Svar: 434
Tråde: 41
Modtaget Likes: 517 i 201 svar
Givet Likes: 1,526
Hej til alle herinde.
Jeg har nu mulighed for at købe nogle ure i en dyrere pris end tidligere. Jeg tænker nok op til 150.000 kr
Men med højere pris, jo flere spørgsmål har jeg, og jeg gætter på at man også bør have flere spørgsmål.
Jeg skal til København her i marts / april, og vil ud og kigge på nogle urbutikker, og har bl.a. derved diverse spørgsmål inden.
- Hvilke ur butikker bør jeg besøge i København? Jeg vil se Hvelplund og Klarlund, men der er vel flere gode urbutikker.
- Der kommer jo snart nye ure, efter SIHH / Watches & Wonders, men hvornår kan de egentligt købes i butikkerne?
- Som et eksempel: Hvis jeg f.eks. køber et Rolex i København, kan jeg så bare indlevere den til service ved Rolex forhandleren i Herning? Eller følger uret på en måde det sted jeg har købt den. Hvis uret er købt nyt.
- Hvor meget researcher i sælgeren, hvis I køber på chrono24, andre sider hvor I køber brugt?
Jeg husker da at have læst at cfnissen, købte et JLC Reverso på Chrono24, men umiddelbart lød det til, at han slog til hurtigt.
- Findes der ”mellemmænd” som på mine vegne kan søge og købe et specifikt ur, som jeg ønsker?
- Hvilke ur salgs sider kan anbefales, af disse 3 og evt. flere
chrono.dk
Urhandleren.dk
watchfinder.co.uk
Andre?
Måske der er flere ting jeg har glemt, så må I gerne skrive dem her også.
På forhånd tak.
Svar: 496
Tråde: 25
Modtaget Likes: 555 i 235 svar
Givet Likes: 126
Timetowatch.dk og Dreamwatch.dk begge er tidligere bruger her på siden og de kan også hjælpe med at bestille ure hjem.
De annocere på DBA og har butik/kontor til fremvisning i Århus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 166
Tråde: 11
Modtaget Likes: 407 i 119 svar
Givet Likes: 43
Denne side er også et besøg værd.
Der er både “gamle” og nye ure til salg.
https://www.vintagewatches.dk/
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
Tak for de 2 svar, det skal jeg lige have kigget på
•
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
(09-03-2024, 12:01 PM)Michael F Skrev: ….
- Hvor meget researcher i sælgeren, hvis I køber på chrono24, andre sider hvor I køber brugt?
Jeg husker da at have læst at cfnissen, købte et JLC Reverso på Chrono24, men umiddelbart lød det til, at han slog til hurtigt.
Da jeg jo ligefrem bliver nævnt, så må jeg jo hellere svare.
1) Urbutikker
Klart Ole Mathiesen som bla. fører Jaeger-LeCoultre, Piaget mv. OG de har brugte ure som er servicerede og OK.
Bucherer i Illum har klart det bredest udvalg (Rolex, Vacheron, Moser, JLC, IWC, Tudor oma. De er superfine derinde - hør om Thomas Gilsfeldt er på arbejde.
4) Sælger research
Så meget som muligt. Er der bare det mindste så springer jeg over. Men så skal du jo også vide hvad du køber….fx. hvilken boks der normalt følger med, hvordan ser papirer ud osv osv.
På C24 køber jeg af urhandlere, sjældent af private. De handler ofte/kun gennem C24’s escrow-ordning som giver dig lidt ekstra sikkerhed, de har et rennomé at beskytte (de ønsker fx. ikke en dårlig anmeldelse) og de er professionelle. To gange har jeg fået omgående reaktion og løsning på nogle ting jeg var i tvivl om/overrasket over. Men igen, det kræver stadig at du ved hvad du køber. Hvis du ikke læser annonceteksten grundigt og stiller evt. spørgsmål, så er der nok ikke meget hjælp at hente.
6) Anbefalinger
Jeg har købt 2-3 ure gennem chrono.dk ov solgt flere. Kun gode oplevelser med dem. Kvalitet hele vejen.
Fed rejse du er på. Nyd den!
Claus
(10-03-2024, 07:19 PM)cfnissen Skrev: Da jeg jo ligefrem bliver nævnt, så må jeg jo hellere svare.
1) Urbutikker
Klart Ole Mathiesen som bla. fører Jaeger-LeCoultre, Piaget mv. OG de har brugte ure som er servicerede og OK.
Bucherer i Illum har klart det bredest udvalg (Rolex, Vacheron, Moser, JLC, IWC, Tudor oma. De er superfine derinde - hør om Thomas Gilsfeldt er på arbejde.
Jeg har købt 2-3 ure gennem chrono.dk ov solgt flere. Kun gode oplevelser med dem. Kvalitet hele vejen.
Fed rejse du er på. Nyd den!
Claus
Jeg får travlt med at komme rundt, til de forskellige ur butikker kan jeg godt se.
Jeg er jo langt fra ekspert, så det med at købe brugt m.m. er nok risikabelt for mig vil jeg mene.
Dog hvis det er fra hjemmesider med et godt ry, så er man nok lidt mere sikker.
Nu nævnte jeg godt nok en maks pris, men jeg går overhovedet ikke op i prisen, men kun om uret er noget for mig.
Men det potentielle udvalg er blevet lidt større.
