Forsikring af pakker til udlandet
#1
Hej

Jeg er ved at undersøge hvordan jeg får sendt et ur til udlandet. Det er ikke så svært at finde et firma som vil sende en lille pakke, det kan PostDanmark gøre uden problemer. Men jeg vil selvfølgelig gerne ha' forsikret mit ur, og så forandre billedet sig helt.

Det eneste jeg har kunnet finde er DHL, men de tager sig godt betalt med en pris over de 2k. Andre firmaer vil kun forsikre op til f.eks. 5k og det er ikke helt nok. Tilsyneladende er der nogle forsikringsselskaber som tilbyder at dække forsendelser, men mit selskab er desværre med på den vogn.

Ved nogen af jer hvordan jeg får sendt et ur, forsikret for 30k, til feks England? Hvis i har konkret viden om et firma vil det være perfekt, jeg har undersøgt DHL, TNT, UPS, GLS, Post Danmark mm.

Mvh
Henrik
Svar
#2
Jeg snakkede med en dame fra DHL her i sidste uge, og hun sagde at det kostede 550kr (2-3dage). for en pakke (ca. 2kg) sendt til Paris med land transport og 1100kr med fly! (overnight) Og så kostede forsikringen 1% af den værdi som uret skal forsikres for!
Simon Hedegaard
Svar
#3
Jeg har pløjet dem alle igennem og KUN DHL kan sende ure og smykker forsikret for privatpersoner, så det er bare at hoste op......
Svar
#4
Hedegaard Skrev:Jeg snakkede med en dame fra DHL her i sidste uge, og hun sagde at det kostede 550kr (2-3dage). for en pakke (ca. 2kg) sendt til Paris med land transport og 1100kr med fly! (overnight) Og så kostede forsikringen 1% af den værdi som uret skal forsikres for!
Jeg skal vist ha' talt med DHL igen for det var en helt anden pris jeg fik. Er det som privat person du fik den pris?
Svar
#5
henrik Skrev:
Hedegaard Skrev:Jeg snakkede med en dame fra DHL her i sidste uge, og hun sagde at det kostede 550kr (2-3dage). for en pakke (ca. 2kg) sendt til Paris med land transport og 1100kr med fly! (overnight) Og så kostede forsikringen 1% af den værdi som uret skal forsikres for!
Jeg skal vist ha' talt med DHL igen for det var en helt anden pris jeg fik. Er det som privat person du fik den pris?

Jeps! Ringede til dem her i torsdags, da jeg selv står og skal have sendt et ur til udlandet...
Simon Hedegaard
Svar
#6
Men husk, at Rolex til USA meget ofte ender i problemer, da Rolex USA ikke tolererer "parellel" import.

Jeg måtte således opgive, at sende et Rolex til Miami...
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)