Dit "drømme-ur" til max. 75?
#31
gmt-geek Skrev:
gufle Skrev:Jeg er desværre nået til det punkt hvor alle de ure jeg drømmer om for øjeblikket, alle koster mere end 75 K. Så jeg ville købe et brugt Seiko til 500 kr, og spare resten op til jeg havde det dobbelte beløb, og så skulle der handles.

Hilsen

Danny


TimeToWatch.dk Skrev:Har heller ikke noget drømmeur i den prisklasse, som jeg ikke allerede ejer................

/Mads

Det må være trist at være i den situation IMO!

Jeg ejer adskillige ure til over 75k men det afholder mig ikke fra at jeg kan drømme om masser af ure til under eller deromkring! Icon_e_wink

Hvis jeg skulle købe alle de ure jeg drømmer om under 75k så ville jeg ikke have XX ure i dag men XXX ure mindst.....

Vh. Jon

Icon_+1


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
#32
Der er vist ingen ure til 75 K jeg er vild nok med til at betale den pris, men der er da nok et par Vintage Omegaer til den pris jeg gerne ville eje. Skulle jeg lige pege på noget nyere så et Rolex Daytona. Sådan et kunne jeg godt tænke mig. Også et AP RO.

Men 75 K for et ur Icon_crazy

vh Baun
Svar
#33
Jeg føler personligt, at jeg er godt dækket, hvis vi taler om det prisniveau. Rolex Yachtmaster II (stål) udgør en enkelt undtagelse, men den ligger til omkring 90.000 kr. ifølge min udenlandske kontakt.

Jeg er blevet godt forelsket i et par ure, der ligger mellem 300.000-800.000 kr. Icon_love
Svar
#34
Jeg ville vælge en Jaeger Lecoultre Reverso Grande GMT i rødguld. Super værk og så flot ur. Har haft samme model i stål, men der er nu noget over modellen i guld. Sandt at sige har jeg faktisk haft modellen i rødguld, men desværre var der problemer med uret så handlen ( hvor min stål model indgik ) gik tilbage. De 3 dage den var i min besiddelse, gjorde ihvertfald ikke min lyst til at få den igen, mindre.
Mht prisen skal man nok være lidt heldig for at få den til 75.000 kr. Men 10.000 kr mere eller meget tålmodighed skulle kunne gøre det.
Kan være at der sidder en der er mere skrap end mig og kan lægge et billede af det flotte ur ind?
Mojohe
Svar
#35
gmt-geek Skrev:
gufle Skrev:Jeg er desværre nået til det punkt hvor alle de ure jeg drømmer om for øjeblikket, alle koster mere end 75 K. Så jeg ville købe et brugt Seiko til 500 kr, og spare resten op til jeg havde det dobbelte beløb, og så skulle der handles.

Hilsen

Danny


TimeToWatch.dk Skrev:Har heller ikke noget drømmeur i den prisklasse, som jeg ikke allerede ejer................

/Mads

Det må være trist at være i den situation IMO!

Jeg ejer adskillige ure til over 75k men det afholder mig ikke fra at jeg kan drømme om masser af ure til under eller deromkring! Icon_e_wink

Hvis jeg skulle købe alle de ure jeg drømmer om under 75k så ville jeg ikke have XX ure i dag men XXX ure mindst.....

Vh. Jon

Hej Jon

Jeg forstår dit resonoment, jeg har også haft rigtigt mange ure, som jeg har gået og drømt om at eje til under 75K. Disse drømme har medført, at jeg de sidste ca. 6 år har haft omkring 80 ure gennem min samling. Derfor føler jeg ikke, der lige nu er noget til under 75K, som jeg har drømt om eller drømmer om at eje, som ikke har været igennem min samling i løbet af de sidste 6 år.

Det er bl.a. også årsagen til at jeg de sidste ca. 2 år har været lidt mættet af urnørderiet. Dog er glæden de sidste par måneder kommet igen, hvilket jeg er meget glad for Icon_clap . Så nu skal der nørdes ure igen, men nok på et andet plan end før.

Jeg har stadig masser af drømme om at eje forskellige ure. Disse drømme ligger dog primært over 75K, fordi jeg simpelthen ikke før, har villet investere så meget i et enkelt ur og derfor heller ikke har haft dem på håndleddet før, med nogle få untagelser på vintage Rolex siden.

Jeg har dog taget først skridt i opfyldelsen af mine nuværende urdrømme med købet af mit Grand Reveil. Dette ur har jeg siden 2005 (hvor det udkom) drømt om at eje, men jeg synes indtil nu at enkeltinvesteringen har været for stor til, at jeg ville købe det.

Nu da jeg har fået det kan jeg kun sige, at jeg ikke et sekund fortryder beslutningen om købet, da det er et af de ure som har vækket den største glæde i mig, af alle de ure jeg har haft.

