Miwes urnørderri 2020
Det er noget underligt, men skal have tiden til at gå og det foregår med at kigge på tiden.

Jeg er sendt på lidt tidligere påskeferie grundet tidens store udfordring...havde ikke troet at jeg skulle opleve sådan noget, men bliver 60 år her den 30 april og det er ud fra dengang jeg var ganske ung "tudse gammelt" at blive 60 år og det kunne man slet ikke overskue.

Nu vil jeg jo gerne blive lidt ældre, hvis ellers helbredet modstår en tur med Corona, når man engang bliver ramt af det.

Tilbage til sporet, som handler om at slæbe lidt ure ud i solen skønne stråler og væbnet med en god kop kaffe og en masse meget forskellige ure, så er du velkommen til at "hygge" med.

PS. og det smitter ikke  Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Hyggelig video, som lige passer med et stort krus kaffe. Nogle spændende ure hvoraf jeg nok mest af alt er vild med det første Longines (er det Legend det hedder) og det Andersmann du har på.

Diversiteten i din samling viser jo stortartet det gamle ordsprog: Den, som kun elsker én kvinde og én ost, elsker hverken kvinder eller oste...
/SK
[-]
  • Miwes, onkeldunkel
Svar
Mange tak Icon_Up

Det er legend Diver.

[-]
  • Sub-erman
Svar
Omend vi har meget forskellige smag (hvilket er super fedt) så hygger jeg mig med at se dine videoer. Legend Diver er også klart min favorit og jeg skulle i virkeligheden nok ikke have solgt mit No Date. Keep it coming  Icon_Up
Svar
Tak Kim

Hvad er det med den dato og ikke dato, har det noget at gøre med det oprindelige, hvor der jo ikke var dato på uret og dermed ikke bryder skiven ?

Jeg er nu mest til ure med dato, da jeg bruger det meget i min hverdag og kan da leve uden, men der mangler noget, hvis uret er uden dato IMØ

Svar
Generelt er jeg ærligt talt ligeglad om mine ure har dato eller ej, for mig handler det først og fremmest om æstetik/min smag. Dog er det en fordel uden hvis man har mange ure og de altid er gået i stå når man skal have det på. For så er de nemmere at stille  Icon_blink

Mht. LLD, så handlede det for mig om udseende og så det faktum at det kun var de først modeller der kom uden dato, hvorefter de skiftede over til at have den med. Det synes jeg bare det var lidt sjovere  Icon_e_biggrin1
[-]
  • Miwes
Svar
Som Kim er inde på så ser jeg også dine videoer,
Ikke fordi vi generelt deler smag (fedt Icon_Up ) eller økonomiske sindelag til det at købe/sælge.

Nej det der gør at jeg ser dine videoer er at jeg syntes du udviser en ægte entusiasme
og er du åben omkring din tilgang med til og fra valg omkring urene,
Hvilke jeg kun kan have respekt over for.

Jeg har kigget lidt "indenfor" i de andre emner du laver videoer omkring
Og der syntes jeg at kunne se den samme entusiasme Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Enig med Kim og Jacob.

Det handler om passion.. Og det har du 100%
Mvh Kim 
Svar
Mange tak for de pæne ord Icon_Up

Jeg er en ægte entusiast og dedikeret samler, i hvert fald i perioder og altid på jagt efter nyt eller nye emner.

Sidst blev det minidisc der fik en ordentlig omgang opmærksomhed og lander så en større mængde, men det vigtigste er at min interesse fører til en fordybelse i emnet og det er sjovt.

Til tider er jeg så produktiv at det går helt over gevind og jeg er mester i at skabe hyldemeter efter hyldemeter af materialer og fotos, så som lærer og underviser har jeg godt nok været fremme i rækkerne når der skulle arbejdes med udvikling af materialer.

Min stærkeste side er nok at holde aftaler og hvis jeg lover noget finder du ikke mange der når mig til sokkeholderne, jeg går gennem ild og vand, for at holde en aftale.

Jeg startede med mine videoer som et eksperiment og i dag har det fanget sig selv i halen og jeg er blevet helt afhængig af det, men altid med en ærlig mening omkring det jeg ligger op og nyder mit slow tv, som jeg ynder at kalde det.

Mine ure gennem tiden har jeg haft det sjovt med og den økonomiske side dumper jeg fælt med, men når jeg mister interessen for noget, så bliver det "ligemeget" og smutter videre til familie eller venner, som så kan glæde sig over det. Min kære Ven Claus fra CT-Watches har bestemt også været forbi mange gange og hente en ordentlig stak kasser med ure, når der er blevet skiftet ud, men det har jeg altid haft det fint med og man kan vel kalde mig en trofast kunde.

Det store spørgsmål er så om jeg har nået målet med min rejse i denne verden af ure....og svaret er nej jeg mangler faktisk noget før den er til ende.

Jeg har aldrig prøvet et Omega Speedmaster og det vil jeg ønske mig en dag, så når det rigtige er der og jeg har penge til det eller et stort skifte mellem samling og et speedmaster kom på tale, så ville jeg gerne nå sådan en klokke inden jeg bliver for gammel.

Sikke en masse snak herfra, men i kender mig efterhånden Icon_Up

Svar
Hvad er dit udstyrs set-up når du skyder vids?
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)