offentligt... Icon_e_wink Icon_e_wink Icon_e_wink
Problemet er at fjederen trækker for hårdt på fjederhusets væg, hvorved friktion med tiden bliver for lille, d.v.s. fjederen glider for nemt i fjederhuset og uret har ingen gangreserve..... derfor altid tjek gangreserven når man har givet service på et automatisk ur, uanset hvilket mærke det er, tillid er godt kontrol er bedre.... Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Hej Lars

Det er lige før det er dig der skal have lov at servicere det! Icon_e_wink Du lyder som en med styr på det!

Når jeg trækker uret op, kan jeg efter nogle omgange godt høre 2-3 små "klik-klik".

Er helt ny inden for det her felt og det er mit første automatiske ur. Har lige købt det og var heldig at få det med boks og certifikater (det hele passer), til 8500kr. hvilket er en god pris for denne model som ikke er til at få fat i ellers.

Jeg købte det så også med den præmis at det trængte til service, så nu håber jeg at der ikke er det helt store galt!
Svar
Hej LKF
Næ, ubeset vil jeg sige service og måske et nyt complet fjederhus (d.v.s. hus med fjeder) så burde det køre som nyt...
Og det med de små klik...jep det er lige præcis dem du skal lytte efter, så er uret trukket fuldt op og skal kunne gå langt over 30 timer.... indrømmet jeg kan ikke huske hvor mange timer det er, så lige der har jeg et svag punkt... Icon_flov
De findes,
Men nok mest på nyere ure.... Icon_e_biggrin1
har det mest med vintage ure, med 37 års erfaring tæller det vel bare lidt.....
Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)