Hilsen

Danny
Svar
#36
gufle Skrev:
gmt-geek Skrev:
gufle Skrev:Jeg er desværre nået til det punkt hvor alle de ure jeg drømmer om for øjeblikket, alle koster mere end 75 K. Så jeg ville købe et brugt Seiko til 500 kr, og spare resten op til jeg havde det dobbelte beløb, og så skulle der handles.

Hilsen

Danny


TimeToWatch.dk Skrev:Har heller ikke noget drømmeur i den prisklasse, som jeg ikke allerede ejer................

/Mads

Det må være trist at være i den situation IMO!

Jeg ejer adskillige ure til over 75k men det afholder mig ikke fra at jeg kan drømme om masser af ure til under eller deromkring! Icon_e_wink

Hvis jeg skulle købe alle de ure jeg drømmer om under 75k så ville jeg ikke have XX ure i dag men XXX ure mindst.....

Vh. Jon

Hej Jon

Jeg forstår dit resonoment, jeg har også haft rigtigt mange ure, som jeg har gået og drømt om at eje til under 75K. Disse drømme har medført, at jeg de sidste ca. 6 år har haft omkring 80 ure gennem min samling. Derfor føler jeg ikke, der lige nu er noget til under 75K, som jeg har drømt om eller drømmer om at eje, som ikke har været igennem min samling i løbet af de sidste 6 år.

Det er bl.a. også årsagen til at jeg de sidste ca. 2 år har været lidt mættet af urnørderiet. Dog er glæden de sidste par måneder kommet igen, hvilket jeg er meget glad for Icon_clap . Så nu skal der nørdes ure igen, men nok på et andet plan end før.

Jeg har stadig masser af drømme om at eje forskellige ure. Disse drømme ligger dog primært over 75K, fordi jeg simpelthen ikke før, har villet investere så meget i et enkelt ur og derfor heller ikke har haft dem på håndleddet før, med nogle få untagelser på vintage Rolex siden.

Jeg har dog taget først skridt i opfyldelsen af mine nuværende urdrømme med købet af mit Grand Reveil. Dette ur har jeg siden 2005 (hvor det udkom) drømt om at eje, men jeg synes indtil nu at enkeltinvesteringen har været for stor til, at jeg ville købe det.

Nu da jeg har fået det kan jeg kun sige, at jeg ikke et sekund fortryder beslutningen om købet, da det er et af de ure som har vækket den største glæde i mig, af alle de ure jeg har haft.

Hilsen

Danny

Hej Danny

Jeg har fuld ud forståelse for at man "kan ende" i din situation, hvis man har haft masser af ure gennem møllen over en periode af ens "ur liv"! - fedt at du har genvundet ur glæden Icon_cool

Jeg er dog ret sikker på, at jeg aldrig ender med at være i den situation, da jeg sagtens kan have det samme ur i 10 forskellige varianter blot med skive/viser forskelle etc.) Icon_e_wink

Jeg har ingen anelse om, hvor mange ure jeg har ejet, men det ligger i samme leje som dit antal - dog er jeg ikke så god til at sælge, når først de er købt, så jeg har lidt tilbage at skifte ml. i dag....

Hvis jeg fik en weekend til det, så er jeg overbevist om, at jeg sagtens ville kunne lave en liste på 100 ure mere til under 75k jeg gerne ville eje!!

Præcis derfor savler jeg stadig over IWC BP - et mærke der endnu ikke står i min signatur liste - og grunden er egentlig ret simpel - hidtil har jeg ikke ville "åbne op for et nyt mærke" det plejer nemlig at blive dyrt! Icon_cool

Iøvrigt et rigtig lækkert ur du lige har erhvervet dig, som jeg også skrev i den anden tråd - ja selvfølgelig også PAM'en - men i særdelshed din nye JLC - truly a nice one! Icon_love

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#37
Danny kommer vist meget godt omkring humlen her. For mit vedkommende hedder det så +500 ure over de sidste ca. 11 år. Det er jo ikke fordi der ikke er ure under 75 k man ikke GIDER eje, men der er for mig stor forskel på om overskriften på denne tråd hed "Ure under 75 k du gerne ville eje" eller "DRØMMEURET under 75 k du gerne vil eje". De 4-5 ure under 75 k jeg har som drømmeure har jeg allerede været så priviligeret at have mulighed for at realisere købet af. Det er bla. Expl II 1655, AP RO Jumbo, Panerai PAM4A, Seadweller 1665 og Rolex Daytona 16519/116519 som alle ligger i det prisleje +/- en sjat.

