Gætteleg - nyt ur på vej ! :-)
Det er letsindigt at åbne Ebay sent på aftenen - det er endt med, at jeg endnu en gang har et ur på vej og dermed er der grundlag for endnu en af disse små gættelege !! 

Standard igangsætter ledetråde - uret er automatisk, med inhouse værk og er i den klassiske "Submariner" størrelse (sådan cirka - vist nok)  Icon_smil

Og så får I ikke flere ledetråde i denne omgang, udover dette lille billede  Icon_smil

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej Peter

Jeg tænker "Pingo" når jeg ser den flaske Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Med den flaske må det være et Citizen nu skriver du jo ikke om flasken er en del af det ur du har landet,
så jeg skyder på denne https://www.chrono24.dk/citizen/citizen-...773541.htm
den er sådan ca. i Sub størrelse Icon_e_biggrin1

Uanset hvad går man aldrig galt i byen med et ur fra dem, tillykke med det. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg er enig i Citizen - det her var et af de første lidt dyrere ure jeg købte (for snart 30 år siden i San Fransico) og det kom lige præcis i sådan en gul flaske :-)

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Jeg tænkte nok, at de fleste ville tænke "Pingo" som noget af det første, men sådan én har jeg allerede.

Det er korrekt gættet, at det er et Citizen - det er et nyt ur (i den forstand, at det ikke er et brugt ur), men modellen er ikke ny (modellen er i sin grundform mere end 10 år gammel) og uret har i sin oprindelige form bl.a. været udleveret til den Argentinske flåde og flere andre militærstyrker. Officielt er den aktuelle model som jeg har på vej en limited serie, men der er lavet så mange af dem, at den betegnelse næsten ikke giver mening.

Der er absolut ikke tale om et dyrt ur, men til gengæld et ur, der i mine øjne er indbegrebet af en mekanisk arbejdshest i dykker-udgave fra Citizen - og med et farvemæssigt elegant twist  Icon_smil

Her er det fulde billede, som jeg ovenfor bragte et udsnit af - bare rolig, jeg afslører snart hvad der er tale om  Icon_e_biggrin1  !

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • KimT, Stensbjerg
Svar
Et Citizen Promaster Fugu Asia LE ?
Svar
(24-04-2019, 11:15 AM)Møller Skrev: Et Citizen Promaster Fugu Asia LE ?

Et godt gæt - jeg var faktisk meget fristet af en Fugu, som ganske rigtigt er en LE af samme ur. Jeg er blot ikke så vild med de røde visere - jeg vil helst begrænse mig til rødt på skiven  Icon_blink

Nej, jeg må hellere gå til bekendelse og afsløre hvad det er jeg har købt - tror ikke, at uret kan berettige, at jeg trækker den længere.

Jeg skrev, at det var en limited edition og det var også, hvad den i sin tid startede ud som - men som jeg også skrev, så er der produceret så mange af dem efterhånden, at den betegnelse ikke giver mening længere for dette ur.

De fleste har set mig poste det samme ur herinde, blot i den oprindelige udgave med sort skive (NY0040-9E), som jeg er meget glad for. Til gengæld har jeg længe været fristet af udgaven med den smukke mørke dyb-blå sunburst skive med modelbetegnelsen NY0040-17L. Disse ure er i en prisklasse, der gør at man kan forsvare økonomisk at have begge ure.

Oprindeligt ønskede jeg at finde et af de sæt, der kom med både blå gummirem og lænke sammen i en slags mappe med lynlås - jeg kunne dog kun finde disse sæt med sort skive og efterhånden har jeg også vænnet mig så meget til at gå med ure på NATO remme, at jeg faktisk har det lidt svært med "tunge" ure på lænke  Icon_smil Desuden har jeg en aftermarket lænke på vej til den sorte alligevel  Icon_e_biggrin1

Men jeg skal nok ud at finde mig en pæn blå udgave af Erica´s Original til den lille ny på vej.

İmage
/Peter

[-]
  • Stensbjerg, whoa
Svar
Den syntes jeg også er pænere end Fugu
 jeg er selv helt vild med blåskiver og især Sunburst, glæder mig til og se det. Du er jo en haj til at tage billeder Icon_not
[-]
  • pbr
Svar
Uh, det er en flot blå skive Icon_smil
[-]
  • pbr
Svar
Super flot ur - jeg er nemlig også vild med blåt og sunburst skiver :-) Stort tillykke!
[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)