Bedst til prisen??
#11
Jeg tror vi er mange som gerne vil give lidt ekstra for at føle os mere sikker i handlen HG
og kan man finde en dealer i DK som man stoler på der har den vare man søger ja så accepterer man en lidt højere pris,
det ser vi jo igen og igen med de ure der går i ring i denne verden af vores. Icon_e_biggrin1

Af årsager som jeg ikke skal trætte læseren med er mit personlig udvalg af dealere her i DK skåret lidt ned,
bla derfor er jeg ret sikker på at min næste ur handel godt kunne lægge i udlandet.

Men man skal jo gøre som man selv lyster. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#12
HG Skrev:MIN holdning er bare, at jeg i dag gerne betale lidt ekstra for at handle med en "kendt" for at få sikkerheden (og oplevelsen)
Icon_+1
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#13
Jeg tror da alle gerne giver lidt ekstra for at handle med en "kendt" og få lidt sikkerhed. Dette både i DK og udenlands. Det er nok de færreste der handler helt i blinde.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#14
Når jeg selv shopper ure til samlingen bruger jeg hele EU som udgangspunkt, da udvalget dermed er langt større. Prisen er for mig en faktor der tæller, men en anden og mere afgørende er udvalget. DK er et lille marked og få ure i udbud. Her kan jeg sjældent finde noget i fin stand til en fair pris. Mit indtryk er desværre at folk har alt for meget fokus på prisen isoleret set frem for at fokusere på det bedste køb (stand vs. pris). Derfor er mine anbefalinger også at jo nyere ure jo lettere er det at handle internationalt, hvor man ikke får varen i hænderne før der handles. Mht. sikkerhed har jeg hørt MANGE uheldige historier. Jeg har selv en del erfaring med Sydeuropa og de er meget spredte. Der hvor Sydeuropa i min verden er giftig, er at definitionerne på "god stand", komplet tilbehør, 100 % originale dele osv. halter lidt. Man skal derfor gøre sit forarbejde ekstremt godt for at undgå man får noget, der ikke lever op til forventningerne. Af samme årsag anbefaler jeg ikke nybegyndere at handle ure i Italien. Kan godt være man modtager et ur som for den utrænede er ok, men at der så for kenderen er en række fejl.

Et eksempel på dette var i sidste uge da jeg fik et ur hjem til en kunde. Det var så lige røget i den forkerte kasse og certifikatet matchede ikke uret. Klassisk fejl som mange nok ikke ville fange, og dermed står man med et ur uden de rette papirer og et væsentligt værditab. Har også fået et ur hjem som ikke var det på billederne (fik selvfølgelig noget i dårligere stand), 2-3 stk. med mindre tekniske fejl og mangler, et par med uoriginale bokse/manualer/remme samt et Panerai hvor lasergraveringen var røget i en polering. Har også prøvet at lænken var udskiftet med en i dårligere stand end den på billederne, et ur som skulle være nyservicet som ikke var det, osv, osv. Her er min erfaring bare at sydeuropæiske forhandlere er meget mere lemfældige med den slags, og går den så går den. Når uret er solgt har man som køber en tendens til at acceptere handlen eller lader sig spise af med en mindre kompentation da man ikke orker besværet med at lade handlen gå retur.

Jeg har vel set 7-10 ure købt i sydeuropa af danskere hvor de mente de havde gjort en super deal og sparet en sjat kr. hvor det så ved nærmere eftersyn ikke var tilfældet pga. særligt standen hvor lænken var smadret eller kassen rundpoleret.

Desideret scam ses sjældent, så man skal såmænd nok modtage et ur. Man skal bare være super skarp på at alt er ok og at det evt. kan leveres tilbage, hvis noget ikke spiller. Her plejer de såmænd også at være ok fair.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#15
Jeg tror vel egentlig ikke moralen er meget bedre i Danmark eller norden end sydpå.

Man skal naturligvis skelne mellem om man handler med velrenomeret forhandler som også yder garanti og returret - eller en privat person, som måske ikke engang ved hvad han sælger.

Det er dog klart, at vil man spare penge og købe billigt, må man også tage en vis risiko. Det gælder ved auktionshandler, men også ved anden handel.

Vil man være på den sikre side, skal man stille de rigtige spørgsmål og købe hos velrenomeret sælger/forhandler. Og betale lidt mere.

Meget apropos har jeg lavet et indlæg på Omega forum om indkøb af vintage Omega.... nu også illustreret og dokumenteret med faktiske køb. For nogen som påtænker at køpe på auktion kan det være ganske oplysende at kigge igennem.

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)