27-05-2013, 02:45 PM
Bedst til prisen eller troværdighed?
Afledt af div. Rabat tråde og en forventet billigste pris på et ur, Købe fra Italien osv., tråde der ofte kommer op, så kommer her lidt tanker som jeg har gjort mig gennem tiden.
I starten af min ur-interesse, handlede jeg en del på nettet. Prisen var meget afgørende, især fordi videresalg var det primære formål. Kunne jeg spare 1, 2 eller 5% på et i forvejen nedsat ur, gjorde jeg det.
På et tidspunkt faldt jeg for et Tag Heuer (Tiger Woods golf ur – mener jeg at det var)
Jeg mailede lidt frem og tilbage med sælger, en flink mand fra Italien. Alt virkede fornuftigt, dog var prisen alligevel så god at jeg EFTER at have overført pengene, kom meget i tvivl om det nu var for godt til at være sandt. Jeg fik sendt nogle ”close up” fotos og dem sammenlignede jeg andre fotos fra nettet, da blev jeg så meget i tvivl om det var ægte, så jeg ville springe fra.
SKIDT når jeg havde bank overført……. Stilhed et par dage…. Jeg vender tilbage.
Jeg har haft et par handler om Panerai ure med en anden Italiensk mand. Alting lutter perfekte handler begge veje. Vi mailede af og til sammen om alt og intet. Senest købte jeg et ur, som han kørte 2 ½ time, for at aflevere til min mor, som var på ferie i ”nærheden” – service. Jeg har set fotos af Kone og børn osv. Han samler Panerai ure og er ansat ved Politiet i den afdeling der har med kopi varer at gøre. Har ikke talt med ham i nogle år nu, men det gjorde jeg omkring den handle med Tag Heuer uret….
Tilbage til Tag Heuer ”Tiger wood” uret. Overførte penge, ”muligt” kopi ur liggende i Italien, svært ved at få pengene retur….. Min daværende gode ven, sendte sælgeren en mail og få dage efter havde jeg mine penge. Sendte naturligvis en god flaske vin for hjælpen Jeg er 7-9-13 aldrig blevet snydt. Lucky me
Risikoen ved at købe et nyt ur, på nettet og spare %er, er heldigvis lille. Men den er der. Nu er Italien ikke kendt for sin bedste side, når det gælder ærlighed.
Så et lille tænkt eksempel: Finder et nyt Rolex XXX, alt er nyt, der er plastik på uret osv. Man ”spare” 12% hvilket kan være mange gode tusindvis af Danske kroner.
Man modtager uret, alt ser ud som det skal. Man er lykkelig ejer og har givet mindre end andre man kender, FEDT. Efter et stykke tid, går det i stykker – en lidt mindre ting, men det virker ikke.
Man smutter til Klarlund afleverer uret sammen med garanti kortet. MEN hov Klarlund (kunne også være en anden Rolex AD) opdager at garanti kortet ikke er udfyldt korrekt og afviser at tage det ind til garanti rep., men vil gerne tage det ind til ”kunden betaler rep.”
Ovenstående om Rolex er et TÆNKT eksempel, men kunne være sandt.
Historien kunne ende lykkeligt, med at den Italienske forhandler får det ned og laver det og udfylder det manglende på kortet. Alle er glade. MEN det kunne også ende galt, de vil ikke kendes ved sagen, dit eget problem osv. ALT det bøvl for xx%....
Jeg er sikkert blevet gammel og sær – så har jeg selv sagt det. Men jeg nyder at handle lokalt.
Er det i en fysisk butik, går jeg ind, får jeg en god service og vi enige om en pris, så handler jeg. Nogle gange er det ikke altid prisen der er afgørende, men totaloplevelsen og aftersales service.
Den lille snak, hvor jeg som kunde er i centrum. Mine behov bliver belyst og afdækket ol. Føler jeg den oplevelse så handler jeg. Snakker vi brugte ure, så er det bestemt også en tillidssag.
Jeg kunne lige nævne Peter Halse. Da jeg skulle handle mit Speedmaster, tjekkede jeg at den var på lager, han gav mig en pris og jeg tog derned. Jeg fik en snak, tilpasset lænken, fik lidt gode råd og så videre. Alle ved at Peter giver en god pris, HVIS han kan. Jeg følte ikke trang til at dobbelttjekke prisen, for jeg stoler på at Peter gav det, på givne tidspunkt bedste pris for mig og Peter selv (en god handle er den, hvor begge parter er tilfredse) Jeg ville have det dårligt hvis jeg skulle stå og presse ham yderligere.
Det er også dejligt at en anden har været så venlig at tage den første afskrivning, for mig, så jeg kan få drømmeuret lidt billigere. Der er få udenlandske ”brugt handlere” jeg tør handle med. Men jeg vil helst handle lokalt. Så når jeg skal fristes, så kigger jeg hos vores egne små ”butikker”. De er nemlig ikke bare forhandlere, men de er TOSSER og byder gerne på en kop kaffe og en lille snak mens man bestemmer sig.
Hvis du er nået hertil, så det jeg prøver at sige, selvom det blev lidt langt, er at jeg handler oplevelsen samt troværdigheden fremfor at spare xx%.
