Rolex 114060 - Planet Ocean XL
#1
Jeg har tidligere kigget på Rolex 14060, men har desværre fundet uret for lille til mig, jf. følgende billede, hvor jeg prøvet et sub:

İmage

Flere har skrevet om, at den nye version af uret, dvs. 114060, er større på armen pga kassen.

Jeg er til større ure og er bekendt med, at 114060 'kun' måler Ø40 mm, men måske en det kan 'bruges' alligevel. For at få en fornemmelse for størrelsen vil jeg lige høre, om nogen af jer - tilfældigvis - har et billede liggende af et Rolex 114060 ved siden af et Planet Ocean XL? (Det kan jo være, at jeg er heldig Icon_e_biggrin1 ) I bekræftende tilfælde må I meget gerne poste Icon_e_wink

EDIT: I stedet for billedsammenligning med et 114060, kan sammenligningen ligeså godt være med fx en sub i den 'nye' kasse (fx 116610).
Svar
#2
Vanesag, den der med størrelsen.
Efter alle de der kæmpe gryder, du ejer, kan jeg godt forstå at en Sub virker lille.
I flg. billedet i din post - uret er det slet ikke !
Men det kræver nok en pæn tilvænning Icon_e_wink
Held og lykke - vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#3
Tak, John. Det, der fik mine tanker henledt på Rolex, var, at jeg i forgårs mødtes med en tidligere gymnasiekammerat, som jeg ikke havde set i mange år, og minsandten om han ikke bar et GMT med pepsikrans og godt med patina (købt for omkring syv år siden til 18.900 kr).

Mht størrelsen har du måske ret, men jeg er nu mest til ure, der føles store - og ser store ud - på armen :D

God ferie i det græske (mit yndlingsland efter at have arbejdet på Kos en sommer for 13 år siden).

Her et gammelt billede, hvor jeg prøver et andet 40 mm Rolex:

İmage
Svar
#4
Smag og behag, kan jo som bekendt ikke diskuteres - men min ærlige mening er, at de to viste ure (SUB og Daytona) ser meget mere harmoniske ud på din arm, end én eller anden "ishockey-puck" !! Icon_e_wink

Der er ganske få ure, i min smag, der har et design, der kan bære at uret er meget stort - Panerai f.eks. ............... alt for mange ure i dag er store bare for at være store, uden at designet skaber harmoni med størrelsen Icon_e_sad

Men det er jo så altså bare min mening............... Icon_e_ugeek
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
pbr Skrev:Men det er jo så altså bare min mening............... Icon_e_ugeek
.... og den har du selvfølgelig lov til at have Icon_e_wink
Svar
#6
Claus Tukjær Skrev:
pbr Skrev:Men det er jo så altså bare min mening............... Icon_e_ugeek
.... og den har du selvfølgelig lov til at have Icon_e_wink


Ha ha ........ ja, det er jo det dejlige ved meninger - de er helt personlige og folk behøver ikke at være enige !! Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#7
Icon_+1
Svar
#8
Kenn prøv lige at tage ind til Klarlund og prøv en Explorer II i 42 mm, den fylder en del mere på armen end en 40 mm Sub. Jeg er super glad for min sortskivede version. Nedenfor kan du se størrelses forskellen på en 40 mm Sub og 42 mm Explorer II ganske vidst med hvid skive, men det giver alligevel en god indikation af størrelses forskellen.

Her er mit ur:

İmage

İmage

Og her Sub og Explorer II:

İmage
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#9
Ja, 'passende størrelse' er meget subjektivt og vaneafhængigt. Tidligere var jeg kun til store og tunge ure. Nu skal de bare være store (mit pam305 er 47 mm stort, men ikke særlig tungt qua gummirem og titaniumskasse).

Jeg har kigget lidt på den 42mm hvidskivede Explorer, Lars. Den ser ret cool ud, synes jeg. Jeg har desuden aldrig ejet et GMT-ur. Hvis jeg skal købe et Rolex vil dog betyde, at jeg skal af med mit Steelfish (som jeg igen er blevet ret glad for) OG mit Planet Ocean, hvilket jeg måske også er villig til - eller spare en del mere op. Men stigningen i Rolex' priser er vist højere, end min opsparingshastighed :)
Svar
#10
Jeg synes altså også, at den hvidskivede Explorer II er voldsomt fed! Her er de begge to:

İmage
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)