Lænke-hjælp søges - opdateret
Som nogen måske har læst købte jeg i weekenden et Speedmaster.

Som det jo skal være tilpassede forhandleren lænken til mig, men jeg har lidt svært ved at ramme den rigtige størrelse. Er der nogen der ved om der findes et "halvt" led som på den speedmasterlænke med stifter i stedet for skruer?

Urets reference er 311.30.44.51.01.002 og på lænken står der 989 (som I måske kan ane på nedenstående billede.

Hører MEGET gerne.

På forhånd TAK for jeres feedback

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Prøv en Omega forhandler. De må kunne svare.
Svar
Claus Tukjær Skrev:Prøv en Omega forhandler. De må kunne svare.

Hej Claus,

Tak for svaret. Jeg har skam spurgt hos dem hvor jeg købte uret. De ville spørge Swatch-Group Nordic og komme tilbage, men jeg håbede på et hurtigere svar herinde. Og så er det jo også hyggeligt med lidt ekstra nørderi omkring sit nye ur ;)
--

Svar
Der findes desværre ikke halve led til denne lænke... dog kan lænken justeres et enkelt "hul" i foldespændet.
Svar
issing Skrev:Der findes desværre ikke halve led til denne lænke... dog kan lænken justeres et enkelt "hul" i foldespændet.

Tak for hjælpen, Issing! Speedmasteren skal åbenbart sidde lidt anderledes end jeg har været vandt til fra andre ure. Her efter et par dage hvor det sidder strammere, har jeg vænnet mig til det (nææææsten Icon_e_wink )
--

Svar
Jeg kan sgu stadig ikke finde mig helt tilpas mht lænke størrelsen...
Kan I velbefartede Omega-gutter guide mig lidt i forhold til hvordan I har "sat" størrelsen på lænken?

Jeg arbejder med 2 forskellige settings:
1) STOR: Inderste hul i låsen, men et led på.
2) LILLE: Yderste hul i låsen, men en led mindre på.

1) fantastisk behageligt, men uret sidder temmeligt løst. -Jeg frygter at uret sidder for løst / uret bliver rystet (og dermed bliver skadet på lang sagt) når jeg f.eks. cykler...
Plus, at det måske hænger for meget, hvis det giver mening...

2) Også behageligt, (måske mere behageligt i længden, da det ikke rutcher rundt) men bliver liiiiidt stramt hvis det bliver varmt. Plus hvad gør jeg når det bliver varmt / sommer / rejser sydpå

Altså, hvad er den rigtige indstilling....?
--

Svar
Det er selvfølgelig svært at vurdere (måske et billede?) men jeg bærer normalt mine ure på lænke ret løst.
F.eks. mit AP15400 som ikke kan dreje hele vejen rundt på håndleddet hvis jeg tager fat i det og drejer, men det er tæt på.

Jeg kan simpelthen ikke holde ud hvis de sidder for stramt når jeg har det varmt.
Svar
Jeg bærer mit Hour Vision idag på lænke. Lænken er relativt løs, så når man holder armen med vristen opad kan man ret let få en finger ind mellem lænke og håndled på undersiden.

Vh baun
Svar
Til Kim T og Baun: Tak for jeres svar... Det kan være at jeg skal vende mig til at lænken sidder relativt meget til når det sidder rigtigt....

Når jeg holder mit ur som du bekriver Baun, og det er med det ekstra led på kan jeg få næsten to fingre ind under lænken. I "setting 2" kan jeg lige netop få én finger ind.

Setting nr. 1 (løsest):
İmage

Setting nr. 2:
İmage
--

Svar
Når jeg bærer mit AP ligner det umiddelbart "setting 2"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)