Havde du spurgt mig for 5-7 år siden havde situationen været markant anderledes, men heldigvis arbejder tiden for en når vi taler det at prøve nye spændende ure, og muligheden for at udbygge en samling. Jeg har fuld forståelse for at andre er på andre niveauer, og har masser af ure i det prisleje de drømmer om, for der har jeg også selv været Icon_e_biggrin1

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#38
TimeToWatch.dk Skrev:Danny kommer vist meget godt omkring humlen her. For mit vedkommende hedder det så +500 ure over de sidste ca. 11 år. Det er jo ikke fordi der ikke er ure under 75 k man ikke GIDER eje, men der er for mig stor forskel på om overskriften på denne tråd hed "Ure under 75 k du gerne ville eje" eller "DRØMMEURET under 75 k du gerne vil eje". De 4-5 ure under 75 k jeg har som drømmeure har jeg allerede været så priviligeret at have mulighed for at realisere købet af. Det er bla. Expl II 1655, AP RO Jumbo, Panerai PAM4A, Seadweller 1665 og Rolex Daytona 16519/116519 som alle ligger i det prisleje +/- en sjat.

Havde du spurgt mig for 5-7 år siden havde situationen været markant anderledes, men heldigvis arbejder tiden for en når vi taler det at prøve nye spændende ure, og muligheden for at udbygge en samling. Jeg har fuld forståelse for at andre er på andre niveauer, og har masser af ure i det prisleje de drømmer om, for der har jeg også selv været Icon_e_biggrin1

/Mads

Vi er ikke enige Mads, men det er jo ikke første gang!

Jeg har egentlig forsøgt at forklare, at min mening er at folk drømmer forskelligt - nogle kan sagtens drømme om noget til 10k også selvom man tjener 2mio om året!

Man kan også sagtens realisere en drøm til 30k og så er den næste drøm også et ur til 30k!

For mig at se er det også ligegyldigt om man har haft 10 - 100 -500 eller 2000 ure ml. hænderne i ens liv....

Dette betyder ikke nødvendigvis at ens ur interesse går i retning mod finere og dermed dyrmed horologi - for mange er der ligheds tegn i den udvikling, men det gælder bestemt ikke for alle...

Hvis jeg feks gerne ville have alle varianter af red subs i min samling og manglede en, men ikke kunne finde den helt rigtige for mig af præcis den variant, så kunne det være et Drømme ur for mig uagtet at den findes derude til under 75k...

Og ligeså kan man lave utallige eksempler!

I øvrigt så har jeg det lidt stramt med omtalen af folk på forskellige niveauer, men det en helt anden diskussion jeg ikke gider gå ind i denne tråd....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#39
Jeg er meget enig med Jon her.

Jeg har nok egentlig aldrig forstået den fokus på at dyrere altid er bedre eller mere interessant. Jeg kan fint falde over et ur til 15 K som er et "Drømmeur". Det kunne være en Seamaster Chronostop med box og papirer eller et NOS Constellation. Prisen er bare en begrænsende parameter uanset om rammen er 10 K eller 200 K. Og egentlig ret uinteressant.

men ok, trådstarter bringer jo prisperspektivet ind med 180 km/t - så det er jo ikke til at komme udenom Icon_e_surprised

vh baun
Svar
#40
Jon du har fuldstændig misforstået mit indlæg, men det er så heller ikke første gang, og min definition på MINE drømme er åbenbart ikke "rigtige" i denne sammenhæng?! Icon_e_wink

Jeg har haft mange drømmeure til under 75 k og har det stadig. Det er en dynamisk liste. Mange har jeg prøvet at eje og måtte konkludere, at de ikke levede op til drømmene på lang sigt. Dermed blev de solgt igen og slettet af MIN drømmeliste, som ikke er på +100 ure, men nærmere 8-12 stk. Det har intet at gøre med at jeg ikke kan "nøjes". Mit ynglingsur er et AP RO Jumbo, og har været det siden 2005, som koster ca. 70-75 k. Ikke et kompliceret PP til +1 mio.

Når jeg taler om forskellige niveauer tænker jeg på en persons vej gennem deres samler-tilværelse. Her er stor forskel på om man lige er begyndt at samle ure, eller om man som flere af os har været igang i mange år og udviklet os derud fra. Det kan være i mange retninger man udvikler sig over tid og jeg har på intet tidspunkt ment dette som noget nedladende. Claus er vild med store Divers, Baun med Omega, andre med vinatge Rolex, men fælles for alle er at de er startet på samme rookie-niveau, og der ud fra udviklet sig ud far de ure de har ejet og erfaringer de har fået. Blot en udvikling man som samler VIL komme igennem i takt med ens hobby dyrkes og deraf de udviklingsniveauer der følger heraf. Hvori finder du det nedladende?

Jeg syntes det er lidt stramt at sætte folk op på en horologisk-snob-piedestal, men det er en helt anden diskussion jeg ikke gider gå ind i, i denne tråd Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)