Nyt ur? Hjælp mig lige
Icon_thistreadis

Vh baun
Svar
Hm, jeg synes lige at jeg har sendt et sp. om billeder, men det er så ikke kommet med i tråden og jeg kan se, at andre efterlyser billeder af de nævnte urmærker/modeller Icon_e_biggrin1
Mvh.

Jørgen
Svar
Jeg googlede lige lidt billeder og nappede dem fra nettet.
Jeg håber det er de rigtig Morten?

PP
İmage
VC
İmage
JLC
İmage
İmage
İmage
Svar
Tak KimT Icon_e_wink

Tja, ingen af de afbillede ville jeg investere i/købe - jeg har så heller ikke pengene.
De kan på ingen måde få mit vand i kog - på den gode måde.
Mvh.

Jørgen
Svar
Jeg har altid godt kunnet lide et Reverso, og gerne med en så enkel skive som muligt, er det det, som jeg ville vælge.
Har lige siddet og kigget i mit katalog fra 1993. Der er nu mange lækre modeller.
Der er billeder af forskellige udgaver af Master Date. De er altså ikke så ringe!
/
Kristen
Svar
KimT Skrev:Jeg googlede lige lidt billeder og nappede dem fra nettet.
Jeg håber det er de rigtig Morten?

Det er de helt rigtige billeder. Tusinde TAK Kim.
Jeg undersøgte lige i dag hvad noget service kan løbe op i. For VC uret taler vi omkring 20.000 kr. For PP under 10.000 kr.
Det kunne også blive en afgørende faktor.
Svar
Her er et billede mere af den VC:

İmage

Flot ur med en lidt anderledes kasse/horn.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Patek's skive er alt for rodet i min smag. Af de 3 afbillede ure synes jeg helt klart VC er det pæneste - synes det er det mest harmoniske. Icon_e_smile
Svar
Jeg ville personligt have valgt en ref. 5130, da den er mere spændende end ref. 5110. Størrelsen er bedre, dels fordi tavlen er gjort mere læsbar, dels fordi den appellerer til flere personer. Herudover er ref. 5130 udstyret med Patek Philippe's eget kvalitetssegl (2009 og frem), hvilket er underlagt strengere krav end Poinçon de Genève. Førstnævnte omfatter såvel værk som kasse, mens sidstnævnte alene omfatter værket.

Jeg ville på trods heraf fortsat have valgt en ref. 5110, hvis jeg skulle vælge mellem de tre ure. Cal. 240 (tilføj 'HU' i denne sammenhæng) er en klassiker hos PP og fungerer fint. Mikro-rotoren, der er udført i 22 kt. guld, er en fryd for øjet. Og ellers fører PP - som sædvanligt - en meget høj standard, når det kommer til 'finish' af værket, hvilket jeg bl.a. har erfaret IRL.

Dernæst ville jeg have valgt et Grande Reverso, da det er et ikon inden for branchen. JLC er i øvrigt 'the watchmakers watch'. Den vendbare kasse en finurlig (positivt ment) detalje, der kan bløde de fleste 'urtosser' og lægmænd op. JLC fører en fin standard, når det kommer til 'finish' af værket, omend de ligger et mindre stykke fra PP's - medmindre vi hiver fat i JLC's 'high-end' ure. Her er forskellen reduceret IMHO.
Svar
Alle tre ure er i en uovertrukken kvalitet, men jeg har altid haft en svaghed for det VC kronograf. Så det ville være mit valg. Mener Dejan hos Klarlund har et tilsvarende, så smut evt. forbi dem på Vesterbrogade og få en snak med ham. Han er MEGET passioneret omkring high-end, så afsæt god tid Icon_ok At service løber i 20 k tror jeg ikke på. Der er tale om et relativt simpelt klassisk manuelt kronografværk baseret på en ældre Lemania ebauch, og den kan de fleste urmagere skrue i og servicere for max. 3 k. Tror også Klarlund selv kan klare det autoriseret, hvis VC tillader dem det.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)