En ny verden åbner sig.
Det er jeg satme også Claus! Det er en fin lille sidehobby:D
Svar
Kristofferj Skrev:Det er jeg satme også Claus! Det er en fin lille sidehobby:D
Billiger end ure, men hold da op hvor er der mange muligheder Icon_e_surprised
Svar
Claus Tukjær Skrev:
Kristofferj Skrev:Det er jeg satme også Claus! Det er en fin lille sidehobby:D
Billiger end ure, men hold da op hvor er der mange muligheder Icon_e_surprised

Så kan der jo ikke gå lang tid før du også handler med dem. Icon_e_biggrin1

Men husk nu på hvordan det startede med urene - mange fine quartsure indtil der åbnede sig en verden af hvad andre (på forum osv.) regnede for "rigtige og finere" ure, så var de pludselig ikke så billige.

Du kan sagtens finde sko - og sko entusiaster som formentlig ikke rigtig regner sko til under 5 K som noget at samle på Icon_e_surprised Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Om der er et brugtmarked for nyere brugte luksussko skal jeg lade være usagt, men det lyder ikke sansynligt. til gengæld tror jeg der er en del handel med håndlavede sko fra forskellige dele af verden hvor håndværk ikke er så dyrt.

vh Baun
Svar
Har selv nogen venner der dyrker jagt, synes personligt det er lidt mærkeligt, men det er jo en hobby som de godt kan lide. Det med skyde et andet væsen siger mig dog ikke noget.

Har altid trænet en del, for to år siden besluttede jeg mig for at skære ned på mine drukture og tage træningen lidt mere seriøst. Så smed jeg ca 15 kilo. Jeg var ikke som sådan stor, men havde måske rigeligt alkohol fedt på mig. Samtidig med lagde jeg mine kostvaner en smule om, begyndte at spise mindre end jeg tidligere havde gjort.

Oktober / November sidste år skete der så noget nyt igen. Jeg trængte til få lidt struktur på min træning, og trængte til nogen nye mål. Samtidig med havde centerchefen i mit fitnesscenter spurgt om jeg kunne finde på at lave triatlon. Og om jeg ville være med til lave en halv ironman eller en hel.

Mine tanker var nej, det er jo helt dumt at udsætte sin krop for sådan noget. Jeg endte dog med at tilmelde mig og om under 2 måneder går det løst til Copenhagen Challenge.

Træningen har virkelig overrasket mig positivt; det er hårdt, flere gange om ugen har jeg to træningspas på en dag, men det er struktureret på den måde at man ikke presser sin krop for meget, således den til en hvis grænse når at hvile. Jeg har da også prøvet min krop bare har sagt stop og så har jeg holdt fri en dag for at komme mig helt. Men det er fedt med struktur på træningen og have et egentligt mål.

Jeg regner med fortsætte efter CC men i mindre omfang. Kæresten synes det tager rigtig lang tid, men her om sommeren er der også træningsture på cyklen på op imod 4 timer. Og så er der transport til og fra svømmehallen etc. Det skal planlægges godt.

Hobbyen er så heller ikke gratis. Indtil videre har jeg brugt ca 30k på nyt udstyr, her iblandt en cykel. Jeg skal stadigvæk have et nyt hjulsæt, der regner jeg med at bruge mellem 7-8k. Så ca 40k i alt har jeg brugt på triatlon. Og det var pengene til et nyt ur eller to.

Men det er fedt, og det er fedt at opleve fællesskabet som der er under et stævne, når triatlon er en sådan individuel sport.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
Et godt indlæg Thor86 - og tankevækkende.

Det jeg godt kan lide er overvejelserne. Vil jeg det her? Satser jeg på det? kender jeg konsekvenserne - den tid det tager fra det andet jeg gerne vil og hvad betyder det for min sundhed osv.

Men sluttelig bliver det jo nemlig: "Der morer mig, jeg kan lide det, det giver mig oplevelser og det er det værd". Det er fint beskrevet.

Om jeg forstår det og selv kunne tænke mig det? - Nej, jeg begrænser motion til det der er nødvendigt for sundheden og for at holde vægten lidt nede. men jeg har respekt for folk som har rygrad til at sætte sig mål og arbejde seriøst med det de gør. Om målet nås er ikke engang det vigtigste (efter min mening) indsatsen og oplevelsen er! Rejsen om du vil.

vh Baun
Svar
baun Skrev:Så kan der jo ikke gå lang tid før du også handler med dem. Icon_e_biggrin1

Men husk nu på hvordan det startede med urene - mange fine quartsure indtil der åbnede sig en verden af hvad andre (på forum osv.) regnede for "rigtige og finere" ure, så var de pludselig ikke så billige.

Du kan sagtens finde sko - og sko entusiaster som formentlig ikke rigtig regner sko til under 5 K som noget at samle på Icon_e_surprised Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1

Om der er et brugtmarked for nyere brugte luksussko skal jeg lade være usagt, men det lyder ikke sansynligt. til gengæld tror jeg der er en del handel med håndlavede sko fra forskellige dele af verden hvor håndværk ikke er så dyrt.

vh Baun
Lige nu har jeg rigeligt i urene..... Men jeg er da altid åben for andet at handle med. Det ville da være dumt andet....
Svar
baun Skrev:Om målet nås er ikke engang det vigtigste (efter min mening) indsatsen og oplevelsen er! Rejsen om du vil.

vh Baun

Min træning er baseret på Copenhagen Challenge, så her er det det absolutte højdepunkt. Der er jo lagt over virkelig, virkelig mange timers træning i det. Ca 10 timer om ugen, nogen gange 6-7 stykker, nogen gange 10-12 timer. Lidt forskelligt, alt efter hvorhenne i trænings forløbet jeg er.

Men mit mål er et at gennemføre Copenhagen Challenge på under 12 timer, rigtig gerne under 11 timer. Hvis jeg slet ikke gennemfører (kan jo vælte på cykel, få krampe i maven under svøm, dårlig mave etc) så vil jeg blive virkelig skuffet. Al min energi som er lagt i træningen har klart været rigtig gode tider, også sammen med tri vennerne. Men hvis træningen ikke kan udmønte sig i et eller andet, så ville det være at træne uden mål.

Men du har helt klart en pointe med at det også handler om rejsen at nå der til. Men at nå i mål på dagen vil sandsynligvis være altoverskyggende. Også i forhold til tiden man har lagt i det. Søndag d. 18 august skal al min energi og træning forløses. :-)

Men jeg har også lært mange ting af alle de trænings timer, specielt i forhold til privatlivet. Så hele forløbet er jo nærmest en stor oplevelse, nogen negative, sjove, gode og vildt fede.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
Jeg er egentlig ikke uenig. Målet er motiverende, sætter standarden og gør det hele mere konkret.

Jeg træner også mine hunde med et meget konkret mål: "At bestå en markprøve der gennemføres som rigtig jagt i Klubben for Field trail Spaniels".

Der bliver lagt mange timer i det. Og der arbejdes med mange discipliner. Det kulminerer på dagen og hvis alt spiller sammen får man et "bestået" og måske en vinder placering. Der er dog også mange tilfældigheder i det og du kan sagtens stå med en super god og veltrænet hund og alligevel ikke bestå. Når man i den grad er afhængig af omstændighederne og der er mange faktorer man ikke har indflydelse på, bliver rejsen måske vigtigere. Og består man ikke første gang, må man jo på den igen. That is life.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)