Bulbul - nyt dansk urmærke
#11
MortenKN Skrev:Ej hold nu....

totalt uinteressant og ligegyldigt på ALLE måder....Kan ikke, selv set gennem de mest kreative briller, se hvad det ur skulle have at byde på ud over at det kan vise hvad klokken er..... Skiven er tom og blank, kassen er nærmest 4-kantet og glat og generelt er det minimalistisk bare for at være det... Det har da absolut intet at byde på, udover at det lige er blevet markedsført lidt af Klingenberg og div andre.... At det er dansk er sgu da ikke som sådan en kvalitet??

Der er da heller ingen der postulerer, at det er et kvalitetsprodukt alene af den grund, at det er dansk... Jeg kan ikke se, at uret er mere ligegyldigt end en million andre (og dyrere) ure, men dejligt at vi anskuer verden forskelligt Icon_e_wink
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#12
MortenKN Skrev:Ej hold nu....

totalt uinteressant og ligegyldigt på ALLE måder....Kan ikke, selv set gennem de mest kreative briller, se hvad det ur skulle have at byde på ud over at det kan vise hvad klokken er..... Skiven er tom og blank, kassen er nærmest 4-kantet og glat og generelt er det minimalistisk bare for at være det... Det er lidt som dem der skider på et lærred og kalder det kunst.... Det der er ikke veldesignet, det er bare dovent og intetsigende. Det har da absolut intet at byde på, udover at det lige er blevet markedsført lidt af Klingenberg og div andre.... At det er dansk er sgu da ikke som sådan en kvalitet??
Enig med Morten. Det er på ingen måder interessant Icon_kedeligt
Svar
#13
meninger er som røvhuller alle har et.

Det specielle og unikke ved verden, er vel at vi alle har et differentieret syn på den.

Det samme gør sig således gældende ved ure (for mig), og er derfor en af grundende til at jeg finder "ur verdenen" interessant.
Ville da være trist hvis de samme ti ure, med de samme ti remme var på samtlige sider af "dagens ur" på alle verdens forum.

Ud over jeg ikke er specielt tilhænger af hr. klingenbergs brand promovering via bloggen synes jeg uret er "sjovt" - jeg synes det er minimalisktisk i design udtrykket, og til prisen kunne jeg godt finde på at købe det.
Svar
#14
Kvalitet var nok også et forkert udtryk - Det beklager jeg. Det virker bare som om at det er et salgsargument at det er dansk....

Min ærlige mening er at det brand ikke fortjener den spalteplads de er blevet tildelt so far. Det er dovent, kedeligt og intetsigende..... Et forsøg på at være minimalistisk, som ender med at være et udtryk for dovenskab. Designmæssigt venstrehåndsarbejde udført på en meget sen fredag eftermiddag........ Lidt som da Pininfarina designede Multiplaen

Det ligner sådan et ur man kan trække i en automat på en øde rasteplads i østblokken....

Men ja, meninger er der nok af og dette er blot min subjektive af slagsen..... Men jeg er sgu nysgerrig efter at høre HVAD det præcis er der tiltaler jer som syntes om det? for jeg kan ikke se det...
Svar
#15
Elfenbenet Skrev:meninger er som røvhuller alle har et.

Det specielle og unikke ved verden, er vel at vi alle har et differentieret syn på den.

Det samme gør sig således gældende ved ure (for mig), og er derfor en af grundende til at jeg finder "ur verdenen" interessant.
Ville da være trist hvis de samme ti ure, med de samme ti remme var på samtlige sider af "dagens ur" på alle verdens forum.
Icon_+1
Svar
#16
Ingen af os ønsker KUN ure vi kan lide på markedet, og det sker jo heller aldrig. Så fred vel være med at der dukekr noget op der ikke falder i alles smag. Det er der jo intet der gør heller...

Heller ikke lige noget for mig. Det er en kende FOR minimalistisk. Er ellers stor fan af Bauhaus "less is more" stilen og urdesigns som de klassiske Mathiesen, Nomos osv, men dette mangler kant og personlig karakter. Det minder mig lidt om et merchandise ur som endnu ikke har fået reklamelogo på skiven Icon_mad

At det så er quartz og det horologiske aspekt er lig nul gør bare den dør fuldstændig hos mig.

Når min personlige mening så er givet til kende, skal jeg være den første til at rose initiativet, og ønske dem god vind fremover. Fedt fedt...!!! Jeg håber på et nyt Skagen eventyr Icon_hello

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#17
Kender i det, i hører en sang - tænker.... hmmm det var ikke lige musik for mine ører.
Tre dage efter spilles sangen igen - tænker.. hmmm det bliver bedre.
Der går yderligere tre dage, sanges spilles igen, tænker... hmmm.. udmærket sang.

Ovenstående er måden jeg har det med uret, dog skal det situationen drejes 360 grader.
Desto mere jeg kigger på det synes jeg der mangler lidt, uret er måske for rent, og skivens kontrast i forhold til rem er for markant (for mig).

En dårlig historie, på en dag med regn Icon_e_biggrin1
Svar
#18
TimeToWatch.dk Skrev:Det minder mig lidt om et merchandise ur som endnu ikke har fået reklamelogo på skiven Icon_mad
Præcis min tanke!

TimeToWatch.dk Skrev:At det så er quartz og det horologiske aspekt er lig nul gør bare den dør fuldstændig hos mig.
Icon_+1
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#19
MortenKN Skrev:Ej hold nu....

totalt uinteressant og ligegyldigt på ALLE måder....Kan ikke, selv set gennem de mest kreative briller, se hvad det ur skulle have at byde på ud over at det kan vise hvad klokken er..... Skiven er tom og blank, kassen er nærmest 4-kantet og glat og generelt er det minimalistisk bare for at være det... Det er lidt som dem der skider på et lærred og kalder det kunst.... Det der er ikke veldesignet, det er bare dovent og intetsigende. Det har da absolut intet at byde på, udover at det lige er blevet markedsført lidt af Klingenberg og div andre.... At det er dansk er sgu da ikke som sådan en kvalitet?? Det der er jeg sgu nærmest flov over...
Icon_+1 Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv Morten.
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#20
Kassen beskrives alle steder som "asymmetrisk".
Det kan man vel ikke kalde den - tværtimod!
/
Kristen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)