Vurdering af vintage Omega ur?
Hej,

Jeg står i den meget ærgerlige situation, at jeg efter indbrud har fået stjålet min oldefars Omega ur.

Da jeg på ingen måde er nogen ekspert i ure, har jeg brug for så meget viden som muligt for at få vurderet urets værdi.

Jeg ved følgende om uret:

Vintage Omega Herreur fra start 50'erne
Model: Constellation
Guldskive - formentlig 18 karat
automatisk selvoptræk
så vidt jeg husker står der "chronometre officially certified" på skiven
Guld observatorium på bagsiden
Sort læderrem med originalt Omega spænde

Herunder det mest præcise billede, jeg kunne finde:
[IMG]http://i1362.photobucket.com/albums/r698/JulieAndersen/ur_zps239f8046.jpg', '', 'toolbar=no');myWindow.focus();">İmage[/img]

Håber nogen kan hjælpe mig :-)
Svar
Træls situation, man bliver helt gal indeni Icon_mad
Alt efter model og stand, vil en genanskaffelses pris efter min vurdering være 5000-6000kr. Du er velkommen til at henvise forsikringsselskabet til mig(SVAJTS Urmageri), hvis de slår sig i tøjret...

Mvh, Ivan
Svar
Hvis du mener at uret var massivt 18 karat gulg er værdien nærmere det dobbelte. Jeg tror dog du har ret til genanskaffelsesværdi hvis du fx ville købe af Ivan og så er 7-8 K nok ikke for meget. Der er tale om en tidlig Constellation med originalt spænde hvilket indikerer god stand. Jeg ville i hvert falt ikke sælge en til under 7-8 K og kigger du på chrono24 er 10 K ikke ualmindelig = mere gennemsnitlig.

Vh baun
Svar
Grunden til at jeg gik ud fra at det ikke er massivt 18kt, er beskrivelsen af guld observatorium på bagsiden. Jeg har lige solgt et Constellation fra 1956 med en rigtig dårlig skive til 4500kr., og den var der bestemt ikke rift om. Men det er rigtigt at de i pæn stand kan koste 7000-8000kr.

Mvh, Ivan
Svar
Det er svært at sælge Constellation med dårlige skive.... Men meget let med fine skiver.... Og faktisk også med renoverede skiver.

En skiverenovering til 1000 kr er ofte godt givet ud.

Vh baun
Svar
Tusind tak for svar. Det vil jeg tage videre med mig til forsikringen. Og ja, man bliver helt gal af sådan noget!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)