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
(12-03-2024, 09:27 PM)Michael F Skrev: (10-03-2024, 07:19 PM)cfnissen Skrev:
Jeg får travlt med at komme rundt, til de forskellige ur butikker kan jeg godt se.
Jeg er jo langt fra ekspert, så det med at købe brugt m.m. er nok risikabelt for mig vil jeg mene.
Dog hvis det er fra hjemmesider med et godt ry, så er man nok lidt mere sikker.
Nu nævnte jeg godt nok en maks pris, men jeg går overhovedet ikke op i prisen, men kun om uret er noget for mig.
Men det potentielle udvalg er blevet lidt større.
Ja, du får måske lidt travlt, men du skal jo også huske at nyde turen.
Du kan også med fordel overveje om du vil besøge både Klarlund og Bucherer. Det er samme ejer (Rolex) og - så vidt jeg husker - samme sortiment. Du kan måske lige checke hjemmesiderne for de to butikker mht. hvilke mærker de fører. Jeg mener f.eks. at Bucherer fører Moser. Til Bucherers fordel taler ham jeg nævnte tidligere, Thomas. Hvis du kan få fingre i ham, så får du en god rundtur.
Lige overfor Illum ligger to butikker du heller ikke må glemme, hhv. Omega og Breitling. Begge et besøg værd og begge har superfine 'besætninger'.
Jeg ville også prioritere Ole Mathiesen fremfor Hvelplund. De ligger lige overfor hinanden - og Hvelplunds udvalg minder meget om Bucherer.
Endelig er der jo Cartier, som har en flot butik overfor Mathiesen. De laver altså sygt flotte ure.
Men giv dig først og fremmest tid. Du skal prøve en masse på armen, høre en masse input fra de folk du møder og så danne dig din egen mening. Når du får hjertebanken af et ur du prøver på, så er du nok der hvor du skal være. Men lov mig at prøve andet end Rolex - der er så meget andet godt derude!
Claus
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Med dit budget ville jeg klart som Claus er inde på prøve en masse forskelligt, netop for at se hvad der taler mest til dig,
og da dit budget nu taler for at kigge på et meget stort udvalg, så ville jeg også afklare 3 andre ting.
1. Hvad er min holdning til at købe nye kontra brugt?
2. Betyder signalværdi noget og i så fald hvor meget?
3. Vil jeg have "meter vare" eller evt. have bygget et ur efter mine personlige præferencer.
Mange overvejelser med et flot budget,
men husk at nyd rejsen den er en stor del af købet, og når uret er landet står den som en central del af den samlede oplevelse.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Gode ting I kommer med
Jeg har umiddelbart en ide om, hvilke butikker jeg vi prioritere, som I andre også nævner er en god ide.
Men det udelukker jo ikke, at jeg hurtigt kan tage et hurtigt kig i nogle af de andre.
Jeg har i princippet 72 timer i Kbh, dog med andre gøremål også. Men der er jo ikke langt imellem butikkerne kan jeg se.
Jeg har kigget inde på de forskellige butikkers hjemmeside, både for at se hvilke mærker de har og hvilke modeller de har valgt at have hjemme.
Det er heller ikke sådan at jeg med vold og magt, skal have et ur med hjem. Men der er trods alt et stykke vej til Kbh fra det vindomsuste vestjylland.
Mit Longines heritage conquest 35 mm, der brugte jeg nok 6 måneder, med at kigge på billeder osv., inden jeg købte den.
Jaeger Lecoultre Reverso classic monoface har længe været mit realistiske drømmeur, og jeg er også mest til ure i "vintage" design. Så det er jo nok den genre, som jeg mest til tage et kig på, når jeg er rundt.
Så er der selvfølgelig Cartier og andre, som også laver utroligt flotte ure.
@ Stensberg:
Jeg vil helst købe nyt ( så er der ikke andre end mig, som har haft uret ), men brugt er mere fordi at der jo kan være modeller / versioner som ikke findes som nye længere, så kan brugt jo være en fin måde og den eneste måde at få den specifikke version.
Og så er prisen jo nok også en anelse mindre ved et brugt.
Signal værdien er jeg totalt ligeglad med, eller rettere jo mere "under the radar" jo bedre. Bare jeg selv kan lide uret, det er det eneste som tæller for mig.
Skulle jeg på et tidspunkt købe et Rolex, så bliver det som en "beater" ( ironi kan forekomme )
Jeg så godt den udsendelse med ham Christian Lass. Jeg er dog ikke synderligt interesseret i det tekniske, og har ej kendskab til det tekniske ved et ur, så det ligger måske ikke lige for pt. Det kræver jo også at jeg har en ide om, hvordan et sådan ur skulle se ud men det kan jo komme engang senere
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Med dit budget kan man sagtens får lavet et personligt ur uden at bruge størstedelen af det.
Mange af disse producenter bruger netop stumper "udefra" for at holde prisen nede, og du vil generelt hos dem opleve en kunde service ingen meter vare producenter matcher.
Så der ligger en spændende ur rejse i at afdækket disse mærker, se om der er noget der kunne være noget for en.
Jeg har prøvet rigtigt mange metervare mærker,
Men har selv taget den nævnte rejse (beskrevet i en anden tråd) , og i dag ligger størstedelen af mit ur budget i et ur fra en lille famile producent ikke mange
kender.
Der er meget at vælge imellem og fælles for dem er at de tilbyder meget af det du søger, langt inden for dit budget, så der er reelt mulighed for en makker til et mere kendt mærke. ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
|