Rolex 114060 - Planet Ocean XL
#21
Hvis jeg kender dig ret Kenn, så kommer det ikke til at fungere med et 40mm.

SDDS eller den nye Explorer vil være bedre bud til dig.

Sendt med Tapatalk2
Svar
#22
Jeg er ret sikker på, at du har ret, Kim. Blev bare lidt betaget af den simple skive på 114060, da jeg - igen - kiggede på den. Og så har jeg nok en tendens til at lade mig rive med, når jeg kigger på billeder af flotte ure og læser anmeldelser Icon_e_biggrin1
Svar
#23
Sociologen Skrev:........så har jeg nok en tendens til at lade mig rive med, når jeg kigger på billeder af flotte ure og læser anmeldelser Icon_e_biggrin1
Icon_+1

Gode billeder frister altid...
Svar
#24
Du er ikke alene Icon_e_wink

Sendt med Tapatalk2
Svar
#25
KimT Skrev:Du er ikke alene....
.....der er en der følger dig

Undskyld, det er snart weekend Icon_flov
Svar
#26
Jeg skal bare have et ur over 40mm ellers føler jeg det er for lille og 42-44 er min komfort zone,
men da jeg i en kort periode havde den nye sub fandt jeg den super behagelig at gå med og jeg syntes den passede mig fint,
mit JLC var 41,5 og den fandt jeg heller aldrig for lille.

Det handler som nævnt om smag og behag men går du lige fra et stort ur,
så tænker man pr automatik sikke lille det er tror jeg.

Personlig syntes jeg som Kim at det er en DSer du skal sigte efter Kenn Icon_e_wink
men jeg er ret sikker på at den nye sub også vil overraske dig positivt på armen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#27
Dette med diameteren er noget pudsigt noget. Det bør ikke være den afgørende parameter.
Her er et billede jeg tog for noget tid siden. Bemærk hvor meget skivens størrelse og kransens farve spiller ind når man skal vurdere størrelsen. Også hornenes tykkelse og længde betyder noget.

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#28
Jeg har ikke billeder af en PO Kenn men måske kan du bruge disse. Mindste først, 40mm>47mm:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Den Mission Earth var bare lækker men jeg synes den var for stor, især på tværs af armen.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#29
Tak for billederne ;) Super lækre ure (i hvert fald de fire dørste ;)). Jeg synes, at sub og exp passer dig perfekt, Klaus. Og klæder dig rigig godt. Gad fodt det passede mig lige så godt. Ligeledes er jeg enig i, at ME ser stor ud til din arm. DS er bare lækker. Jeg må forbi Klarlund, når jeg engang får lidt tid. Og så må jeg prøve, om jeg kan spare lidt gryn sammen og/eller sælge et af mine ure.

Vi har vist 'diskuteret' skivens størrelse adskillige gange, og jeg kan godt 'leve' med en mindre skive, hvis kransen er stor, så uret samlet set er relativt stort. Men der er ofte sammenhæng mellem skivestørrelse og urets ditto.

Et eksempel på en lille skive pg et stort ur et mit gamle kvartsur, som jeg gik med en årrække, før jeg begyndte at interessere mig for mekaniske ure.

İmage
Svar
#30
og her ser du nye versus gamle Sub. Begge 40mm Icon_e_biggrin1

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)