DAGENS UR
Tilbage på kontoret
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • KOP, MichaelA, onkeldunkel, tg
Svar
Archimede

Sent from my iPhone using Tapatalkİmage
Svar
(03-12-2020, 05:01 PM)BadHamster Skrev: Tilbage på kontoret
İmage

Altid dejligt at se SBGA311, mit ligger i boksen. Så stikker savnet lige lidt Icon_e_biggrin1
[-]
  • cfnissen
Svar
Citat:Jeg tror ikke at vi bliver enige. Jeg har haft utrolig mange ure i prisklassen 1000-28000 kr igennem de sidste 15 år.
Jeg har ikke lyst til at modtage nedgørende beskeder når jeg køber et ur. Vi har talt om det før. Hvis man ikke har noget ordentligt at sige hvorfor så ikke holde det for sig selv??  Jeg ændrer alligevel ikke menig

Er det ikke mere de mere eller mindre de samme "historier" der bliver taget lidt pis på her ? 
hvadenten det er panerai's eftl. med den snart godt skamredne forbindelse til italien,
eller en ny producent der åbenbart mener at en hjerteskærende historie og et meget italiensk navn gør tricket?
[-]
  • willy
Svar
(03-12-2020, 04:26 PM)runzuk5 Skrev: Jeg tror ikke at vi bliver enige. Jeg har haft utrolig mange ure i prisklassen 1000-28000 kr igennem de sidste 15 år.
Jeg har ikke lyst til at modtage nedgørende beskeder når jeg køber et ur. Vi har talt om det før. Hvis man ikke har noget ordentligt at sige hvorfor så ikke holde det for sig selv??  Jeg ændrer alligevel ikke menig

Sent from my iPhone using Tapatalk
So, all you want to hear is people saying what a great watch you have? The point in having
a forum,is that it is a place to discuss and exchange opinions on watches.I am not trying
to put down what you buy for fun.I am just giving my own point of view.Who needs a forum
full of back clapping people ? You are free to criticise or give an opinion on anything on
this forum.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Der er mange meninger og alle er velkomne her..

Jeg har min egen mening. 

Har både haft Helson, Armida, Halios, Helberg m fl. 

Mikromærker er helt fint for folk, der er på et mindre budget og vil prøve mange forskellige ure af. 

For mig er markedet helt oversvømmet med mikromærker og deres kvalitet svinger utroligt meget.

Mange låner design helt ukritisk.  

Jeg siger pænt nej tak til 98% af alle de mikromærker jeg ser i virkeligheden. 

Jeg vil dog opfordre til KUN at poste egne billeder og kun det ur som man fysisk har på armen.
Mvh Kim 
Svar
Det er længe siden der er gået nationen i det på dette forum.

Synd man skal kritisere, men det er jo fra kendte kritikere som har svært ved at holde sig på egen banehalvdel og når der bydes til åbner sig op. Håber det bare slutter på et tidspunkt og folk lærer at holde k..., når der ikke er noget spændende som alligevel kommer ud af deres mund.

Så Rune smid det døve øre til og gør det du synes. Jeg har ure i alle prisklasser og kvaliteten ved billige ure kender vi begge to :-)

Jeg vil dog stadig nyde de mennesker som herinde kan anerkende og derfor har jeg glæde ved dette forum.

Og husk det er min egen mening!
[-]
  • cfnissen, runzuk5
Svar
Spændende....Synes vi har set dette mønster før.

Nå, tilbage til urene. Jeg vil bidrage med et usselt plastik-ur

İmage

Det ur har jo (minimum) et par sjove vinkler.

Dels er det jo Swatch-historien som populært sagt reddede ur-industrien i Schweitz og inspirerede til den genfødsel vi tosser nyder godt af. At det så indeholder et mekanisk værk bestående af 51 dele som vist bliver samlet fuldautomatisk er jo også spændende. Det er da vildt i sig selv.

Og så er det jo den første version af samarbejdet mellem Swatch og Hodinkee. Man kan lide Hodinkee eller ej - især hvad de efterhånden er blevet til - men ingen tvivl om at de har været med til at synliggøre og sprede glæden ved mekanik og ursamleri.

Derfor er det - for mig - sjovt at have på armen.

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
Smukt Swatch - har selv lige købt et Damien Hirst :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
Jeg synes ikke det er fair at sige, at Willys bidrag er uinteressante. Willy har sin mening og lægger ikke fingrene imellem - det respekterer jeg som jeg respekterer andres ur-smag eller interesse, som jeg ikke nødvendigvis deler.
Jeg ønsker personligt ikke en ekkokammer urdebat - hverken en der mener kun Rolex er sagen eller en, hvor alle bare istemmer fedt-fedt-fedt uden at man må sige imod. Pænt og ordentligt, naturligvis.

Det er trods alt en urDEBAT...

Hilsrn
Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)