Japan's plads i ur verden
#11
bcmb Skrev:Mads du har selvfølgelig ret mht. det helt finmekaniske, og maskiner er stadig ikke bedre end mennesker når det kommer til at evaluere resultatet af sit arbejde og så korrigere for mangler/fejl og fortsætte.

Men mennesket fejler, og kan ikke opnå lige så høj gentagelsesnøjagtighed som robotter/automatiserede processer kan opnå.

Så mange mio. DKK for en robot og vision system lyder hammerdyrt, udviklede I/de selv vision systemet eller hvad? Jeg ville have antaget det kunne købes for en femtedel.

Sent from my iPhone via Tapatalk

Helt enig i at taler vi gentagelsesnøjagtighed osv. er maskinerne vejen frem.

Det var denne her robot der kostede lidt Icon_e_biggrin1

[url]"http://ing.dk/artikel/grundfos-er-primus-motor-i-robotudvikling-106354" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ing.dk/artikel/grundfos-er-primu ... ing-106354[/url]

Problemet var at få vision softwaren til at spille og der blev brugt MANGE timer. Var ikke med i projektet så tør ikke udtale mig om detaljerne. Men der er visionsudstyr over pallen der taler sammen med robotarmen.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#12
bcmb Skrev:
baun Skrev:Gangreserven i Omega cal 8500 er vist over 60 timer......

men er det ikke ret ligegyldigt så længe den er over 40?

vh baun

Behovet afhænger vel af den enkeltes "brugsmønster". Hvor mange ure roterer man imellem og hvor tit osv.

Personligt ville jeg gerne have at gangreserven var 4 døgn, så ville jeg sjældent skulle stille dato og tid på mine ure jeg benytter mig oftest af.

Mit Sumo med et simpelt 6R15 værk har små 60 timers gangreserve (57 timer og 20 minutter sidst jeg tjekkede), hvilket jeg er ok tilfreds med. Men hvis det ikke er svært at øge denne tid ved simple modifikationer på værkerne, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke gør det?


Sent from my iPhone via Tapatalk

Jeg tror det er meget få personer det betyder noget for. De fleste har jo bare et ur de bruger konstant.

Vh baun
Svar
#13
baun Skrev:Jeg tror det er meget få personer det betyder noget for. De fleste har jo bare et ur de bruger konstant.

Vh baun

Haha nåja, de fleste går vel kun med et ur. Er det slemt når jeg slet ikke tænkte den tanke?


Sent from my iPhone via Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#14
bcmb Skrev:
baun Skrev:Jeg tror det er meget få personer det betyder noget for. De fleste har jo bare et ur de bruger konstant.

Vh baun

Haha nåja, de fleste går vel kun med et ur. Er det slemt når jeg slet ikke tænkte den tanke?


Sent from my iPhone via Tapatalk

Det var bare fordi du skrev dette:

bcmb Skrev:Mit Sumo med et simpelt 6R15 værk har små 60 timers gangreserve (57 timer og 20 minutter sidst jeg tjekkede), hvilket jeg er ok tilfreds med. Men hvis det ikke er svært at øge denne tid ved simple modifikationer på værkerne, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke gør det?

Sent from my iPhone via Tapatalk

Når jeg siger at det er nemt at forøge mener jeg at det er ret simpel teknologi og at der formentlig ikke er pladsprpoblemer forbundet med at gøre det. Det betyder jo ikke at der ikke vil være en merpris ved det, blot at det ikke hæver uret op i de finere komplikationer.

Men man kunne vel godt forestille sig at der var tilstrækkelig puplikum til få ure med særlig lang gangreserve - og 4 dage = 100 timer, kan ikke være noget problem, hvis jeg skal gætte.

Det findes jo allerede, men måske ikke i prisbilligere ure?

8 dages Portoguese er vel den mest kendte

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)