DAGENS UR
Dagens ur :-)
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Tror sgu’ også jeg bygger mig et pilot-ur. Det ser ud som om det har grebet om sig.

Hmmmm....

İmage

Så kom det til live

İmage

Så blev det til skive og visere

İmage

På med kassen

İmage

Og så er jeg med i klubben!

İmage

Claus

[-]
  • doxa300, HG, Larsb, Smilla
Svar
Dagens urİmage

via tapatalk
Svar
Det lykkedes.İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, doxa300
Svar
Endnu et ;-)

İmage
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
İmage

[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
Først vil jeg da ønske tillykke med de flotte ure i har samlet og så kunne jeg godt forestille mig at man bliver glad for uret også selvom det ikke er det dyreste af slagsen.

Ville i nu kunne servicere urene fremover og har man fået lyst til at lave et endnu mere kompliceret ur ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Larsb
Svar
(28-01-2019, 09:34 AM)Miwes Skrev: Ville i nu kunne servicere urene fremover og har man fået lyst til at lave et endnu mere kompliceret ur ?

Vi fik en rigtig god fornemmelse af, hvad det vil sige at samle et ur. Der er lang (lang!) vej til at kunne servicere et selv og jeg tror, at et simpelt håndoptræk i fornuftig størrelse kan holde en beskæftiget længe.
Men lyst? Absolut!!
mvh Jens
[-]
  • cfnissen, KimT
Svar
Denne dag var udelukkende "saml dit eget ur". Urmageren tilbyder "version 2" hvor man kommer til hans værksted og laver service på sit eget ur.

Planlægningen er allerede i gang (inde i mit hoved)
Svar
Og så er det i øvrigt kun for at prøve det, samt få en idé om hvordan og hvorledes. Jeg synes det er interessant og giver lidt mere forståelse for mekanikken, men ville aldrig selv prøve det på andre end det konkrete ur. Der er jo en grund til at urmagere tager en lang uddannelse.
[-]
  • cfnissen, Jens, Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 7 gæst(er)