Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
God taktik som jeg også selv plejer at benytte mig af,
I dag kommer det helt an på det aktuelle ur/tilbud.
Night modellen syntes jeg spiller max på gummi og tekstil,
Derfor vil jeg intet problem have med at give afkald på lænken,
Så betaler jeg heller ikke for noget som jeg reelt ikke får brugt.
Men når lænken er et must så ville jeg går efter et sprit nyt til 22k,
https://www.chrono24.dk/breitling/aerosp...704193.htm
Hvis det krævede at der blev klemt lidt flere knaster sammen før jeg trykke på køb,
så gjorde jeg hellere det da jeg mener de sidste penge er givet ekstremt godt ud.
Lænker selv i titanium viser også hurtig brugstegn,
og med den lille pris forskel der er på brugt og nyt på chrono24 ville det for mig være en no brainer.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
(05-05-2019, 04:39 PM)Stensbjerg Skrev: Men når lænken er et must så ville jeg går efter et sprit nyt til 22k,
.........
Hvis det krævede at der blev klemt lidt flere knaster sammen før jeg trykke på køb,
så gjorde jeg hellere det da jeg mener de sidste penge er givet ekstremt godt ud.
Havde jeg haft muligheden for det, ville det helt klart være den umiddelbart fornuftige løsning - men der er immervæk en prisforskel på 6-7000 kr. på denne option og de ure, jeg pt. forhandler om, hvilket jeg ikke har mulighed for, desværre.
Status på mit urkøb er pt. at jeg har smidt den hollandske sælger på porten og valget står nu mellem en Avantage på 2008 (det år hvor jeg startede i Flyvertaktisk Kommando) fra en østrigsk sælger, der står stort set som ubrugt. Sælger er meget tillidsvækkende og svarer hurtigt og beredvilligt på alle spørgsmål.
Der overfor står en portugisisk sælger, der har et Evo fra 2015, der ligeledes er i super fin stand og som også svarer hurtigt. Dette ur er godt en tusse dyrere end Avantagen, men det skal ikke være det ultimativt afgørende.
Begge ure kommer med boxe og alle papirer og hangtags m.v.
Så nu har jeg fundet frem til 2 tillidsvækkende sælgere og står så igen ved valget mellem Avantage eller Evo og kan ikke helt bestemme mig !
For H****** det er sgu ikke altid nemt at være urtosse !!!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Venter i spænding...
Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
Uuuuh...spændende, men det er lidt af et dilemma :-). Det er lidt sjovt at have noget fra en mærkedag - omvendt er det andet 7 år nyere. Det er alligevel også en slat. Men hvis du siger, at det fra 2008 står stort set ubrugt, så ville jeg hoppe på det. Men jeg er muligvis også farvet af, at jeg synes det er Avantage, som er det pæneste :-)
•
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
(05-05-2019, 08:39 PM)pbr Skrev: Så nu har jeg fundet frem til 2 tillidsvækkende sælgere og står så igen ved valget mellem Avantage eller Evo og kan ikke helt bestemme mig !
Haha, det er sgu noget af et dilemma, du har rodet dig ud i der.
Måske kan Mads & Monopolet hjælpe?
Edit:
Jeg er glad for at det ikke er et valg, jeg skulle tage. Begge er flotte!
•
(05-05-2019, 08:45 PM)Avantismo Skrev: Venter i spænding...

OK, nu kan jeg endelig udløse spændingen (også i forhold til mig selv) !!
Jeg har netop bestilt og betalt et Breitling Aerospace Evo fra 2015 fra den portugisiske sælger. Jeg fik forhandlet prisen lidt ned, så den var på nogenlunde samme niveau som Avantagen - 16K incl. forsendelse og betaling via Chrono24´s Escrow service.
Det som nok gjorde udslaget var at jeg gik med hvad jeg kendte - som mange af jer ved, har jeg før haft et Evo, blot med grå skive, som jeg var rigtig glad for. Derfor var Evo´en med sort skive det sikre valg.
Avantagen er super flot og det eksemplar jeg overvejede var i exceptionel stand - men jeg havde svært ved at forestille mig uret på min arm, idet jeg aldrig har set en Avantage på andet end billeder af uret på andres arme.
Jeg skal ikke afvise, at spørgsmålet om urenes alder også har spøgt lidt i min beslutning, men det har ikke været det afgørende - navnlig ikke da Avantagen var i den stand, den var.
Men her kommer et par af sælgers billeder af det ur, jeg har købt - remmen der er vist følger med (dog ikke lige min kop the) plus 2 ekstra led til lænken. Forventet levering iflg. Chrono24 mellem den 10 og den 13 maj, så nu er der startet et nyt "waiting game", men dog denne gang med bevidstheden om, at der er noget konkret at vente på !!
(PS: Så nu kommer der snart nogle af mine andre ure til salg - og Kim/Avantismo, der er jo så altså et exceptionelt flot Avantage til salg fra en super sympatisk sælger i Østrig  !!)
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Fedt valg Peter det ligner en god handel hvor køber og sælger er tilfreds
Stort tillykke med uret som jeg syntes er den rigtige model.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
FANTASTISK - stort tillykke med indkøbet  Jeg synes godt nok man får meget ur for pengene.
Så er der kun ventetiden tilbage :-)
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Som stor fan af Breitling glæder jeg mig over dit indkøb og kan godt forstå dit valg, så tillykke med det og skal vi så lige få uret hjem og det første må være at skifte til lænken hurtigst muligt
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
(05-05-2019, 09:55 PM)Miwes Skrev: ......... det første må være at skifte til lænken hurtigst muligt 
Lige præcis !!
Tusind tak, Michael og alle i andre, der har haft tålmodighed og overbærenhed til at lytte til/læse om mine kvaler på vejen mod valget !!
/Peter
•
|