HJÆLP?? Mit omega skal til service!!
Jeg har en dejlig Omega Seamaster 2254.5000 fra 2006 som trænger til service!

Mit spørgsmål går så på hvor vidt jeg skal vælge et autoriseret værksted eller om det er lige så vel at gå til en ganske normal urmager??

Jeg er fra FYN og Ragnar som sælger high-end mærker som Rolex og Omega skal have 3000kr - og Hour time som sælger det lidt billigere Certina og Tissot (også automatik ure) skal

KUN have 1200kr.

Der er ret stor prisforskel og tænker umiddelbart de må kunne gøre det "lige godt"??? De er jo begge uddannet urmagere kan man sige.

JEG HAR INGEN ERFARINGEER MED DET SIMPELTHEN! Det er første gang det skal til service.

Har I nogle erfaringer på området?

På forhånd tak!

Lasse
Svar
Spørg ind til hvad du får ved de forskellige priser og vurder om der er forskel

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Jeg mener der er et relativt enkelt værk i dette ur Omega caliber 1120.

Hvis det er tilfældet ville jeg personligt bede Den billige urmager om at give uret en service og en meget nænsom polering... Hellere for lidt end for meget. Eller hvis det ikke trænger meget slet ikke polere.

Vh baun
Svar
HourTime gør et godt stykke arbejde, men kan ikke trykteste uret bagefter.
Svar
Tryktest kan fås billigt, så jeg ville vælge det billigste

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Jeg dykker ikke med uret så ved ikke om tryktest er nødvendigt??

Det mister 1 min. om dagen +/- Men mon ikke en god og grundig rensning kan udbedre det?
Svar
Flemming fra Hour Time har, så vidt jeg husker, arbejdet hos A.M. Berg i Odense (Rolex forhandler, dog lukket nu) og kan klart anbefales, så han kun uden tvivl få dit Seamaster til at fungere fint igen.

Hvis du ikke bruger uret i vand, kan tryktesten godt undværes.
Svar
Prøv at få et tilbud hus urmageren i Tarup Center. Er tidligere Omega-forhandler og kan trykteste.
/
Kristen
Men er det ikke tidligt at service er påkrævet. Mit Datejust gik upåklageligt i 21 år inden jeg fik det til, måske unødvendig, service.
Jeg har to gange overværet at Hour Time har sløset med justering af lænke!
Svar
Det er svært at sige om det er nødvendigt med service... Har hørt at man som regel bør gøre det hver 10. år ca. og mit er 7,5 år gammel (brugt hver dag). og uret går helt fint det mister bare et minut om dagen ca. og så tænker jeg det må være tid.
Svar
7.5 år gammelt og taber 1 minut om dagen = 100% servicetid efter min mening.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)