Ny ur [emoji3]
#11
Smukt og klassisk ur - og fedt med alarm-funktionen. Tillykke med det Icon_Up
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • ultoman
Svar
#12
Fedt ur. Tillykke  Icon_not
Mvh Kim 
[-]
  • ultoman
Svar
#13
Don't worry der er så meget kvinder ikke forstår  Icon_e_biggrin1 Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • ultoman
Svar
#14
Sådan et helt nyt og ret dyrt mekanisk ur…….hvor præcist går det sådan ca. (sek. pr døgn)?   
Min tilgang til ure er dem som har været i familien og mine egne (f.eks. mit konfirmations ur som jeg har overvejret at få renoveret). Min faders første ur er til renovering. Et ganske billigt urværk men interessant pga. det historiske. Derfor også interessant at have en reference mht. præcision. Min egen forventning er indenfor 5 sek. pr døgn.
  
Jeg er en novice i denne ur-verden og stiller derfor nogle ret atypiske spørgsmål...….og der kommer nok flere.....
Svar
#15
(07-09-2018, 11:36 PM)meper Skrev: Sådan et helt nyt og ret dyrt mekanisk ur…….hvor præcist går det sådan ca. (sek. pr døgn)?   
Min tilgang til ure er dem som har været i familien og mine egne (f.eks. mit konfirmations ur som jeg har overvejret at få renoveret). Min faders første ur er til renovering. Et ganske billigt urværk men interessant pga. det historiske. Derfor også interessant at have en reference mht. præcision. Min egen forventning er indenfor 5 sek. pr døgn.
  
Jeg er en novice i denne ur-verden og stiller derfor nogle ret atypiske spørgsmål...….og der kommer nok flere.....

Hej Meper

Hvor præcist mit ur går aner jeg faktisk ikke, har aldrig målt præcisionen på et ur, da det i min verden ikke betyder så meget om det vinder eller taber 10 sekunder i døgnet. Ønsker du et super præcist ur, er det bedst at købe et ur der går på batterier.

Om uret er billigt eller dyrt betyder ikke så meget, det vigtigt er jo følelsen, så et ur med historie der har været din fars, eller dit konfirmationsur som du måske har et specielt forhold til, jamen så har de ure jo en stor/speciel værdi for dig. I den sammenhæng så betyder listprisen i butikken jo ikke noget.
Svar
#16
Har et batteri ur (Certina DS fra 90'erne) men er mere fascineret af den præcision der kan opnås med et mekanisk ur. Indtil videre er mit konfirmations ur det bedste......ca. 3 sek i døgnet. Det tikker også lidt hurtigere end de andre......måske det har en betydning. Meget jeg skal have lært og sat mig ind i. Min tilgang er nok lidt "nørdet" i forhold til hvordan ting virker men kan godt se at et ur er meget andet end selve værket. Ure i den dyre ende ville jeg nok have svært ved at gå med pga. frygten for at lave ridser i det. Det er lidt nemmere med et vintage ur som i forvejen har patina.
Svar
#17
(08-09-2018, 10:59 AM)meper Skrev: Har et batteri ur (Certina DS fra 90'erne) men er mere fascineret af den præcision der kan opnås med et mekanisk ur.

Af de forskellige ure der findes er mekaniske ure nok dem med den værste præcision. Og selvom jeg også selv foretrækker mekaniske ure, er det bestemt også interessant at læse op på, den vilde præcision der kan opnås ved forskellige former for quartz værker Icon_smil
Svar
#18
Sørme en fin klokke! Stort tillykke med den Icon_flag
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • ultoman
Svar
#19
Aha.....har ikke tænkt over at der også kan være forskel på quartz værker. Men her kan de dyre mærker måske differentiere sig. Når jeg ikke har ur på benytter jeg min mobil telefon og den er måske den mest præcise pga. den er styret af en central klokke et sted...….

Men stadig er der noget "uafhængighed" ved et rent mekanisk værk som er interessant...…..

Mener jeg så en Patek video for noget tid siden hvor de nævnte omkring 1 sek. pr døgn hvis det er den type urværk hvor det hele kører rundt om sig selv en gang pr minut for at udjævne fejl. Men kan man opnå 3-4 sek. med et alm. ældre vintage værk så er det meget at ofre at komme ned omkring 1 sek. Der er nok mange andre grunde til at købe sådan et værk. Det er mere et kunstværk end et egentligt ur og det ville jeg alligevel aldrig turde gå med.

Så lige at uret her i tråden kører med 4 Hz eller 28.000 tik i timen. Det er i den hurtige ende. Så må formode der er god præcision i det værk.
Svar
#20
Stort tillykke med et smukt ur og et ur der er rigtig godt skruet sammen. Jeg har haft JLC  Memovox Compressor, og hvis det er samme lyd fra klokken, er det som at være i himlen.
Jeg prøvede, og var millimeter fra at købe, Polaris date her i sommers.. prøvede dog også memovox.
De sidder fantastisk på armen, alt er kvalitet til fingerspidserne og så underspiller det max.

Desværre må jeg også efterhånden erkende, efter +20 år med mange mange ure, at jeg ikke er samler men monster flipper. Derfor er jeg nød til at købe nyt, med videresalg for øje. Så det endte med et kedeligt nyt Sub no date i stedet.
Men jeg glæder mig til den dag, hvor jeg skider hul i det og køber mig et Polaris date.
Misundelig er jeg.... rigtig meget.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)