Favoritten - del 2 - IWC
Star 
Favoritten - del 2 - IWC

Hvilket ur fra IWC - og kun IWC - er dit absolutte favorit-ur? 

IWC laver efter min mening mange fantastiske ting, men mit personlige favoritur fra dem er i den billige ende. Deres piloture har altid været den linje jeg foretrækker og det efterhånden gamle ref. 3717 er på alle måder lige mig. Jeg har haft det før og vil meget gerne have det igen   Icon_smil

İmage

Hvilket IWC er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 1 - Omega
[-]
  • Henrik A
Svar
Den er super lækker Kim, og en af mine ynglingsure. Her min 3777709
İmage

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
IWC er mit foretrukne mærke, og jeg har meget svært ved kun at vælge et favoritur. Piloturene er selvfølgelig helt centrale for IWC. Derfor har jeg også valgt et kult-ur, som er stamfar til alle senere piloture: Mark 11. Dette eksemplar har jeg fået serviceret i Schaffhausen, da det havde været under ukyndig behandling, før jeg købte det.
JKİmage

Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, longbear
Svar
Well, her er nogle stykker jeg går og drømmer om...alle billeder lånt på nettet.

1) IWC 3711 Der Doppelcronograph

Så cool og med den ratrappante funktion.

İmage

2) IWC Mark 12

Mark 11 er måske den reelt ultimative af denne model, men Mark 12 med dato og JLC værk kunne godt få plads på mit håndled.

İmage

3) IWC Aquatimer Jaques Costeau

Der er et eller andet urimeligt cool ved denne efterhånden gamle model. Den blå skive, de orange kontraster, den blå rem.

Ville også blive lukket ind med det samme, hvis det stod og bankede på.

İmage

Tak, Kim. Så fik du lige fyret op under drømmene. Suk.

Claus

Svar
(01-01-2019, 05:28 PM)cfnissen Skrev: 2) IWC Mark 12

Mark 11 er måske den reelt ultimative af denne model, men Mark 12 med dato og JLC værk kunne godt få plads på mit håndled.

İmage

Tak, Kim. Så fik du lige fyret op under drømmene. Suk.

Claus

Jamen du har da fuldstændig ret, Claus. Mark XII’eren er et fornemt ur med et super værk.
İmage

[-]
  • cfnissen
Svar
Uha uha.

Der er mange lækre ure, men kun et IWC, der overstråler alle de andre

Mit 3536 GST Aquatimer i titanium.

Trykker på ALLE de rette knapper.

İmage

På det seneste er Ingeniuer serien også vokset på mig.

Eneste grund til at jeg ikke har købt et semi ældre Ingenieur er økonomisk...

İmage
Mvh Kim 
Svar
(01-01-2019, 05:59 PM)jk Skrev: Jamen du har da fuldstændig ret, Claus. Mark XII’eren er et fornemt ur med et super værk.
İmage

Bum. Sådan skal det se ud. Så flot!

Claus

Svar
IWC er mit yndlingsmærke, det er rigtigt svært at vælge...

Jeg er, som flere andre, helt pjattet med pilot-urene. Min favorit i pilotserien er den klassiske Big Pilot. Ja ja, det er et stort ur (46 mm), men det spiller altså på armen, klassisk design og lækkert inhouse 7 dages værk:

İmage

Jeg er også vild med mange af de mere komplicerede ure. Særligt vil jeg fremhæve Ingenieur Constant Force Tourbillon, et ur jeg har været heldig nok at prøve et par gange. Fedt med et så kompliceret ur i et så sporty design. Desværre er det jo langt udover et almindeligt urbudget, suk...:

İmage
Findes også i rødguld, beklager det dårlige iphoneshot, lyset var ringe:

İmage

Når nu jeg skal vælge kun et IWC som favorit må det blive fra GST-serien, jeg ærgrer og undrer mig stadig over at de lod denne sportslige serie udgå. Min favorit må blive perpetual calender, jeg ved det er lidt snyd at de har bygget kalenderfunktionen ovenpå et 7750 værk, men med deres forarbejdning og eget kalendermodul er det vel nærmest et inhouse værk. Til gengæld var det, for den tid, en ren prisbasker for et perpetual calender:

İmage
Mvh
Morten
Svar
(01-01-2019, 08:44 PM)116520 Skrev: Jeg er, som flere andre, helt pjattet med pilot-urene. Min favorit i pilotserien er den klassiske Big Pilot. Ja ja, det er et stort ur (46 mm), men det spiller altså på armen, klassisk design og lækkert inhouse 7 dages værk.

Jeg er også HELT vild med Big Pilot, men på trods af mine store håndled har jeg det virkelig svært med de 46mm. Ellers havde det været mit valg.
Svar
IWC 3713

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)