Kursus (inkl. ur) FULDT BOOKED/UDSOLGT
Inspireret af denne tråd http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82694 har jeg talt med urmageren der står bag kurserne og aftalt at vi laver et henvendt til brugerne af dette forum Icon_Up

Praktisk information:

Dato - 27 januar 2019
Sted - Ringsted
Pris - 2150 pr. deltager inklusiv det ur som man samler og får med hjem

Minimum 6 tilmeldte for at det bliver til noget og der er maksimalt plads til 12

Bindende tilmelding inden d.16 november ved at lave et indlæg i denne tråd, hvorefter jeg kontakter jer med nærmere detaljer i en privat besked.

Så kom frisk - vi skal bare være 5 (udover mig) for at dette fede arrangement bliver til noget. Skulle der være større tilslutning, er det efter først til mølle princippet. Altså de første 11 der tilmelder sig med et indlæg her i tråden, vil betyde udsolgt.  

Herunder information sakset fra urmagerens egen side
Underviser: Christian Lass
Først gennemgåes teorien for urets funktion og derefter forsætter vi ved værkstedsbordene, hvor hver kursusdeltager samler og regulerer et klassisk armbåndsur. Uret er et såkaldt Pilotur, som blev udviklet til jagerpiloter under 2. Verdenskrig. De blev bygget til at blive båret uden på pilotens dragt, og derfor er uret større end et standard armbånds ur. Uret har et ST3600 værk, som er baseret på en ETA 6497. Diameter 44.2mm. Gennem arbejdet med uret får du indsigt i mekaniske ures opbygning og mekanik samt instruktion i brugen af det mest gængse urmagerværktøj. Efter kursets afslutning kan du tage dit ur med hjem, vi garanterer at det er funktionsdygtigt.

İmage

İmage

Lidt om Christian
Christian startede i 2002 med drømmen om at være i stand til selv at bygge et armbåndsur. Dette har taget ham med på en spændende rejse gennem flere lande og det ender med, at han har ansvaret for restaurering og vedligehold af den største og mest betydningsfulde ursamling i verden. Christian har været med til at bygge og restaurere ure til mange millioner kroner.
[-]
  • ultoman
Svar
Jeg er med på den, super initiativ!

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
Fedt...

PB med flere detaljer kommer når/hvis vi er nok til at der gennemføres.
(02-11-2018, 04:26 PM)tg Skrev: Jeg er med på den, super initiativ!

Sendt fra min H4113 med Tapatalk

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Svar
Jeg er klar så skriv lige mig på :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hej Kim 

Super god ide, skriv endelig mig på også
Mvh. PHO
Svar
Så er vi 4 :-)

Svar
Det kunne være spas, men lærer man også at smøre værket? Mig bekendt et ST36 værkerne ikke smurte fra fabrikken.
Svar
Det går jeg ud fra. Som jeg forstår det, går man derfra med et fuldt fungerende og i orden ur. Og så er Christian i øvrigt en ekstremt dygtig urmager, så jeg tvivler på at han ville ligge navn til noget "sjusk"

Hvis ikke jeg husker forkert har han været ansat af Patek Philippe til at vedligeholde og renovere ure for deres museum - noget nær det ypperste en urmager kan opnå.

Svar
Deltagere indtil videre:

KimT
TG
HG
PHO

Svar
Under forudsætning at vi lærer at smøre værket, så er jeg på.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)