Lyden fra et Jaeger-LeCoultre alarm ur
#51
Alt jeg kan finde er at klokke lyder kommer frem fordi at jlc bruger en hemmelig metal legering ,
Som skulle være "opfundet" i kina for mere end 3500 år siden.

Kilde: artikel af Anders trojel på vintage ure.
What ever makes you happy girls. Icon_mrgreen Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#52
Så det er altså ikke en patenteret belægning alligevel, men en massiv legering Icon_e_wink
Fantastisk - så er vi jo helt enige nu. Ja ja en eller anden gang skulle det jo ske Icon_mrgreen
Svar
#53
Han kalder det en jlc hemmeligt holdt metal legering,
Som stor fan af mærket kan det stadigvæk i min verden være deres patent.

Men jeg ser heller ikke jeres KÆMPE forskel på belægning og legering,
Så hvor Icon_crazy er jeg lige..... Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#54
Jeg kan se en forskel på belægning og legering og du kan ikke. Lad os være enige om at vi ikke behøver at komme det nærmere.
Jeg har fået mit svar og jeg er skam også stor fan, faktisk har et Memovox længe stået på ønskelisten som aldrig er blevet til noget Icon_e_biggrin1

God aften Jacob.
Svar
#55
Lige over Kim...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#56
Damn, en spaendende debat om et af mine yndlingsemner.

Jeg ved jeg har laest om dette, men jeg kan ikke finde linken lige nu. Leder videre.

Som jeg forstaar det, saa er det en kombination af en hammer, en slags 'ring' som hammeren slaar paa og selve urkassen, der bestemmer lyden.

Jeg er ogsaa ret sikker paa, at JLC har lavet en speciel legering til hammer og ring (dvs. blanding af forskellige metaller og mere end blot en belaegning) for at lave den rigtige lyd. Dertil kommer, at urkassens metal (guld, titanium, staal mv.) ogsaa har stor betydning for hvordan lyden bliver.

Paa en bestemt model har de ganske rigtigt brugt en urkasse med safirglas, hvor man kan se mekanikken. Se denne traad, hvor der er et billede og en meget simpel forklaring.

http://jlc.watchprosite.com/?show=forump...301587&s=0

Jeg kigger videre.

Claus

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)