Blot min mening.
Afledt af div. Rabat tråde og en forventet billigste pris på et ur, Købe fra Italien osv., tråde der ofte kommer op, så kommer her lidt tanker som jeg har gjort mig gennem tiden.
I starten af min ur-interesse, handlede jeg en del på nettet. Prisen var meget afgørende, især fordi videresalg var det primære formål. Kunne jeg spare 1, 2 eller 5% på et i forvejen nedsat ur, gjorde jeg det.
På et tidspunkt faldt jeg for et Tag Heuer (Tiger Woods golf ur – mener jeg at det var)
Jeg mailede lidt frem og tilbage med sælger, en flink mand fra Italien. Alt virkede fornuftigt, dog var prisen alligevel så god at jeg EFTER at have overført pengene, kom meget i tvivl om det nu var for godt til at være sandt. Jeg fik sendt nogle ”close up” fotos og dem sammenlignede jeg andre fotos fra nettet, da blev jeg så meget i tvivl om det var ægte, så jeg ville springe fra.
SKIDT når jeg havde bank overført……. Stilhed et par dage…. Jeg vender tilbage.
Jeg har haft et par handler om Panerai ure med en anden Italiensk mand. Alting lutter perfekte handler begge veje. Vi mailede af og til sammen om alt og intet. Senest købte jeg et ur, som han kørte 2 ½ time, for at aflevere til min mor, som var på ferie i ”nærheden” – service. Jeg har set fotos af Kone og børn osv. Han samler Panerai ure og er ansat ved Politiet i den afdeling der har med kopi varer at gøre. Har ikke talt med ham i nogle år nu, men det gjorde jeg omkring den handle med Tag Heuer uret….
Tilbage til Tag Heuer ”Tiger wood” uret. Overførte penge, ”muligt” kopi ur liggende i Italien, svært ved at få pengene retur….. Min daværende gode ven, sendte sælgeren en mail og få dage efter havde jeg mine penge. Sendte naturligvis en god flaske vin for hjælpen Jeg er 7-9-13 aldrig blevet snydt. Lucky me
Risikoen ved at købe et nyt ur, på nettet og spare %er, er heldigvis lille. Men den er der. Nu er Italien ikke kendt for sin bedste side, når det gælder ærlighed.
Så et lille tænkt eksempel: Finder et nyt Rolex XXX, alt er nyt, der er plastik på uret osv. Man ”spare” 12% hvilket kan være mange gode tusindvis af Danske kroner.
Man modtager uret, alt ser ud som det skal. Man er lykkelig ejer og har givet mindre end andre man kender, FEDT. Efter et stykke tid, går det i stykker – en lidt mindre ting, men det virker ikke.
Man smutter til Klarlund afleverer uret sammen med garanti kortet. MEN hov Klarlund (kunne også være en anden Rolex AD) opdager at garanti kortet ikke er udfyldt korrekt og afviser at tage det ind til garanti rep., men vil gerne tage det ind til ”kunden betaler rep.”
Ovenstående om Rolex er et TÆNKT eksempel, men kunne være sandt.
Historien kunne ende lykkeligt, med at den Italienske forhandler får det ned og laver det og udfylder det manglende på kortet. Alle er glade. MEN det kunne også ende galt, de vil ikke kendes ved sagen, dit eget problem osv. ALT det bøvl for xx%....
Jeg er sikkert blevet gammel og sær – så har jeg selv sagt det. Men jeg nyder at handle lokalt.
Er det i en fysisk butik, går jeg ind, får jeg en god service og vi enige om en pris, så handler jeg. Nogle gange er det ikke altid prisen der er afgørende, men totaloplevelsen og aftersales service.
Den lille snak, hvor jeg som kunde er i centrum. Mine behov bliver belyst og afdækket ol. Føler jeg den oplevelse så handler jeg. Snakker vi brugte ure, så er det bestemt også en tillidssag.
Jeg kunne lige nævne Peter Halse. Da jeg skulle handle mit Speedmaster, tjekkede jeg at den var på lager, han gav mig en pris og jeg tog derned. Jeg fik en snak, tilpasset lænken, fik lidt gode råd og så videre. Alle ved at Peter giver en god pris, HVIS han kan. Jeg følte ikke trang til at dobbelttjekke prisen, for jeg stoler på at Peter gav det, på givne tidspunkt bedste pris for mig og Peter selv (en god handle er den, hvor begge parter er tilfredse) Jeg ville have det dårligt hvis jeg skulle stå og presse ham yderligere.
Det er også dejligt at en anden har været så venlig at tage den første afskrivning, for mig, så jeg kan få drømmeuret lidt billigere. Der er få udenlandske ”brugt handlere” jeg tør handle med. Men jeg vil helst handle lokalt. Så når jeg skal fristes, så kigger jeg hos vores egne små ”butikker”. De er nemlig ikke bare forhandlere, men de er TOSSER og byder gerne på en kop kaffe og en lille snak mens man bestemmer sig.
Hvis du er nået hertil, så det jeg prøver at sige, selvom det blev lidt langt, er at jeg handler oplevelsen samt troværdigheden fremfor at spare xx%.
Blot min mening.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!