Sumo knirker
Jeg har fået mit helt nye Seiko Sumo i fredags. Efter lidt prøven frem og tilbage hos urmageren med den rette længde på lænken gik jeg glad derfra med mit første automatiske ur på armen. Uret sidder lidt stramt, faktisk så stramt at urmageren frarådede det når jeg ikke var vant til at gå med ur - grundet vægten. Men var det bare et tak løsere kunne det rasle frem og tilbage over knoglen ved håndledet - hvilket jeg ikke syns er rart. Men efterhånden som jeg har gået med uret, er det begyndt at knirke mere og mere. Umiddelbart er det de to led der hæfter til selve uret der er værst, men de andre piver også. Det er efterhånden så slemt at det knirker hver gang jeg drejer hånden. Hvad kan dette skyldes, og hvad kan man gøre ved det?
Svar
Lidt olie eller wd40 ? Prøve at løsne det lidt - du skriver selv det sidder stramt -
Alternativt tage det retur til forhandleren
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
WD40 ville jeg ikke bruge da det er petroleum baseret produkt som derfor affedter,
noget tynd olie med god krybe evne eller retur til butikken og høre hvad de mener der skal gøres.

Håber alt lykkes for dig,
Sumo'en er et fedt ur med en usædvanlig høj value for money. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Tag det på i bad et par gange .......... masser af hårvask med fed shampoo + godt med håndsæbe (seriøst) !!!

Lidt sæbeaflejringer og almindelig brug skal nok få bugt med den knirken !! Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Uret kan ikke rigtig købes nyt i eu lige pt, så det er sendt direkte fra Japan. Så der er lidt langt til forhandleren. :p

Det kan vel næppe være fordi uret har siddet for stramt, og der måske er blevet strukket lidt i lænken? Det har jo ikke engang været brugt i 5 dage. Jeg vil helst ikke have det løsere, fordi jeg ikke bryder mig om at det kan rasle frit rundt på armen. Det sidder jo allerede løsere i dag end i fredags grundet vejret og varmen. :)

Bare med i bad og sæbe? Det lyder nemt Peter. Det vil jeg prøve.
Svar
Hyldager Skrev:Bare med i bad og sæbe? Det lyder nemt Peter. Det vil jeg prøve.

Simpelthen for at fremskynde den naturlige aflejring, der sker ved almindeligt brug - det er et godt råd, der har virket for mange !! Icon_e_wink

Metal mod metal knirker !!!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Tag det på i bad et par gange .......... masser af hårvask med fed shampoo + godt med håndsæbe (seriøst) !!!

Lidt sæbeaflejringer og almindelig brug skal nok få bugt med den knirken !! Icon_e_wink
Icon_+1
Svar
pbr Skrev:Tag det på i bad et par gange .......... masser af hårvask med fed shampoo + godt med håndsæbe (seriøst) !!!

Tak for tippet! Allerede første bad har gjort en forskel. Icon_hello
Svar
Og skal IMO ikke sidde stramt.
Uret skal kunne svinge lidt rundt på armen, men selvfølgelig ikke helt rundt!
/
Kristen
Svar
Hyldager Skrev:

Tak for tippet! Allerede første bad har gjort en forskel. Icon_hello

Sådan !! Icon_e_biggrin1

Hver sin smag i øvrigt - jeg bryder mig ikke selv om, hvis mine ure sidder for stramt .............. især ikke på lænke !! Icon_e_smile
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)