Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Med de priser som de ure holder vil jeg overveje at sende det til Spa hos IWC i Schaffhausen.
Mvh
Michael
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22

så kommer den hjem som ny
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Det er et fint og ret sjældent ur. Jen tror bestemt, at det er en 866 med blue sunray dail. De ses sjældent til salg, så rådet om at få uret sat i stand i Schaffhausen er bestemt relevant.
Du kan læse mere om Ingeniør-familien her:
http://www.moeb.ch/Ingenieur/02e_ref866.html
Min egen 866'er ser sådan ud. Den er fra 1969 og har også de originale papirer.
JK
•
Svar: 7
Tråde: 1
Mange tak for jeres input, det påskønner jeg. Jeg kan prøve at tage et par bedre billeder af skiven og uploade til boardet.
Jeg talte med Hvelplund i kbh. og de ville gerne se uret og og mente godt de kunne reparere det. Han kunne ikke helt sige hvad pris det bille ende i, men det blev over 5.000.
Har I nogen som helst idé om hvad det koster at få uret sat pænt i stand?
Jeg tror der skal nyt glas, visere, og kassen skal poleres op.
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Jeg tror, det vil koste noget mere end 5000 kr. Det nøjagtige tilbud får man normalt først, når uret har været besigtiget hos IWC. Jeg har fået renoveret en Mark 11 i Schaffhausen. Det kostede 6.900 kr.
JK
•
Svar: 886
Tråde: 46
Sådan som jeg ser det er der to muligheder;
A: Hvelplund: Du får poleret kassen nænsomt op, nyt glas eller blot poleret det (plexiglas kan nemt poleres op), renset værk, visere og skive og så har du et super funktionsdygtigt vintageur med en patineret skive.
B: IWC, Schaffhausen: Du får uret totalrenoveret dvs. også skiven. Du vil få et ur tilbage som ser næsten nyt ud.
Begge løsninger kan være rigtige. Nogle samlere ønsker et ur med patina andre ønsker at uret står som nyt. Jeg tror, at du vil kunne få mere for uret når det står som nyt efter en renovering hos IWC, men jeg er ikke ekspert på området.
Rensning hos Hvelplund; Ja, 5000-6000 skal nok passe.
Totalrenovering hos IWC:10.000 vil ikke overraske mig, men så vil uret måske også kunne indbringe over 50.000 (lavt sat). Få et tilbud fra Hvelplund/IWC først.
Følger der boks med?
Mvh
Michael
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er herligt når den slags ure dukker op ud af det blå. Det er lige præcis sådan et ur man leder efter i rodekassen hos folk der lige har tømt et dødsbo.....
Nå, men er chancerne for at gøre en god handel jo nu ødelagt
Ingen foreslår Mølbak.... Og det undrer mig. Jeg ville selv enten sende til fabrikken eller bruge en Vintage urmager. Men hvorfor foreslår IWC folkene herinde ikke det. For svært værk eller?
Jeg ville tro man når langt med 2500 kr hos Mølbak og får et fint resultat.
Vh baun
•