Afstemning: Hvilke af nedenstående remme synes du er mest attraktiv, hvis du skulle vælge en rem til dit ur.
1. Natoremme
2. Zuluremme
3. Læderremme
[Vis resultater]
 
 
En lille spørgeundersøgelse...
#21
KimT Skrev:Hvis jeg kigger i min kasse er der flest natoremme, men skulle jeg til at handle med remme ville jeg personligt have alle typer på hylden. Det er det eneste rigtige hvis man vil lave en forretning ud af det efter min mening.
Jeg er enig, hvis forretningen skal have bredest mulig kontakflade, og det er nok en god ide i land som Danmark, hvor kunderunderlaget måske ikke er enormt.
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#22
TimeToWatch.dk Skrev:Mig bekendt er der ikke nogen der udlukkende handler med remme i DK. Nok af den simple årsag, at der næppe er omsætning nok i det. Som jeg ser det, er det noget der hører fint hjemme hos urmageren, idet de fleste også skal have hjælp til at få den skiftet. Os der selv roder med det er nok i fåtal. Desuden tror jeg ikke der er mange almindelige mennesker der køber en ny rem over nettet. Der er mange forskellige størrelser i længde og bredde, som alm. mennesker ikke kan/tør kaste sig ud i. Så man er ude i en niche branche, som der næppe er meget forretning i, med mindre man slår det stort op internationalt og går all in. Dog tror jeg det at lave remmene selv og kun sælge i DK bliver en voldsom dårlig forretning. Jeg har solgt lidt Panerai remme i læder hen over årene og det er ikke noget man bliver fed af Icon_kedeligt

/Mads

Hej Mads,

tak for din respons og ikke mindst erfaring med salg af urremme. Jeg er enig med dig i at det er et lille niche område, og det er bestemt heller ikke intentionen at vi skal lave en stor forretning ud af det. Min kammerat og jeg interesserer os begge for ure og vi synes det kunne være sjovt at skabe et univers omkring urremme og så må vi se om behovet flytter sig og hvad fremtiden bringer:-)

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
#23
TimeToWatch.dk Skrev:Mig bekendt er der ikke nogen der udlukkende handler med remme i DK. Nok af den simple årsag, at der næppe er omsætning nok i det. Som jeg ser det, er det noget der hører fint hjemme hos urmageren, idet de fleste også skal have hjælp til at få den skiftet. Os der selv roder med det er nok i fåtal. Desuden tror jeg ikke der er mange almindelige mennesker der køber en ny rem over nettet. Der er mange forskellige størrelser i længde og bredde, som alm. mennesker ikke kan/tør kaste sig ud i. Så man er ude i en niche branche, som der næppe er meget forretning i, med mindre man slår det stort op internationalt og går all in. Dog tror jeg det at lave remmene selv og kun sælge i DK bliver en voldsom dårlig forretning. Jeg har solgt lidt Panerai remme i læder hen over årene og det er ikke noget man bliver fed af Icon_kedeligt

/Mads
Enig. Jeg har flere leverandøre som jeg kan købe remme fra, men tøver med at tage et stort sortiment ind. Jeg sælger, som Mads, lidt kraftige remme en gang imellem. Det er ok, sammen med urene, men næppe noget der kan blive den helt store forretning i DK.
Svar
#24
Hmm tænker lidt at det kommer meget an på udbudet, vi er jo mange (alene herinde fra) som køber remme overseas, netop grundet de ikke er til at opstøve i lille DK;)

I ovennævnte tilfælde fra (overseas), findes jo ligeledes den afgiftsmæssige konsekvens når varerne lander i DK.

Hvis nu tilfældet var at vi kunne købe de fede remme herhjemme, ville vi så ikke benytte os af det?
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#25
Jeg ville......

Og er det baseret på hobby uden de store forventninger er det da bare at starte Icon_e_wink
Svar
#26
Hvis det så bare var så enkelt at hive 10-15 forkellige remme hjem fra 1-3 forskellige leverandører, men problemet ligger i, at der findes flere 1000 forskellige remme, og det desværre er alt for svært at dække alles behov uden at skulle have et kæmpe lager. Kæmpe lager betyder store omk. og kræver derfor stort flow for at det er rentabelt. Det er der bare ikke i alle typer remme, så det er dømt til at blive en dårlig forretning, hvis man kun satser på DK.

Desuden tvivler jeg på nogen ville købe remmene i DK når prisen får endnu et grossist led på. Det giver bare endnu et fordyrende led og kun kunden til at betale Icon_mad Jeg tvivler på producenten vil give voldsomme afslag i prisen pga du som grossist vil have avance, med mindre de specifikt oønsker denne form for distribution. Gør de nok næppe når de selv sælger direkte via nettet.

Men derudover er jeg da enig i at det ville være 100 gange lettere at kunne købe dem i DK frem for alt det told/moms bøvl Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#27
Mig og min partner åbner en shop indenfor de næste 14 dage med allemulige urremme, nato/zulu og læder.

Vi tænker det som et lille hobbyprojekt ved siden af vores eget arbejde (lidt variation i hverdagen), og der vil også komme lidt lækre armbånd osv. indover.

Vi har arbejdet på siden i et par måneder nu, og alle varerne er landet så det er klar til at blive solgt.

Håber i vil følge med på siden, når denne er klar


Mvh

Miké
Svar
#28
Mikeber Skrev:Mig og min partner åbner en shop indenfor de næste 14 dage med allemulige urremme, nato/zulu og læder.

Vi tænker det som et lille hobbyprojekt ved siden af vores eget arbejde (lidt variation i hverdagen), og der vil også komme lidt lækre armbånd osv. indover.

Vi har arbejdet på siden i et par måneder nu, og alle varerne er landet så det er klar til at blive solgt.

Håber i vil følge med på siden, når denne er klar


Mvh

Miké

Lyder spændende Icon_hello Giv et pip når det er klar, så vi kan rydde butikken... Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#29
TimeToWatch.dk Skrev:
Mikeber Skrev:Mig og min partner åbner en shop indenfor de næste 14 dage med allemulige urremme, nato/zulu og læder.

Vi tænker det som et lille hobbyprojekt ved siden af vores eget arbejde (lidt variation i hverdagen), og der vil også komme lidt lækre armbånd osv. indover.

Vi har arbejdet på siden i et par måneder nu, og alle varerne er landet så det er klar til at blive solgt.

Håber i vil følge med på siden, når denne er klar


Mvh

Miké

Lyder spændende Icon_hello Giv et pip når det er klar, så vi kan rydde butikken... Icon_e_wink

/Mads

Icon_+1
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#30
Det skal jeg nok..

Vi glæder os rigtig meget, og har netop fået en aftale i hus med gunny, så dette bliver spændende..

Mvh
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)