DAGENS UR
Det er SÅ meget en vanesag - jeg har altid haft store ure. Indtil jeg fik Grand Seiko, så var mit mindste ur nogensinde, mit IWC Portuguese på 41mm (og det virker større pga. designet). Så fik jeg Snowflake på 41mm og nu er begge mine Grand Seiko 40mm. Nu er det faktisk de andre ure, som virker (for) store. Iøvrigt fine prøve-/låneure du har fundet :-D

(01-06-2019, 06:36 PM)Henrik A Skrev: Ønsker mig et dress ur, men meget i tvivl om jeg kan passe et 40mm ur. Så er det fint at man kan låne lidt udstyr
Efter lidt tid, når øjnene lige har vendet sig lidt til et mindre ur, er det som om at det måske nok kan gå.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
[-]
  • Henrik A, Larsb
Svar
Jeg nyder både store ure og mindre ure.

Det kommer helt an på hvordan det føles på armen. 

Mit Marinmaster 600 er 46mm og sidder perfekt. Føles på ingen måde for stort.

Min personlige nedre grænse er nok omkring de 40mm.
Mvh Kim 
[-]
  • Henrik A, Larsb
Svar
Jeg gik i mange år med et 44mm Panerai, og havde det godt med det. Nu er urene blevet lidt mindre, og jeg kan godt komme ned på 36 mm uden problemer.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • Henrik A
Svar
Jeg vil mene at nedre grænse for mig er Ø43 mm, og det største jeg har prøvet er Ø55mm, så alt efter design ligger jeg mig fint omkring de 44mm. Ved vintage er der ofte tale om de små størrelser og så kan man nærme sig 36-37, men der er jo også små håndled, så fair nok. Det Astron jeg har på 47mm virker slet ikke så stort endda og kan bæres af mindre håndled.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Henrik A
Svar
Jeg er gået ned i en 39mm i dag. Vanvittigt kedeligt ur på papiret, men det kan bare et eller andet for mig. Enkelheden og skiven har noget "ægte", ærligt og nobelt over sig.

İmage

-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jeg har længe ønsket at arbejde mig lidt ned i størrelse. Jeg syntes at det er pænere og langt mere elegant når manden kommer med uret og ikke omvendt;-)

Når det så er sagt har jeg et tykt håndled(20cm) og er en stor mand, så et 40mm ur er stadig lidt en udfordring for mig. Men nu er det jo et dress-ur jeg går og kigger lidt efter, så måske netop derfor ville det blive en ok løsning.

Jeg kigger efter: Milgauss m/blå skive, DJ41 m/blå skive og jubilee eller daytona two tone alle omkring de 40mm, bliver det for småt, kunne en sky-dweller komme i tale.

Der skal spares op, så samtidig går jeg og overbeviser mig selv om at jeg bestemt ikke behøver et Omega Seamaster Diver 300m i blå, den som John viser her på siden. Men i ved jo hvordan det er;-)
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Mit håndled er 18cm og mit mindste ur er Tudor Submariner på 39mm

Jeg synes det sidder fantastisk og er smukt på både lænke og Erika rem.

İmage
Mvh Kim 
Svar
(02-06-2019, 10:22 AM)phrede Skrev: Jeg er gået ned i en 39mm i dag. Vanvittigt kedeligt ur på papiret, men det kan bare et eller andet for mig. Enkelheden og skiven har noget "ægte", ærligt og nobelt over sig.

Jeg må giver dig 100% ret, dit valg her er lige i skabet, enkelt, stilfuld, fuldbalance i uret layout og smukt!

Jeg linker lige her til en fyr, i måske allerede kender fra you tube. Han har et 36mm explorer på, som imho passer ham perfekt, enkelt og stilrent ur, men bliver lidt mobbet i miljøet med at han har et dame ur på. Det skid.. han højt og flot på, og går med det der passer ham. respekt!

https://www.youtube.com/watch?v=Ug3ZA1_vPas&t=466s

(02-06-2019, 10:34 AM)Avantismo Skrev: Mit håndled er 18cm og mit mindste ur er Tudor Submariner på 39mm

Jeg synes det sidder fantastisk og er smukt på både lænke og Erika rem.

Det spiller 1000%, den Tuder klær dig så smukt!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • phrede
Svar
Dagens ur hos mig er der nok ingen overraskelser i !  Icon_smil

Men historien bag dette billede er en anden - mit CWC SBS har måttet "lade livet" i min urkasse og giver nu en anden bruger herinde urglæde (forhåbentlig)  Icon_smil

Vi fandt ud af, at vi havde gensidige (eller måske nærmere krydsende) interesser - han var interesseret i mit SBS og jeg var interesseret i hans Hasselblad 500cm kamera med Zeiss Planar 80mm f/2.8  Icon_e_biggrin1

Så min nyerhvervelse er med sine heftige 1.488 gram lidt for stor og tung til min urkasse, hvilket dog nok er godt det samme, idet det jo ikke er et ur  Icon_blink  Icon_blink

Tillykke til Sweeperdk med nyerhvervelsen og tak for byttehandelen Icon_party  Jeg håber du får ligeså stor glæde af SBS som jeg havde (indtil jeg fik mit Aerospace Evo  Icon_blink )

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tag Heuer Autavia som er i min foretrukne størrelse Ø42 mm. Havde et 45,5 mm. PO. Den var desværre for stor og “toptung” hvis i forstår... De andre ure jeg har er også 42 mm. Så det må passe på min 18 cm. arm.
God søndag til alle.İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)