Svar: 693
Tråde: 30
Modtaget Likes: 828 i 395 svar
Givet Likes: 39
Det er langt svære at skifte hjul med skivebremser, da de ikke på samme måde er konstrureret med hurtig spænde. Så det tager omregnet den dobbelte tid at skifte, så derfor benytter ingen af klassement rytterne skivebremser. De bremser bedre, men systemet mangler udvikling før det helt slår igennem. Det samme som skete da man indførte elektronisk gearskifte. Nu kører de alle med det. Har selv lige købt ny cykel med elektronisk gearskifte og det er toppen. Fravalgte dog skivebremser, da det lige er moderne nok og muligheden for hjulsæt også er begrænset lige nu.
Torben
(24-07-2018, 10:05 PM)Stensbjerg Skrev: Er der nogen af jer cykel freaks der kan svare på
Hvorfor alle profferne ikke køre med skivebremser.
I Touren er det blandet kan jeg se,
Rent teknisk mener jeg at skiverne må være klodserne overlegne på alle fronter.
Og da jeg ikke tænker at disse systemer kan sprænger et Tour holds budget,
Tænker jeg det må være noget omkring den enkelte rytters ønsker,
Samt kontraktlige forpligtigelser ?
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Præcis
Ja den tur køber man sammen med hunden,
Jeg tager det bare kæmper hårdt når jeg mister min hund,
Og begge gange har det nærmest været som et lyn fra en klar himmel,
Hvilke bestemt ikke gjorde det nemmere.
(24-07-2018, 10:20 PM)Appleboy Skrev: Det er langt svære at skifte hjul med skivebremser, da de ikke på samme måde er konstrureret med hurtig spænde. Så det tager omregnet den dobbelte tid at skifte, så derfor benytter ingen af klassement rytterne skivebremser. De bremser bedre, men systemet mangler udvikling før det helt slår igennem. Det samme som skete da man indførte elektronisk gearskifte. Nu kører de alle med det. Har selv lige købt ny cykel med elektronisk gearskifte og det er toppen. Fravalgte dog skivebremser, da det lige er moderne nok og muligheden for hjulsæt også er begrænset lige nu.
Torben
(24-07-2018, 10:05 PM)Stensbjerg Skrev: Er der nogen af jer cykel freaks der kan svare på
Hvorfor alle profferne ikke køre med skivebremser.
I Touren er det blandet kan jeg se,
Rent teknisk mener jeg at skiverne må være klodserne overlegne på alle fronter.
Og da jeg ikke tænker at disse systemer kan sprænger et Tour holds budget,
Tænker jeg det må være noget omkring den enkelte rytters ønsker,
Samt kontraktlige forpligtigelser ?
Ok det havde jeg ikke tænkt på,
Men en snap lås fra kablet sammen med den finger nemme mekanikker
Som kan hænge ud af vinduet med 60 km/t og justere gearet burde vil være løsning nok
Især også med tanke på de fordele de giver især ved nedkørslerne
Som jo ikke just er ufarlige.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Men skivebremser er teknisk på et meget højt niveau og bremser langt bedre end alm bremser. Fravalget skyldes helt sikkert om man kører for klassement eller ej.
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Min egentlige "hobby" er "biler".
Har interesseret mig for emnet hele mit liv.
Ikke på et praktisk niveau, men mere om historie og design.
Læser dagligt curbsideclassic.com.
Samlede tidligere på brochurer, og har stadig min samling af overvejende amerikanske fra 50'erne til 80'erne.
/
Kristen
Skivebremser er langt bedre end alm bremser og slet ikke klodsede. De er hydrauliske og uden problemer. Men skift af hjul tager bare længere. Hvis alle gjorde det, ville alle hold køre med det, men da det ikke er udbredt, holder de sig fra det.
•
Ok men skulle jeg ned af de bjerge på cykel,
Skulle den have de bedste bremser i verden.
Men nu har jeg heller ikke samme døds foragt som dem, på det område
•
(24-07-2018, 10:41 PM)Stensbjerg Skrev: Ok men skulle jeg ned af de bjerge på cykel,
Skulle den have de bedste bremser i verden.
Men nu har jeg heller ikke samme døds foragt som dem, på det område 
Nej man skal kunne se døden i øjnene med de hastigheder de suser ned med - omvendt så er det for mig en del af spændingen ved cykelløb, som ved F1 - det er på grænsen.
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Der er vist stadig et par forskellige standarder vedr. skivebremser hvorfor service fra neutral servicevogn nok også er mere problematisk. Samtidig har der også være bekymring vedr. sikkerheden i forbindelse med styrt, hvor UCI (+ nogle ryttere) var bange for at skiven kunne skære rytterene op, en bekymring der blev forstærket efter et styrt i 2016 Paris Roubaix, hvor Ventoso blev skåret op. Jeg vil spare jer for de blodige billeder. UCI udsatte efter den episode generel godkendelse af skiver, og tillod dem kun X gange per hold per sæson, om den generelle godkendelse er kommet eller om X er sat op ved jeg ikke, men baseret på mængden af skiver i årets tour gætter jeg på at de er generelt tilladt.
For den alm. amatør i DK tror jeg at besværet med hydraulik vil være hovedgrunden til at fravælge, plus selvfølgelig at nogle (som mig f.eks.) har ret mange hjulsæt som jeg bruger. Den stigende brug af carbonfælge taler på den anden side for brugen af skiver, således at man ikke bremser sine dyre fælge ned eller i værste fald bremser dem varme på en nedkørsel så bonding slipper og hjulet kolapser eller slagen springer pga varmen. Brugen af fælgbremser og carbonfælge er forbudt i flere motionsløb internationalt netop pga dette.
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Jeg har mange interesser, men planter, især orkideer og kødædende planter, bruger jeg en del tid på. Jeg elsker at formere planter, ofte langt flere end jeg selv kan bruge, så overskuddet kommer ofte ud og stå foran havelågen til fri afbenyttelse. Det er bare sjovt at kunne formere planter. Jeg holder også lidt foredrag om orkideer indimellem.
Så er der musik. Jeg høre meget musik, men spiller desværre ikke så meget mere. Jeg kan stadig finde på at købe en guitar, og jeg spiller lidt stadigvæk, men ikke så meget som antallet af guitarer berettiger til
Jeg er lidt arveligt belastet med hensyn til kunst og kan godt lide at gå på museum.
Jeg er ret vild med gamle biler (fantastisk Mercedes, Claus), men har aldrig haft et kørekort, så jeg nøjes med at beundre dem på afstand, nogle gange få en tur, og ellers tage billeder af dem til Instagram. Jeg kan blive lige så begejstret for at se en velholdt Morris 1000 med bindingsværk, som en gammel Bentley.
Og så er er alt det andet, som dukker op til overfladen med jævne mellemrum - og de nye ting, man pludselig opdager.
•
|