09-11-2013, 12:17 PM
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
|
Mit Seamaster Planet Ocean 8500
|
|
09-11-2013, 02:41 PM
hejsa
det er et fedt ur sådan et po cal 8500 jeg har selv haft en xl'er men den blev ikke brugt så jeg solgte den! dog har jeg alle de gamle ref'er af sea300 fra slut 50'erne til slut 60erne! vh.jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
09-11-2013, 11:25 PM
Ralle Skrev:Hej Winther! Hej Ralle Jeg er glad for at du kan lide billederne. Selvom billederne sikkert snyder lidt, er der faktisk tale om 42mm versionen. Jeg synes at den passer bedre til min hånd og håndled, og jeg tror også at den model i sidste instans vil være lettere at omsætte, hvis man skulle komme på de tanker (God forbid). Hvis jeg skal evaluere uret, hører det med til historien at da jeg for ca. halvanden år siden begyndte at interessere mig for mekaniske ure, brugte jeg lang tid på at søge information om de ure og urmærker, som jeg synes var specielt lækre. For mig blev det hurtigt klart, at Omega ramte noget særligt designmæssigt. Først overvejede jeg et Seamaster 300m, så et Seamaster Diver samt et enkelt Speedmaster. Jeg var dog ikke 100 % solgt, før jeg stødte på Seamaster PO 8500. Det moderne in-house værk, glasbagkassen, kombineret med et efter min mening utrolig lækkert tidløst design, gjorde at jeg egentlig blev hooked på uret, selvom det var væsentligt mere end hvad jeg som førstegangskøber, havde påtænkt at skulle bruge på et ur. Men jeg har bestemt ikke fortrudt. Jeg tror kun jeg ville have fortrudt hvis jeg havde sparet de relativt få tusinde kroner, og altid tænkt på, at det ikke var det ur jeg allerhelst ville have. Men for at besvare dit spørgsmål kort - for mig er der intet at udsætte på uret, prisen taget i betragtning. I den perfekte drømmeverden kunne jeg godt have tænkt mig en perpetual calender, så jeg ikke skulle huske at skifte datoen i måneder hvor der ikke er 31 dage. Men såvel byggekvalitet, garanti på 4 år, design og brugsværdi til både pænt brug og i fritiden, er for mig helt i top. God weekend til alle. winther | Rolex GMT Master II 116710 BLNR | Vintage Kienzle Chrono cal. 248
(tidl. Omega Seamaster Planet Ocean cal. 8500)
10-11-2013, 03:18 PM
![]() po liquid metal cal 9300 ![]() po liquid metal 42 mm limited 1948 stk ![]() po cal 9300 ![]() po cal 3313 ![]() po 007 ![]() po 007 har ingen af urene mere... Mvh Hr.holm
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|