Ur som arvestykke
Hej alle

Min højt elskede farfar er desværre død. Jeg har derfor for nylig arvet et ur fra ham. Uret havde min farfar arvet fra min oldefar. Så uret har altid været i min familie - og det må jeg sige giver en meget special følelse når man holder det i hånden.

İmage

İmage

Uret er også et af de ure jeg kan huske fra jeg var lille og har nok også været en stor medvirken til at min interesse for ure startede.

Uret har masser af patina og misfarvet skive - men hvad gør det?

Her i sollys:
İmage

Jeg kunne dog godt overtales til at pudse glasset lidt Bortset fra det så er det helt perfekt i mine øjne og vil blive i min besiddelse indtil jeg engang dør...

Bagsiden er også smuk:
İmage

Har i andre et/nogle ure som er et arvestykke?

Mange hilsner
Danny
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Smukt - og det gør altså noget ved et ur at der er knyttet minder til det.

Jeg har to ure, som jeg har arvet efter min far, begge fra Jaeger-LeCoultre.

Det ene er et Memovox Speedbeat E873 i guld og karakteristisk design fra de sene 70ere/tidlige 80ere

İmage

Det andet er et Polaris fra 1967 med de karakteristiske tre supercompressor kroner og det høje plexiglas

İmage

Og her er de sammen. Meget forskellige, men med fælles DNA i form af memovox alarm-funktionen

İmage

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
Jeg har desvære ikke nogle arvestykker, men det får min søn.

Og fin historie :-)
Svar
Great story.Money cannot buy a watch like this.I never inherited a watch,
but my son will.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(25-04-2019, 03:16 PM)cfnissen Skrev: Smukt - og det gør altså noget ved et ur at der er knyttet minder til det.

Jeg har to ure, som jeg har arvet efter min far, begge fra Jaeger-LeCoultre.
Det må man sige - jeg må indrømme at jeg kneb en tåre da jeg trak uret op og det sprang igang, her første gang efter hans død... Det giver en helt speciel “forbindelse” til en ting som jeg ikke har prøvet før.

Virkelig smukke JLC ure du har arvet - din far må også have gået meget op i ure

(25-04-2019, 04:09 PM)KimT Skrev: Jeg har desvære ikke nogle arvestykker, men det får min søn.

Og fin historie :-)

Det lyder til at mange urtosser har en ide om at give ure videre til deres børn, mig selv inklusiv, da jeg har købt et ur i mine børns fødselsår, som de kan få/arve når de engang bliver voksne (hvis de ønsker det) - og tak

(25-04-2019, 05:21 PM)willy Skrev: Great story.Money cannot buy a watch like this.I never inherited a watch,
but my son will.

Mange tak - og ja det er korrekt, et sådan ur som dette er uvurderlig i mine øjne
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • Daniel
Svar
Det er et virkelig godt arvestykke, og jeg ville ligesom dig kun polere glasset og få værket renset og smurt. Patinaen er en del af urets historie, og da det også er din historie, må den ikke gå tabt.

Jeg har selv et gammelt mørbanket Tissot, som jeg arvede efter en onkel, da jeg var en lille dreng. Det skal heller ikke pusses og poleres.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, Daniel
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)