Svar: 235
Tråde: 49
Modtaget Likes: 10 i 2 svar
Givet Likes: 0
Det at blive far er jo noget stort, så lige siden jeg fik tvillinger har jeg ofte tænkt på at købe noget specielt, jeg kan give dem, når de en dag bliver færdig med gymnasiet eller starter på uni. Det har indtil videre været tanker. Men i weekenden var jeg et smut for Singapore og det blev til disse, håber knægtene kan blive enige om farven ellers beholder jeg dem begge
Og jeg har besluttet at de skal have disse to også, så de er keepers for mig.
Er der andre herinde som også har 'investeret' langtsigtet som jeg har gjort? Måske bliver urene mere værd, måske ikke men det er jo ikke pointen
Truyen
Svar: 1,471
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Hej
Flot investreing.
Jeg kender en, der som dig købte Rolex sportmodeller nye for 400.000 kr. tilbage for ca. 9 år siden, og har gemt dem i en bankboks i håb om merværdi. Det var hele hans pensionopsparing han brugte på det  .
Jeg kan godt forstå at man gerne vil have noget til sine børn. Jeg har ingen børn, men har et gammelt Rolex Oyster Quartz model 17013, (med 2 ekstra skiver til), og jeg har et sæt 3. tårnet sølvsæt bestående af 14 stk. af hver skeer, teskeeer, gafler og knive, samt 2 sølvfade 3 tårnet.
Uret har jeg tænk skal gå til min Italienske nevø når har bliver 20 år, (om 13 år), og sølvtøjet til min Italienske niece, når hun bliver 20 år (om 15 år).
Dine Rolexure kunne være sjovt at give til dine tvillinger når de foreksempel bliver 18 år. Helt nye og ubrugte. Men jeg tror hvis det var mig, at jeg ville bruge dem og så kan de få dem senere. Det er synd at have sådanne nogle ure ligende ubrugte. Så ville jeg hellere vente med at købe ure til dem når de blev 18 år. Der er jo en ret stor risiko for at de ikke kommer til at gide at gå med ure. Desværre
•
Jeg har gjort det samme for min datter. Købte en LNIB 2011 (hendes fødeår) sortskivet 16570 Explorer II, som ligger i boksen. Den skal hun ha når hun blir 18 - Og bagsiden skal indgraveres..... Så den har lige knap 16 år i mørket foran sig :-) Får jeg flere unger så laver jeg det samme nummer, men det blir nok et Tudor ur den næste i rækken får. Og så må de i øvrigt selv slås om resten af mine ure, når jeg engang ikke er her mere
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Som på facebook, God stil!
Det er da mega cool at have sådan et sæt liggende til dine unger. Med sådan en far skal de nok få en sund interesse for ure, så jeg ville ikke være bange for de ikke går med ur til den tid:-)
•
Svar: 1,471
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Det eneste man skal huske på er, at værket har bedst af at få service kort efter den tid ens børn skal have dem.
Måske bare 6 - 12 måneder efter. Olien er nemlig ikke særlig smørbar efter at have ligget stille i 18 år. Faktisk efter 10 år begynder den at være dårlig.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Truyen Skrev:Det at blive far er jo noget stort, så lige siden jeg fik tvillinger har jeg ofte tænkt på at købe noget specielt, jeg kan give dem, når de en dag bliver færdig med gymnasiet eller starter på uni.
Tja, du kanjo altid sælge dem hvis de mod dine forventningerne vælger at blive håndværkere, betjente, eller noget andet forfærdeligt så de ikke fortjener uret ....
Anyway, jeg syntes det er en god ide at give et ur når den rette lejlighed er der, og noget der er 18 år og ubrugt er for mig ikke at kimse af.
Selv ville jeg godt finde noget rigtigt NOS fra 70'erne som jeg kan give min søn når han bliver 18 !
•
Svar: 899
Tråde: 88
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
@truyen - fed idé, har overvejet detsamme, men tror jeg vælger at tage dem med til en butik og lade dem vælge selv når den tid kommer - der kan ske meget med moden i løbet af de næste 15-17 år... :)
@maclerche - really?!?!
Svar: 940
Tråde: 53
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 6
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Super fedt og der er sgu nok et par knægte der engang bliver glade  Specielt for det Pre-A. Det er bare for lækkert...  Har selv et PP Nautilus med papirer stemplet en uge efter min søns fødsel. Bruger dog uret selv nu og da, så ikke et der kun samler støv i boksen. Tror hellere datteren vil arve samlingen af Louis Vuitton tasker men ellers må hun få et ur fra "butikken" hvis hun skulle få lyst.
maclerche Skrev:Tja, du kanjo altid sælge dem hvis de mod dine forventningerne vælger at blive håndværkere, betjente, eller noget andet forfærdeligt så de ikke fortjener uret .... 
Selv om jeg selv er akademiker syntes jeg nu ikke det er et succeskriterie i sig selv. Hellere en dygtig håndværker, der går op i sit fag/arbejde end en uduelig DJØF'er, der er forældre pacet ud i det
/Mads
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Og omvendt: Hellere en dygtig DJØF'er end en umulig håndværket der er pacet ud i det af forældre.
Den går jo helt begge veje. Generelt skal man jo bare prøve at være glad og få et dejligt liv. Andres krav og succeskriterier bør ikke veje tungt.
Og jeg er da sikker på, at trådstarter vil give urene til sine tvillinger ligemeget om de får en uddannelse (høj som lav) eller ej. Det er jo umuligt at forudsige hvor ens børn ender - derfor er det nemmest blot at give det eksempel at de vil gå sammen vej som én selv. Men det er næppe et KRAV fra trådstarter.
•
|