Køb af Rolex Submariner.
#1
Hej med jer.

Min ven er kommet til penge og vil købe et Rolex Submariner ur til hverdagsbrug.

Vi læser selvfølgelig begge om uret, men har ellers intet kendskab til Rolex. Derfor denne tråd, hvor vi håber at kunne få jeres viden og erfaringer, så et fornuftigt køb kan gøres.


Min plan er først og fremmest at tage til en forhandler og prøve uret, for der findes vel forskellige størrelser i Submariner?

Er hele humlen ikke at finde det nyeste ur og urværk til den bedste pris?

Kasse og papirer er meget vigtige, hvis han engang vil sælge?

Er der fordele og ulemper, hvis han vælger uret med datoviser?


Kom gerne med input som jeg ikke tænker på.

Hilsen Michael
Svar
#2
Når du og din ven vil gå til en forhandler og kigge Rolex Submariner, går jeg ud fra, at det er ved en af de forhandlere der sælger brugte.
For er det nyt kan det nok blive svært, tror stadig at der er lange leveringstider.
Det var lidt nemmere i 2016 hvor jeg besøgte 3 forhandlere, som alle havde dem på lager. Her valgte jeg så den der gav den bedste service og lidt rabat. Jeg valgte et no date, da jeg ikke er så vild med luppen.
De lange leveringstider har også indflydelse på brugtprisen som overstiger nyprisen, men det har i nok fundet ud af.
Når jagten på det helt rigtige ur går ind, vil jeg foretrække et med boks og papirer. Denne jagt er næsten mere spændende end selve købet.
İmage
Mvh. PHO
[-]
  • Taggert
Svar
#3
Som PHO skriver ovenfor skal I nok ikke regne med, at I bare kan gå ind til en autoriseret forhandler af Rolex og købe et Submariner. Der er ganske givet (lang) venterid, hvilket man kun kan beklage, uden at der reelt er noget at gøre ved det.

Jeg vil foreslå, at I i stedet for først finder ud af hvilken model det skal være, hvilket f.eks. kan gøres på chrono24.dk. Det vil også give en idé om, hvad det skal koste.

Hefter kan I nok finde et hos en af de kendte, danske, "greymarket" forhandlere, hvor jeg umiddelbart kan komme i tanke om

mywatch.dk
chrono.dk
dreamwatch.dk
timetowatch.dk

Jeg har selv handlet med flere af disse og har været tilfreds. Når I handler med disse internet/greymarket kan I måske føle jer lidt usikre, så husk "køb sælger". Dog er de fleste helt seriøse, og hvis I føler jer usikre, kan I altid skrive her igen, om vores mening med en bestemt hjemmeside. Selgvølgelig kan det være, at I finder noget helt useriøst, men det kan som regel gennemskues.

Det eneste problem er, at din ven risikerer at blive bidt af Rolexbacillen....

God jagt!

/Bjørn.
[-]
  • Taggert
Svar
#4
Hej PHO og Bjørn.

Mange tak og vi kan bruge jeres svar.

Bare lige for sjov. Hvor lang ventetid er der på et nyt Rolex ur?
Svar
#5
(12-03-2024, 11:21 AM)Taggert Skrev: Hej PHO og Bjørn.

Mange tak og vi kan bruge jeres svar.

Bare lige for sjov. Hvor lang ventetid er der på et nyt Rolex ur?

Der skal I opsøge en forhandler og spørge til dennes venteliste.
Har hørt om 5 til 7 år.
Mvh. PHO
[-]
  • Taggert
Svar
#6
Undersøgte ventetiden på et Rolex No date i sommers.
Ved Klarlund hed den ca 2 år og ved Klitgaard i Aalborg var der 2-5 år.
Det var den model, dengang, der var størst chance for at købe indenfor rimelig tid
Derudover prioriterer de deres egen kunder, dem som har en handelshistorik i butikken, først.

Om det har ændret sig siden ved jeg ikke. Jeg valgte et Omega Green Seamaster i stedet for og er meget glad for det


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 7 gæst(er)