DAGENS UR
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • MTF, OleJ, PHO
Svar
Monterosso Ai Mare İmage
İmage

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

[-]
  • OleJ, PHO
Svar
Solskin og bilen retur fra værksted! Og ja, den skal vaskes…

Hvis I ikke har været ude på Classic Car House i Sorgenfri, så afsted! Havde ikke helt forestillet mig det høje kvalitetsniveau på stedet, bilerne og menneskene. Men så stod jeg og kiggede ind i deres værksted på en Mercedes 300SL cabrio og en Bugatti fra 1955 der vr ved at blive gjort klar til concours konkurrence og så var det rimeligt tydeligt…

Kørte inspireret hjem…

İmage

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Ja, ja Claus, det er flot, virkelig flot.  Men jeg var sidste weekend forbi hos min bror (som muligvis ejer et ur), og se lige, hvad der bl.a. står i hans garage:

İmage
[-]
  • cfnissen, OleJ
Svar
(19-05-2025, 11:07 PM)bjorn_e58 Skrev: Ja, ja Claus, det er flot, virkelig flot.  Men jeg var sidste weekend forbi hos min bror (som muligvis ejer et ur), og se lige, hvad der bl.a. står i hans garage:

İmage

MG TD ?, Austin Seven?, Austin Six og Jaguar XK ?

OleJ
[-]
  • cfnissen
Svar
(20-05-2025, 09:51 AM)OleJ Skrev: MG TD ?, Austin Seven?, Austin Six og Jaguar XK ?

OleJ

Det er jo ikke mig, der er eksperten.. Men den med A1206 er efter sigende en model 1206, den med K 55 er en lidt/noget ældre Austin og den man ser lidt af til venstre er ret sikkert en MG. Den nyere man kun ser taget af helt til højre er jeg ret sikker på, ikke er en Jaguar. Kunne det være en Alfa?

/Bjørn
[-]
  • cfnissen
Svar
Har aldrig set classic car house, men ellers kan jeg anbefale

https://strojersamlingen.dk

For mange år siden arrangere Claus Tukjær et GTG hvor vi mødtes ved Strøjers samlingen og derefter var der GTG hos Claus. Min søn og jeg deltog desværre kun i biludstillingen, men den er imponerende stor

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Søndag hjem fra ferie og afsted mandag til Gøteborg, 2 spændende dage og nu venter aftensmaden
İmage

Og så hjem i morgen

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

[-]
  • cfnissen, MTF, PHO
Svar
Dejligt at det kunne sætte fut i tingene. Fede gamle biler!

Så prøver vi noget andet.

Jeg har meget, meget længe kigget med våde øjne på IWC Mark XII. Historien bag og det ultraenkle design, for ikke at nævne JLC 889 værket indeni, har altid trukket i mig.

Så jeg har læst alt hvad jeg kunne komme i nærheden af, inkl denne artikel https://monochrome-watches.com/collector...rs-corner/

I bunden af den er der en liste af special editions, nogle mere kendte end andre.

I dag landede en af disse hos mig i anledning af en rund fødselsdag, der er ved at snige sig ind på mig.

Det er en Mark XII, men med nogle specielle ting: Kasse i titanium, mørkeblå urskive med grå markeringer, i stedet for ‘Mark XII’ står der GL, og sidst, men ikke mindst et godt ETA værk i stedet for den normale motor fra JLC, Cal. 889.

Den er lavet i 100ex. i slutningen af 90erne. Det er en hyldest til en af de to daværende ejere af IWC distributionen i Italen,Giorgio Latuada, deraf GL.

Hans kompagnon, Emilio Fontana, fik også sin egen serie på 100 ex. Samme karakteristika, bare med EF og uden dato.

Anyway, her er dyret.

Claus

İmage

İmage
İmage
İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • bjorn_e58, MTF, OleJ, PHO
Svar
Dagens Reverso

İmage

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, OleJ, PHO
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)