Jeg er langt fra enige med mange af jer som siger i er ligeglade med hvad andre mener eller tænker om jer.
Det ligger meget dybt i ethvert socialt væsen at omgivelsernes vurdering af en er af endda meget stor betydning. Hvad mener mine kollegaer om mig? Hvad mener min familie om mig? Hvilket indtryk får folk af mig?
Hvorfor viser vi ure vi har købt, hvis andres mening om dem og os er os inderligt ligegyldigt?
Det er jo også klart at visse mennesker mening om en, er langt mere betydningsfuld end andres og at der kan være samfundsgruppers mening, man efter bedste evne forsøget at være totalt indifferent overfor.
Jeg siger ikke at det betyder at man indretter sig meget efter hvad andre tænker, men det betyder noget, tror jeg.
De fleste som ser en mand som bærer et Rolex - og som kender det og ved hvad de koster (10-20% af voksne danskere vil jeg tro), tænker vel et eller andet. Kun en ud af tusind vil sige noget i den anledning, men det betyder ikke at de ikke gør sig tanker:
- Nåh, han klarer sig da vist ikke så ringe
Han går da alligevel lidt op i at vise sig
Han har sans for gode ting
Han vil godt betale extra for noget extra
Bob bob.... har han mon arvet
Utroligt at han vil give så meget for et ur, når han ikke vil betale for en ordentlig skjorte
Det må være fake, han ville aldrig ofre mere end 300 kr på et ur
osv. osv.
'
Kun 1-5 % ville kunne genkende et GP, JLC, GO, AP, PP - og jeg vil tro at en del bærere af disse ure har det fint med det. De sender signaler til dem der kender urene og det er helt fint for dem. At "pøbelen" ikke kender disse mærker er faktisk rigtig dejligt. Det kommer jo ikke dem ved at man vil betale mange penge for et dyrt ur.
Omega ligner Rolex, blot lidt mindre "ekstravagant", når man tænker image, men grundlæggende samme signaler på et lidt "lavere" niveau.
Og så kan man jo gå videre med hvad signaler det sender at bære et gammelt Vintage Omega morfar ur...... men det vil jeg overlade til andre, selvom jeg selvfølgelig har en tro på at det sender gode og positive signaler.

For mig betyder det noget hvad andre tænker om mig, hvilket aldrig kunne få mig til at ændre urvalg, politisk holdning, værdisæt osv. - men det gør mig glad hvis folk tænker pænt om mig.
Det får mig også til at blive mindre glad hvis folk tænker negativt om mig, men det må jeg så leve med og overveje om der er noget jeg bør gøre andreledes uden at det ændre "hvem jeg er", men mere hvordan jeg opfører mig og om jeg faktisk udviser den respekt overfor andre som jeg også ønsker at de gør overfor mig..... det er faktisk sket at jeg har reguleret min adfærd baseret på feed back fra folk jeg respekterer.
vh baun