Ure med udsigt
Jeg var ved Como søen i sidste weekend for at se på smukke biler (separat opslag i off-topic) men vi havde da også lidt ure med.

Jeg havde taget min Lange 1815 Thin med, da Lange er sponsor på,den dyre del af udstillingen min bror havde et smukt Patek med og en endnu smukkere Panerai Radiomir med i en håndterbar 40mm version.

Alle tre smukke ure, men meget forskellige. Kigger man på spænerne, så vinder Panerai klart.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Mam kan ikke sige Italien uden at sige mad! Tre dejlige steder vi besøgte.

Una Finestra ligger højt over søen og får du hjørnebordet på deres terasse, så vil du aldrig hjem, både pgra udsigten, men også pgra maden.

İmage
İmage

Denne lille restaurant ligger noget off-piste. Serverer nærmest kun pasta. Vi fik med hhv fasan og vildt. Urimeligt enkelt og velsmagende.
İmage
İmage

Denne restaurant ligger også højt oppe med smuk udsigt inde fra restauranten. Gudeskøn bøf i pebersauce og en pizza fra himlen.
İmage

Da der mildest talt var trafik og parkeringsbegrænsninger i Cenobbio hvor udstillingerne fanst sted, så valgye vi at tage den lokale bus. Det er jo de rutebåde der sejler mellem de mange små byer langs søen. Endnu en fantastisk oplevelse.
İmage

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • aammat, MTF, PHO, ultoman
Svar
Uh, det ALS 1815 passer lige ind i omgivelserne Icon_smil

Jeg fik jo anskaffet mig et 1815 up down i starten af året.
Har dog ikke gået så meget med den, da jeg ikke lige ved hvornår jeg skal have et guldur på.
Men jeg har "tvunget" mig selv, til at gå med den engang imellem Icon_e_biggrin1
[-]
  • cfnissen
Svar
(24-05-2026, 11:03 PM)MTF Skrev: Uh, det ALS 1815 passer lige ind i omgivelserne  Icon_smil

Jeg fik jo anskaffet mig et 1815 up down i starten af året.
Har dog ikke gået så meget med den, da jeg ikke lige ved hvornår jeg skal have et guldur på.
Men jeg har "tvunget" mig selv, til at gå med den engang imellem  Icon_e_biggrin1

1815 Up Down! Super dejligt ur! 

Det tog også mig et stykke tid at vænne mig til at gå med guld ur. Ville det virke for gammelt? Hvad ville andre tænke?

Det er jeg i den grad kommet mig over. Nu nyder jeg at have det på. Det er så smukt. 

Kun én gang er jeg blevet spurgt om det. Det var en deltager i min undervisning, der spurgte om det var et Lange. Han fik lov til at kigge nærmere på det og vi fik så en god ursnak. 

Du skal bare igang. Det er synd ‘bare’ at have det liggende. Deler du ikke ohågså et billede?

Svar
Ja mest hvad vil andre tænke. Men umiddelbart tænker de overhovedet ikke noget, for de aner ikke hvad jeg har på håndleddet.
Og gennem tiden har jeg da også på youtube hørt, at MEGET FÅ ude omkring interesserer sig for ure  Icon_e_biggrin1

Jeg er åbenbart også ret sart omkring urets stand. Den er næsten som ny, og jeg kan se på mit Reverso, som jeg har gået med dagligt i 2 år nu, 
den har virkelig fået nogle ridser. Og det ville være lidt synd med gulduret.

Som sådan er jeg ikke vild, men ting sker jo ved uheld ude i verden. 
Jeg havde ALS uret på til noget rundvisning, og så var der en som lige ville være høflig og give mit en bøje af stål ( til jakken ), det var jeg så ikke lige forberedt på, og så slap han den ned lige på uret.

Der er problemet. Min Tapatalk Pro kan ikke forbinde til urdebatten længere.
Så jeg ved ikke lige hvordan man ellers, kan uploade billeder herinde.
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: