Jeres holdning til kopiure osv + fordomme?
KimT Skrev:Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på folk der foretager disse valg og vurderer generelt folk efter hvem de er .....
Det at pryde sig med falske mærkevarer fortæller i høj grad noget om, "hvem de er".
JK
Svar
Hvad loven siger om kopiprodukter, er der ikke tvivl om. Uden dog at kende den faktiske lovtekst.
Jeg har i nu snart 20 år haft en Rolex-kopi, som jeg byttede mig til for et par ægte Levi's 501.
Det går upåklageligt, men jeg har aldrig haft det på for "alvor".
Jeg har bare glemt, hvilket der var det ægte Icon_rolleyes
İmage
İmage
/
Kristen
Svar
Jeg håber jeg bedømmer andre mennesker på hvordan de opfører sig overfor andre og hvordan de opfører sig i "samfundet".

At bedømme andre på om de bærer et kopiur, kopi jeans eller hvordan og hvad de træner er måske uundgåelig i første omgang - altså som førstehåndsindtryk, men for overfladisk på bare lidt lægere sigt.

At tro man bliver et bedre menneske af at bære originale rekvisitter og tøj.......den er altså lidt for enkel. Jeg tror faktisk der er en del ikke videre sympatiske mennesker som bærer mange originale og fine ting.... Og mange sympatiske mennesker som bærer kopivarer af forskellig slags.

Vh baun
Svar
jk Skrev:
KimT Skrev:Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på folk der foretager disse valg og vurderer generelt folk efter hvem de er .....
Det at pryde sig med falske mærkevarer fortæller i høj grad noget om, "hvem de er".
JK
Ikke nødvendigvis efter min erfaring.

Fordi en mand der er fløjtende ligeglad med ure synes at Panerai´s design er pænt og vælger at købe f.eks.
et Marina Militare da han aldrig kunne finde på at bruge "mange" penge på et ur, mister jeg på ingen måde
respekten for ham. Det er bare ikke et ur jeg finder interessant på nogen måde......

Men jeg har også respekt for at andre har en anden mening Icon_e_wink
Svar
For mig er det 1000 gange vigtigere at være original som menneske, end at være original i sin påklædning/besmykkelse.

Jeg har ikke selv behov for at gå med kopiure, men at afsky mennesker, der går med kopiure, synes jeg er afskyeligt Icon_e_wink
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Fint at se jeres meninger.
Svar
Det må folk da selv om. Når kvaliteten er blevet så god contra de originale, så er det da fedt at spare en masse penge.

Men den med motionscenteret er bare for meget at se ned på den måde. Det er mangel på god stil hvis i spørger mig.

Ham der pumper overkrop kan nok løfte en del mere end ham som bare løber 5 km. Så fordi man løber og kun træner ben, er man mere værd end dem som pumper overkroppen?

Så i min verden skal man lade folk være som de er.

Og som Kim skriver, så kan det være man bare ønsker et ur og kan lide designet, men synes ikke de er værd at smide penge efter.

Så køb kopier. I længden skaber det jo bare mere reklame for den rigtige vare.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Selvom vi sikkert bliver skydeskiver om få sekunder, er jeg utroligt enig med dig, Torben.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Black Seal Skrev:Det må folk da selv om. Når kvaliteten er blevet så god contra de originale, så er det da fedt at spare en masse penge.

Men den med motionscenteret er bare for meget at se ned på den måde. Det er mangel på god stil hvis i spørger mig.

Ham der pumper overkrop kan nok løfte en del mere end ham som bare løber 5 km. Så fordi man løber og kun træner ben, er man mere værd end dem som pumper overkroppen?

Så i min verden skal man lade folk være som de er.

Og som Kim skriver, så kan det være man bare ønsker et ur og kan lide designet, men synes ikke de er værd at smide penge efter.

Så køb kopier. I længden skaber det jo bare mere reklame for den rigtige vare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jo heller ikke på den måde det skal ses. Men at en person KUN træner Biceps/Bryst siger næsten ALT om den person. Altså, hvis man ser en person der KUN træner Biceps/Bryst så kender man stort set altid typen og ved hvad det er for en person der ville gøre det. Vi ser ikke ned på den måde, vi ser kroppen som noget smukt, en smuk krop er æstetisk og er en krop med gode proportioner, en der kun træner overkrop har elendige proportioner ift. ben/bryst. Jeg har intet had til de folk der undlader at træne ben, overhovedet ikke, faktisk er der mange flinke mennesker der ikke gør det og mange af mine kammerater undlader også at træne ben (det siger så også alt om dem, og måske siger det så også alt om hvem jeg kunne finde på at hænge ud sammen med ;)) men det ser stadig dumt ud / det ER dumt. På samme måde kan i have det med et ur, at i synes det ser dumt ud hvis en har uret på højre hånd eller hvis vedkommende har et kopiur osv. Og det er bare det jeg leder efter.
Svar
Hvis jeg opdager, at en person har sit ur på højre arm, plejer jeg at ende samtalen ret hurtigt.
Bliver dog ofte nødt til at stille mig ved siden af personen, for at være sikker på om det nu er højre side, så jeg ikke har taget fejl, da jeg stod foran personen.
/
Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)